Jag låg i sängen, hur jag än vred och vände på mig blev jag aldrig bekväm. Armen som nyss låg tryckt runt mig hade försvunnit och små snarkningar hördes bakom min rygg.
När jag hade legat och vridit och vänt på mig i säkert nära en timme gav jag upp. Med en suck satte jag mig upp och satte fötterna på det kalla golvet. Kylan gick som en pil igenom min halvnakna kropp och jag satte händerna i kors medan jag drog händerna längs med mina armar.
Mörkret låg över himlen, men månen sken in och gav ett kallt ljus. Sommaren var nära men på natten var det väldigt kallt.
Jag trippade över golvet så tyst jag kunde, även om mina svettiga fötter klibbade sig fast i det iskalla golvet lyckades jag nå mina små luddiga tofflor. Dem som mormor hade stickat åt mig.
Lucas rörde på sig lite oroligt i sängen och jag blev orolig att han skulle vakna, han visste ju inte att jag var vaken fortfarande. Men det var inte den delen jag var rädd för, utan jag hade ju tänkt dra hem.
Sova borta hade jag alltid svårt för, speciellt när det var första gången i Lucas hus. Vi firade snart ett år och jag kände mig fånig som var så nojig och inte hade kunnat sova hos honom än. Han hade sovit hos mig en massa gånger och det hade gått hur bra som helst.
Jag drog fram en pappersbit och skrev en slarvig och töntig förklaring om varför jag inte kunde vara kvar.
Efter att jag hade lagt lappen på kudden bredvid Lucas, drog jag över ett par mjukisbyxor och en kofta. Därefter greppade jag mina skor innan jag småsprang ner för den branta trappan. Hoppas han inte blir allt för upprörd...
~Later~
Jag kollade på klockan för säkert femte gången och upptäcker att det knappt hade gått tre minuter.Läraren pratade på om Stockholms Blodbad men allt det visste jag redan. Jag valde att lägga mina helger på att läsa om en massa händelser och plugga så jag kunde ta det lugnare i skolan och inte vara så stressad.
Molly satt bredvid mig med huvudet vilandes i handen, hon var nära på att somna nu. Jag tog min hand och la den sakta på hennes axel.
A- Är du okej?
Min mening blev nästan en viskning då jag inte ville bli tillsagd igen. Molly ryckte till och kollade upp och nickade sakta medan hon gnuggade sina röda ögon.
M- Jag var på fest igår, minns du? Du ville inte komma för du skulle till Lucas.
Just då slog det mig och jag nickade i tankarna, jag hade inte tänkt på Lucas under dagen. Han kanske är sur för att jag stack, eller kanske och kanske. Det klart han var, jag gjorde kanske inte rätt...
L- Antonia, svara på min fråga!
Läraren avbröt mina tankar och jag kollade upp mot tavlan igen. En suck gav jag ifrån mig innan jag försökte hitta vad frågan kunde vara.
A- Förlåt, jag tänkte på annat...
Läraren kollade upprört på mig och skakade sedan på huvudet med sina ögon stängda bakom de svarta bågarna.
Min hand vilade på baksidan av min mobil, utan att jag tänkte på det och jag hoppade till av skräck när den surrade till, allas blickar vändes mot mig. Eftersom stolen hade skjutits bakåt när jag hoppade till, lämnade den ifrån sig ett skränande ljud när metall möter trä.
Jag låssades som ingenting, och så småningom fortsatte läraren att berätta om hur Kristian högg av folks huvuden osv. När väl ingen tittade på mig längre vände jag sakta mobilen och möttes av ett sms ifrån Lucas.
Meddelande
Från: Älski❣️
Vafan hände igår? Du bara drog...Ännu en lätt suck lämnade mina torra läppar och jag struntade i det, jag orkade inte bråka just nu...
~Skolan har slutat~
Bussen började färden och jag kollade ner i min mobil. Tår efter tår rullades ner mina före-detta torra kinder, lämnandes två blöta sträck ner för halva kinden innan dem hade droppat ner på mina byxor som nu hade små blöta prickar lite här och var.Jag hade läst det om och om igen, men det stod verkligen det jag trodde att det stod. Jag och Lucas var inte tillsammans längre, bara för det faktum att jag inte kunde sova hos honom.
Jag gick sakta in på min Instagram, jag var blockad på allt numera, sms, Snapchat och Instagram för exempel. Från mitt andra konto kunde jag se en ny bild, det var han och jag på en fest där vi tar bild när vi kysser varandra längst ute på en brygga. Jag klickar mig in och läser texten nedan, även om jag trodde att det skulle få mig ännu mer ledsen.
Lucas_Bergling; Tänk att vi nästan var ihop i ett år... och så måste det sluta såhär? Allt kunde ha varit så annorlunda men nu har du visat ditt "sanna jag" Så ha ett bra jävla liv, bye!👋🏼
YOU ARE READING
Elektrisk~M.G
FanfictionVad hände egentligen den där sommaren? När Antonia var i Norge över den varma sommaren mötte hon sin första kjæreste. Någon kyss i flummet var väl allt, de var inte tillsammans och Antonia hade inte någon som helst kontakt till den brunögda pojken...