Shinhwa High school....
"Violet!!!!" jerit Im sonah yang termengah-mengah seperti orang baru lari pecut 200 miter keliling padang. Muka nya juga pucat seperti baru nampak hantu.
Violet yang baru lepas keluar tandas itu terperanjat kerana disergah sedemikian oleh sahabat baiknya itu.
"Apa lagi la si Sonah ni kelamkabut je hari-hari... " kata Violet sambil mengeleng-gelengkan kepalanya melihat telatah Sonah itu.
"Wehhh...tau...tak...tadi... " kata-kata Sonah dipotong.
"Kau boleh tak ambik nafas dulu.... Ni tak dah la berpeluh-peluh. Belum start kelas kau dah berpeluh-peluh". Kata Violet sambil menggosok belakang sahabatnya itu beberapa kali supaya berada dalam keadaan tenang.
"Ha ok... Ok kau tunggu jap... " setelah cukup nafas yang ditariknya tadi Sonah membetulkan rambutnya kemudian dia membetul kan cermin mata pula.
"Ha kau nak cakap apa tadi... " laju Violet berkata.
"Ha sebenarnya tadi aku nampak anak lelaki terkaya di korea datang sekolah ni.... Handsome wehhh... Terliur aku..." kata Son sambil tanganya ibu jarinya ternaik tanda 'good'.
Violet dari tadi hanya terngagga mendengar cerita sahabatnya yang pelik itu. "Beria kau belari dari kelas sampai tandas semata-mata nak cakap benda ni je... Hadoiii nasib baik kau kawan aku sonah... sonah" kata Violet sambil menepuk dahinya tanda benggang terhadap sahabatnya yang annoying itu.
"Wehhh kau tak tau ke... Yang anak dia tu handsome lepastu dia bakal mewarisi syarikat besar appa dia lepas umur dia 18 tahun." beria-ia Sonah menerangkan.
"So... " mulut Violet membulat.
"So.. Dekat sini aku nak cakap peluang untuk student dekat Shinhwa high school ni ada peluang cerah nak jadi girl friend dia. " kata sonah sambil terjungkit-jungkit mulutnya.
"Tu je aku ingat kan dia nak belanja satu sekolah ni makan jjajangmyon ke apa ke... " Violet berkata sambil mulutnya diketap dan di sengetkan ke tepi tanda tidak heran.
"Ishh kau ni..." kata Sonah sambil menepuk bahu Violet.
"Adoiii sakit lahh... Ehh wehhh kita dah lambat kelas dah mula habis la kita...." kata Violet sambil merilik jam di tanganya.
"Ehhh macam mana aku boleh terlupa. Dah la jom" kata Sonah.
Dan mereka berdua berlari menuju ke arah kelas mereka.
______________________________________
Kelas.
Violet dan Sonah menghela nafas lega selepas mendapati yang cikgu belum sampai. Mereka mengambil tempat masing-masing.
"Wehh aku rasa cikgu Kim tak masuk kot..." kata Sonah.
"Mana kau tau..?" tanya Violet.
Sonah hanya menganggkat bahunya tanda tidak pasti.
Tidak lama lepas itu cikgu mereka masuk dengan diikuti seorang pelajar lelaki.
"SELAMAT PAGI TUAN KIM!" seluruh kelas memberi ucapan selamat pagi kecuali pelajar yang baru masuk tadi.
Sombongng mamat ni.. Ingat kau handsome sangat ke gumum hati Violet sambil membuat muka menyampah.
"Ok pelajar hari ni kita ada pelajar baru. Sila kenal kan diri kamu" kata cikgu Kim kepada pelajar yang berdiri di sebelah nya itu.
"Hurmm nama saya Kim teahyung sila beri tunjuk ajar" ringkas sahaja intro dari Kim teahyung.
"Baik kamu boleh duduk di hujung sebelah Violet di situ" arah cikgu kim sambil menunjuk tempat duduk nya di sebelah Violet itu.
"Hurmm" hanya dengusan yg diberi oleh Kim teahyung kepada cikgu Kim.
Memeang biadab betul dia ni... Sekali lagi Violet mengumpat bersama diri ya sendiri.
"Ni ke budak lelaki yg kau kata handsome tu aku rasa biasa je.. " kata Violet sambil berbisik kepada sonah.
"Ye lah dia la orang nya" jawap sonah.
"ieeee aku rasa pakcik kentin tu lagi handsome dh la tak berbudi bahasa dgn cikgu pon dia buat perangau" Violet membuat muka menyampah.
"baik pelajar kita sambung pelajaran semalam" kata cikgu kim tanda pelajaran bermula
Sonah dan Violet pun bersiap sedia untuk mengejar ilmu.
Continue...
YOU ARE READING
Violet
FanfictionViolet kimberliy... Hanya gadis biasa tidak kaya dan tidak miskin biasa-biasa sahaja Kim teahyung Seorang lelaki yang memilik segala-galanya wang, kereta mewah, rumah banglo, dan paras rupa yang kacank badan serta badan yang tegap. Violet : harap j...