Selepas 2 minit kemudian,kelihatan bunyi pintu bilik pembedahan dibuka.jinyoung melihat seorang doktor keluar dari bilik itu.
Jinyoung segera bangun dan menuju kearah doktor itu untuk menanyakan tentang keadaan hyungnya.
"Macammana dengan hyung saya doktor?"tanya jinyoung kepada doktor itu.dia mengharapkan yang hyungnya akan selamat tetapi,riak wajah doktor itu mengatakan tidak.
"Hyung kamu kritikal.dia masih hidup tetapi , dia dah takde harapan.kaca tu dah terbenam dalam ke dalam jantung hyung awak.kuatkan semangat ya."kata doktor itu sambil menepuk nepuk bahu jinyoung dan menyuruhnya bertenang.
Air mata lelaki jinyoung keluar lagi.dia sangat sayangkan hyungnya walaupun hyungnya melayannya macam binatang.hyungnya adalah satu satunya ahli keluarga kandungnya yg tinggal
Tak lama lagi.hyungnya akan meninggalkannya.dia ingin nelawat hyungnya di ruang icu tetapi dihalang oleh doktor.doktor itu mengatakan yg hyungnya perlu bertenang dan lupakan segalanya sebelum dia pergi buat selama lamanya..
DIRUMAH JINYOUNG
JINYOUNG POV
Tak lama lagi hyung pn akan tinggalkan aku.aku dah takde lagi keluarga kandung.satu satunya keluaega aku yang tinggal ialah jae sekarang.
Saeloun sedaega yeollyeo
Issneun geudaelo bad-adeul-yeo
Mwoga daleunji boyeojulge
Nal ttala Follow up
Soli nop-yeo hanaga dwae
We'll make you hwal hwal hwal~Ringtone phone jinyoung berbunyi.dia mengangkat panggilan itu dengan esakan tangisan yang masih bersisa.
"Yobeosaeyo?"kata jinyoung
"Encik jinyoung.saya dari pihak hospital.saya rasa bolehlah encik datang untuk menuntut mayat abang encik sekarang"
Kata kata dari pihak hospital itu melemahkan semngatnya.telefon bimbitnya twrlwpas dari tangannya.sungguh dia tak percaya yang seorang lagi keluarga kandungnya pergi meninggalkannya.
Jinyoung melihat kearah jam tangannya.sudah pukul 9 pagi.sudah semalaman dia tidak tidur.matanya juga sudah mulai membengkak.dia tidak ke sekolah harini.
Jinyoung segera memandu keretanya ke hospital geumdo.sesampai sahaja di hospital,dia pergi ke bilik mayat untuk menuntut mayat abangnya.
Sebelum mayat hyung jinyoung dibakar keesokan harinya,doktor menyuruh jinyoung untuk mencium wajah abangnya.doktor menyelak kain putih yang menutup semua vadan abangnya di bahagian kepala.
Jinyoung melihat wajah abangnya yang pucat dan tercalar akibat kemalangan itu.lututnya terasa lemah namun dia menggagahkab dirinya.itulah kali terakhir jinyoung untuk melihat wajah abangnya.
KEESOKAN HARINYA DI PERKABUNGAN HYUNG JINYOUNG
Terpampang gambar hyung jinyoung yang diletakkan diatas meja.dihias pula dengan bunga ditepi gambar itu.
Jinyoung merenung gambar itu tanpa perasaan..dia tidak tahu apa yang dirasakannya sekarang.hidupnya agaikan sudah kosong,kelam dan gelap!
"Jinyoung?"sapa seseorang sambil menepuk perlahan bahu jinyoung.jinyoung tersedar dari lamunannya dan menoleh ke belakang.kelihatan wanna one(kumpulan jinyoung) dan classmatenya yg lain di bilik itu.cikgu² pn ada.
"Jinyoung.aku harap kau tabah ye.kuatkan semangat kau!"kata sungwon.yang lain hanya mengangguk.
Jinyoung tersenyum.dia sangat bertuah sebab dpt chingu macam dorang.
"Dah.jom lepak.kitorang akan tenangkan hati kau tu."ajak minhyun tetapi ditolak oleh jinyoung."alah kau ni.kau tak pernah tolak nak lepak dengan kitorang."kata jihoon pula.
"bukan taknak..aku just..."belum sempat jinyoung menghabiskan kata katanya,wanna one sudah menarik tangannya."eh korang nak bawak aku pegi mana ni?!"tanya jinyoung.dia sedikit melawan tetapi 1 lawan 9 memanglah 9 menang.
"Jangan banyak tanya lah..ikut je.."jawab wanna one serentak.mereka masuk kedalam kereta guanlin dan kereta itu terus meluncur laju kearah sesuatu tempat.
(Please read an author note below👇👇👇)
Author ; hmm..siannye baejin..da takde keluarga kandung😢.hmm agak agak dorang nak bawak baejin pegi mane eah?cepat comment untuk recommendkan tempat yang patut wanna one bawak jinyoung pastu bagitau sebab..nanti author pilih😊.author btul² tkde idea ni😌..one more!!jngn lupe vote eah😜!!!!!!