1

75 7 0
                                    

Forbidden Love

Part 1

Seorang namja sedang menghirup jus sambil membelek-belek majalah di tangannya. Tiba-tiba..

"Kwangsoo-ah!!!!" Sergah seseorang dari belakang. Haih,nasib baik dah telan kopi mocha tu,kalau tak,habis basahlah jawabnya baju dia.

"Hish,kau ni!buat aku kaget jer!" Ujar Kwangsoo sambil menggosok-gosok dadanya.
"Hahahaha..Padan muka!"
"Kau ni,memang nak kena,yea?" Ujar Kwangsoo sambil mengetap bibirnya.

Yeoja itu mula mengorak langkah dari ditangkap Kwangsoo.

"Jihyo-ah!!!" Jerit Kwangsoo.

Jeritannya membuatkan staf-staf lain yang sedang menikmati pantai kaget. Nasib baiklah,staf lain dah faham perangai mereka berdua tu. Kadang-kadang,ada juga yang menganggap mereka seakan-akan couple. Nak buat macam mana,kalau dah setiap hari,berkepit jer. Tambahan lagi,Kwangsoo jenis yang malu dengan yeoja. Sah-sahlah,orang fikir diaorang couple. Dah,Jihyo seorang jer teman yeoja dia.

Jihyo berlari-lari di tepi pantai sambil dikejar Kwangsoo. Ketika itu,dia ternampak susuk badan yang amat dikenalinya dan terus berlari ke arahnya. Kwangsoo hanya mengejar tanpa melihat arah tujunya Jihyo.

"Yuri!yuri!tolong aku!" Ujar Jihyo sambil manghendap-hendap di belakang Yuri.

"Eh,kenapa ni?"soal Yuri aneh.

" macam kenal..."Kwangsoo mengalihkan pandangannya daripada Jihyo ke arah Yuri. Dia terkesima. Mukanya mulai merah padam. Jihyo mula aneh apabila melihat Kwangsoo asyik memandang Yuri. Begitu juga dengan Yuri.

Jihyo keluar dari belakang Yuri dan berdiri di hadapan mereka berdua. Namun,masih sama. Tak berganjak langsung! Jihyo melambai di hadapan muka Kwangsoo,namun masih sama. Dah angau,agaknya! Jihyo yang tak tahu nak buat apa lagi,terus mencubit kedua belah pipi Kwangsoo.

"Aduh!!sakitlah!!" Ujar Kwangsoo sambil menggosok-gosok pipinya.

"Hah,sedar pun..dari tadi,asyik pandang Yuri jer..tahulah,suka..." Sakat Jihyo.

Muka Kwangsoo mulai merah padam. Yuri yang mendengar apa yang dikatakan Jihyo tadi,tersentak.

"Hmm..betul ke,oppa?" Soal Yuri lembut. Pipi gebunya mulai merah.

Kwangsoo menggosok-gosok lehernya tanpa sebab. Segan agaknya.

"Eh,kau ni lembablah! Dae,dia suka kau..." Ujar Jihyo selamba. Kwangsoo mencuit lengan Jihyo.

"Eh,sakitlah!" Jerit Jihyo sambil menggosok-gosok kesan perit cuitan tadi.Kwangsoo hanya mampu tersenyum kepada Yuri setelah melihat Yuri keanehan dengan tindakannya.

"Yuri pergilah letak barang tu,yea? Oppa and Jihyo nak pergi sana,sebentar.." Elak Kwangsoo.Dia masih ragu-ragu untuk memilih Yuri sebagai teman hidupnya.

"Hmm,baik oppa.." Yuri menunduk dan terus menuju ke arah rakan-rakannya yang lain yang sedang menyediakan BBQ.

Skip

Jihyo masuk ke dalam biliknya dengan langkah yang lemah. Dia meyangkut begnya dan meluru ke dapur.

"Penatnya..." Keluh Jihyo sambil membuka peti ais dan mencapai satu botol air. Terus diteguk air botol tersebut.

Dengan langkah yang lemah dia menuju ke katil lalu merebahkan tubuhnya. Penat sangat ni. Setitis demi setitis air matanya turun ke bumi. Teringatkan peristiwa di mana,Kwangsoo menyatakan isi hatinya terhadap Yuri kepadanya sebelum ini. Begitu perit!orang yang kita sayang,sayang pada orang lain?sakit,kan?sakit sangat..

Forbidden Love [SJH + LKS]Where stories live. Discover now