"Abang takkan pernah ceraikan sayang kecuali takdir yang memisahkan kita" jawabnya dengan sekali lafaz.
Aku pun menuruti sahaja apa yang dikatakannya, kerna aku percaya, jodoh ditangan Tuhan.
*********
"Cakap lah, mama abah dah duduk ni atas katil" suasana keliling amat tegang, yang kedengaran hanya bunyi kipas yang terpasang.
Segala kepercayaan dan tangunggan diserahkan kepada suamiku sendiri, Naim untuk membicarakan segalanya, dan aku hanya duduk diatas lantai disisi Naim.
"Im nak mama dan abah restui pernikahan kam-"
"WHAT!! Apa mama dengar tadi? Cuba ulang balik please"
Sekali lagi nafas ku hembus dan menyambung bicara ku tadi, "Im nak mama dan abah restui pernikahan kami.." jawab ku perlahan sambil mata memandang kedua orang tua ku. "Secara halal nya kami sudah pun menikah semalam dan ini sijil kami" sijil pernikahan kami ku serah kepada Naim dan diberikan kepada orang tuanya.
"Tak! Mama tak setuju! Orang kampung macam ni tak layak nak dijadikan menantu mama!!" Bentak ibu Naim. "Perempuan yang Im bawa balik ni tak menepati cita rasa mama!" Sambungnya lagi.
"Ma! Cuba terima kami, terima isteri Im. Thea isteri sah Im secara halal. Abah, tolong lah, Im merayu restu..." kata nya dalam nada sedih.
"Nanti kita bincang secara lelaki" jawab abah.
"Apa ni abang?! Nak bincang apa lagi dengan anak kita ni? Dah terang dia bawa anak orang lain lepas tu cakap kat kita dah nikah?!" Bentak Puan Qamarina lagi.
"Kau, budak kampung macam kau ni tak layak nak jadi menantu aku. Baju kurung ni murah sangat! Kau ada nampak perempuan cantik kat luar tadi? Ahh.. itu lah bakal menjadi menantu aku, bakal isteri Naim. Pangkat, pelajaran, cantik, semua ada, mulai harini kau beram-"
"MAMA!! Jangan hina isteri Im! Kalau mama tak suka, cakap tak suka. Tak payah mama nak hina dia yang bukan-bukan. Mama tak kenal lagi siapa Thea-" Naim.
"Memang aku tak nak kenal! Aku tak berkenan!" Sungguh kurang ajar Puan Qamarina berkata.
"Baik, Im akan tunjukkan kat mama nanti yang isteri Im, Thea, adalah perempuan yang layak dijadikan isteri" Naim.
"Pergilah berambus dengan bini kau, mulai harini jangan nak datang lagi rumah ni, mama dah cukup bagi amaran dulu, datang sini dengan syarat terima Fasha jadi isteri Im!"
Dengan itu Naim menarik tangan ku untuk berdiri dan mengikuti nya keluar rumah, sejurus itu bahu ku terlanggar Fasha tanpa senghaja.
"Hey, sakit lah, apa ni" Gedik!
Naim memaksa ku untuk masuk ke perut kereta kemudian dia duduk di tempat pemandu dan terus meluncur keluar dari kawasan rumah orang tua nya.
Pedal nya di tekan semakin melaju dan aku hanya duduk terkaku. Aku tahu dia sedang menahan marah dengan tangan yang di genggam pada stering kereta.
"Abang.." tiada balasan dari nya, sebaliknya kereta dipandu semakin laju.
"Abang..." panggil ku lagi, aku tak kuat. Aku mula memegang erat tali pinggang keledar ku. Dengan sekali lagi panggilan;
"ABANG!!"
"Astagfirullahalazim" ucapnya. Dia mula berucap sejurus memperlahankan kelajuan kereta nya. Hampir nyaris kami melanggar kereta yang berada di depan.
"Look, no no no sayang, please jangan nangis. Abang tak sengaja, abang tak sedar please.." pipi ku basah, baru ku sedar aku menangis.
"Okay, kita singgah kat pantai kejap, kita tenangkan diri dan ambil angin baru eh" pujuk nya dan aku hanya menuruti sahaja.
"Abang minta maaf sayang".
****************
Author :
Maafkan lah aku kerana lama x wujud 😖🙏🏻Next nak scene sweet or gaduh?
Comments below please 😘👌🏻
Scene yg paling bnyak, sis akan buat 😛Votes
Read
Comments
YOU ARE READING
Hot! Hot! SOLDIER!
Ficção AdolescenteNur Thea Chantika Binti Marof, gadis 24 tahun yang masih belajar di Universiti Negara, hanya menunggu keputusan sahaja lagi untuk mendapat ijazah. Menduduki tahun terakhir nya belajar didalam bahagian Kaunselor, seterusnya akan menjadi guru di bahag...