1

405 32 8
                                    

" assa !! " aku cepat cepat mencapai cikeding yang terletak di rak bahagian snack . aku terus kembali kepada omma dan troli yang berada di bahagian sayur .

eh .


















tadi ada .














sekarang tak ada .




















o- omMAAAAAAA

aku cemas , dengan cepat aku mendail nombor omma . haishh dah la tak ada duit kat tangan . omma pergi manaaa .

tut ... tut ... tut ...

" yeoboseyo ?"

" OMMA ! KENAPA TINGGALKAN RYUN SORANG SORANG ??! "

" who's your mama kid . "

" omo omma ! kenapa suara omma macam suara jantan ?! omma kat mana ?!"

" anakku sesungguhnya aku hanyalah seorang lelaki biasa yang tidak pernah melakukan sebarang aktiviti kemungkaran ."

kejap .

aku salah nombor ke .

j-jangan kata ...

" boo salah nombor . boo noob "

" eleh biarlah orang nak salah nombor pun ! macam dia tak pernah ! "

" memang takpernah pun !"

" btw kau sesat eh ? kau kat mana ?"

" mana ada sesat ! just , kena tinggal je . ergh . mana boleh cakap , omma cakap nanti kena culik !"

" aku bukan nak culik kau , ....

tapi aku rasa kau budak terencat yang berdiri depan aku . "

tut .... tut .... tut

dia mematikan panggilan . aku pusing ke belakang dan ,


seorang lelaki yang tak dikenali dengan muka seposen pegang iphone melambai ke arah aku .

dia mendekati aku

" ryun kan ?" dia bertanya . hahhh ni ke mamat yang aku salah call tadi .

" a-animida ." aku tunduk .

" hah jangan tipu ! suara sama ! HAHAHA sesat ke dik ?" dia tergelak besar , semua mata memandang kami . aku menampar dahi .

" ahjussi ! jangan dekat dengan saya ! omma takbagi saya kawan dengan stranger ! " aku mencebik .

" nama aku kim younghoon , dan aku muda lagi ! hello budak aku 25 pun belum lagi oke . aku awet muda apa baby face gitu ha bukan macam kau---- " aku menutup mulutnya sebelum dia mula men-judge aku .

" ARRASSEO ! geez membebel kalah ahjumma jual ikan . "

" ahjussi buat apa kat sini ?" aku membuka telefon dan mencari nombor omma , dengan lebih berhati hati .

" tadi tengah beli barang lepastu ada sorang budak gila tak dikenali call cakap aku omma dia and PLS JANGAN PANGGIL  AKU AHJUSSI "

" arraseo ahjussi " aku membuat muka annoying sebelum menekan butan 'call' dan mendekatkan telefon di telinga . dia hanya memerhati geram .

" yeobosey----- "

" omma ! eodisseo ?! "

" lah , ada kat rumah la . kamu tu bila nak balik ? tadi cakap pergi rumah jeongin sekejap je . sekejap apa kalau dah lebih sejam ni ?" omma membebel

" apa omma ni ! tadi omma yang kata tak boleh pergi rumah jeongin , kena ikut omma pergi mart ! omma tinggal ryun sensorang kat mart ni kenapa ?! " ok nak nangis ah gini , sampai hati omma .

" lah ye ke ? omma terlupa lah . nanti omma suruh jeongin ambilkan kamu lah . "

" apa omma ni ! anak sendiri pun lup---- "

tut ... tut ... tut ...



ok omma letak phone . k omma ok . ok . boek ah omma . saranghaeyo manhi .



younghoon memandang aku .

aku memandang dia .

dan aku hulurkan dia cikeding aku

" apa kau nak ?"

" bayarkan ahjussi ~" aku tersengih . younghoon membuat muka cengeng .

wrong numberWhere stories live. Discover now