16

3.9K 130 0
                                    

Walaupun aku cakap dating kat zoo ni panas... Sebaik sahaja aku masuk aku terus terkinja-kinja macam monyet mendapat bunga sebab ye la dah besar ni dah lama x masuk Zoo ann lagi-lagi sekarang dah ade panda Allah lagi menggila la aku..

Tanpa aku sedar aku yang macam beriya daripada orang yang ajak date ni iaitu Mikhail telah meninggalkannye, yang aku tau, aku sedang memanggil-manggilnya tetapi tidak di sahut, toleh sahaja aku kebelakang tuan punye badan dah xde.

Teringat kata-katanya bahawa dielah yg memegang map. Tetapi aku ape kesah ni kan Tanah air aku pandai-pandai la bawa diri.

Jadi di sini aku berdiri terpegun dengan kuasa Allah dengan betapa besarnye seekor buaya.

"Wow bapak besar arr" kata ku sendiri.

Baru sahaja aku hendak bergerak pergi melihat buaya disebelah kiriku tiba-tiba ade bunyi tiupan wisel, aku menolehkan kepala dan teruja apabila seorang perkerja sedang membaling-baling seketul daging merata-rata dengan pantas buaya-buaya itu merangkak ke arahnye. Pehh berderau jantungku melihat kepantasan seekor buaya ade juga yg bergaduh merebut seketul daging.

Dengan pantas orang di sekeliling mengerumuni sekeliling aku. Maklumlah aku berada di barisan depan sekali.

Melihat sekeliling aku terpandang budak perempuan kecik di sebelah aku seakan hendak menanggis.

"Erhh pahal ni"

Aku melihat sekeliling manala tau parents die ade di sekeliling. Carik punya carik x jumpe-jumpe. Aku pon mengambil langkah mendokong budak itu kerana kelihat seperti dihimpit.

"Deq mane mak ayah adeq?" tanya ku.

"Kitew x tau la akak. Tadi ade" jawap nye sambil mengosok-gosok matanya yang bergelinangan air mata.

"Erhhh jangan nangis nnti kite carik sama-sama. Sekang kite tengok je buaya makan"
Jawap ku sambil menunjuk ke arah buaya yang berada di depan pintu pagar dimana pekerja yang membaling daging itu berada.

Tidak lama kemudian aku mengajak budak tadi yang mengenalkan diri die sebagai Alia itu pergi tengok buaya sebelah kiri kami pula. Tapi Alia memberitahu bahawa die sudah melihatnya, jadi aku pon membawa die ke bahagian ular pula.

"Adeq akak turun kan, adeq jalan boleh? Tangan akak dah lenguh la. Sorry" pinta ku.

Belum sempat Alia menjawap kedengaran suara yang cukup aku kenal
Memanggil aku dari belakang.

"Hannah! Wow finally i find u. where have u been? U know I've been searchi-- wow who's child is this?" Tanya Mikhail bertubi-tubi

Aku menoleh kebelakang

"My daughter. Ayooo I donno lah that why i've been searching for her parents"
Kata Ku Dan mengelengkan kepala.

Mat saleh itu 'JODOH' aku √Where stories live. Discover now