Love is not easy - Kap. 38 SISTA KAPITLET

406 14 1
                                    

Nemen hej, vad ska jag säga? Efter att inte ha uppdaterat på två månader är jag tillbaka. Alltså jag orkar inte förklara varför jag inte uppdaterat för det är det vanliga. Sedan att jag inte skrivit beror på att jag tycker det är helt onödigt om jag ändå inte kommer uppdatera.
Så ja! Jag skrev nyss klart sista kapitlet. Det var väll Igentligen meningen att den skulle blivit längre men eftersom jag inte har så mycket inspiration så tyckte jag att det var bättre att avsluta novellen.
Jag rekommenderar att ni läser dom tre sista kapitlen dörre detta för att friska upp minnet. För att seriöst jag själv kom nästan inte ihåg... Men allafall nu ska jag inte skriva så mycket mer jag vill BARA TACKA ALLA SOM HAR LÄST, RÖSTAT, KOMMENTERAT JA ALLT NI ÄR HELT AMAZING. ALLTSÅ ÄVEN OM JAG INTE UPPDATERADE SÅ ÖKADE READSEN JAG BLIR SÅ GLAD. JAG VILL BARA ATT NI SKA VETA DET SÅ NUUU FÅR NI LÄSA DET SISTA KAPITLET...

***************

Detta har hänt:
- Nej, men kan vi inte hitta på något kul nu? Säger Omar
- I know! Säger Felix och viftar med armarna som om han vore en trollkarl.
**************
- Wilma när åker du hem? Frågar Felix mig
- På söndag kväll! Svarar jag
- Bra. Säger han och tittar på mig med en konsigt blick.
- Man vet aldrig vad som kan hända när Felix är i farten. Säger Oscar och skrattar.
- Se till att vara klara vid 7 ikväll då hämtar jag upp er. Säger Felix och går ut i hallen.
Han sätter på sig skorna och öppnar dörren.
- Oscar och Omar får vara kvar här. Säger han och går ut genom dörren och försvinner.
- Så vi ska få stå ut med er två? Säger Ogge
- Du lär nog springa nu! Säger jag och skrattar.
Sedan springer Ogge i bara kalsonger in till vardagsrummet med Oscar och Omar efter sig.
***************
- Är klar snart gumman?! Hör jag Ogge skrika från undervångien
- Strax! Svarar jag, tittar mig en sista gång i spegeln, tar min väska och springer ner för trappan.

- Där är... Säger Ogge fast han hinner inte avsluta menigen.
Då märker jag att han kollar på mig med stora ögon. Jag känner att mina kinder bränner till.
- Vadå? Om man ska på fest måste man klä upp sig lite? Säger jag och går mot honom.
Jag lägger mina händer på hans axlar och hans händer glider ner vid min midja. Han bara skrattar, sedan kysser han mig och våra ansikten mosar ihop sig med varanndra.
- Så söta dom är, ellerhur? Turturduvorna! Hör jag Omar säga.
- Snälla guys, kan ni bara sticka, geeting cozzy with my girlfriend! Säger Ogge och sedan hör vi dom gå ut i vardagdsrummet, fnissande.
Han kysser mig om och om igen, han försöker komma in med sin tunga i min mun men det låter jag honom inte. Han blir intensivare och rör sina händer över hela min rygg, upp i naken, rufsar till mitt hår. Jag tänkte precis låta hans tunga glida in i min mun. Men då hör vi Felix tuta nedanför gatan och han backar. Sedan trycker han mig ännu närmre honom och kysser mig en sista gång med hans varma mjuka läppar sedan går han ut i köket.

- Jag skriver en lapp att vi är hos Felix, men vet aldrig när mamma eller pappa kommer hem. Säger han och jag nickar till svars.
Ogge's föreldrar jobbar mycket och kommer oftast hem sent på kvällen. Jag har inte träffat dom så många gånger.
- Nu går vi! Säger han.
Vi går ut i hallen och sätter på oss skorna. Jag krockar arm med honom och sedan går vi ut till Felix som står och väntar på oss utanför.
Vi sätter oss i backsätet och sedan gasar Felix och kör snabbt nedanför vägen.
*******
Jag knäpper upp bältet och går ur bilen.
- Så var är festen? Frågar Oscar
Felix bara suckar och knuffar till honom. Han låser upp dörren och vi kliver in.
- Hjälp mig hälla upp chips och godis i skålar! Säger Felix till oss medans han sticker ner i källaren.
Fast dom lyssnade inte dirket utan gick ut i vardagsrummet och satt på musik på högsta volym så golvet började dunka. Jag öppnade skåpet och tog tag i chipspåsen då kände jag ett par händer vid min midja jag tog ena handen vände mig snabbt om och kysste honom. Denna gången gick det över till strul. Mina händer var fast i hans hår och hans händer hade gått under min tunika och ner under mina byxor.
- Jag ser inga chips. Säger helt plötsligt Felix
Jag backar snabbt från Ogge och känner att jag blir generad.
- Men gumman då! Säger Felix skrattar kramar om mig och sen ger han mig en puss på kinden.
Felix, Omar och Oscar har blivit som "minipojkvänner" för mig och vi kramas och pussar varandra på kinderna hela tiden.
- Come on let get this party started! Skriker Omar och shufflar in i rummet.
- Jag ser fortfande inte några chips. Säger Felix och blänger på Omar
- Guys kom och hjälp mig! Hör vi Oscar skrika från vardagsrummet.
- ta det lungt vi fixar chips, jag lovar! Säger Ogge och vi skrattar och sedan får dom iväg.
Denhär gången tar vi faktist fram chipsen, godiset och drinkarna. Det var äklickt mycket sprit, så bra att jag inte tänkte dricka något. När vi tagit fram allting gick vi till vardagsrummet. Vi stannade häpna i dörren. Alla möbler var borta lch nu stog dom och dansade till the link up.
Det plingade till på dörren och jag gick dit och öppnade för att killarna hade annat för sig.
"Tja, Truls och Max Felix bästa polare!" Sa dom och kom bara in i hallen. Jag stänge dörren och gick till Ogge och dansade med honom till chris brown, with you. Denna kvällen skulle bli perfekt. Folket bara vimlade till och det tig inte långt tid innan hela vardagsrummet var fullt av dansande människor och stämningen var helt på top. Festen forsatte utan problem Omar och Felix var redan fulla när jag inte druckit något. Även fast Ogge erbjöd mig lite från hans öl varje minut.
- Snälla kan du inte ta lite cider då? Bara för att släppa loss! Säger Ogge till mig och drar med ut till köket.
Då kunde jag inte säga nej, så jag tog en cider sen gick vi till vardagsrummtoc joinar alla dom sjunger med till Håkan Hellström - Det kommer aldrig vara över för mig. Det var riktigt kul. Sen så dansade alla build a girl dansen så gott dom kunde.
My heart will go on and on satts på och vi dansade tryckare runt bland alla folk på dansgolvet. Omar var riktigt full och hade tagit fram en falukorv från Felix frys och gick runt och låtsades som om det var en mikrofon.
- Borde vi inte hjälpa honom? Säger jag till Ogge, man han bara skrattar och vrider på huvudet.
- någon gång får han lära sig att inte dricka då mycket. Sa han och skrattade ännu mer.
Jag ryckte på axlarna och vi gick ut i folkmassan på dansgolvet.
Festen forsatte som den skulle kungabarn förevigt. Jag har precis dragit ut Ogge ur folkmassan. Han tryckte mig mot väggen och omfamnade mig,
- Jag är hungrig, kan vi inte åka in till donken och äta något? Säger jag till Ogge
- Det låter bra, but first.. Säger han och jag tittar lite fundersamt på honom
- Let me kiss you. säger han och sedan kysser han mig.
-Wohoo en passionerad kyss allt som behövdes! Hör jag Oscar skrika i bakgrunden. Han är antagligen också full nu.
Sedan står vi bara där helt tysta och kollar på varnadra i några minuter, tillslut bryter jag tystnaden.
- Ogge? Säger jag
- Ja? Svarar han
- Jag älskar dig, det går inte att beskriva kärleken till dig med ord. Du och jag, forever okej. Säger jag och kollar djupt in i hans ögon
- Forever. Säger han och kysser mig ännu en gång.

***************
Såååå, hope you liked it and THANK YOU! <'3333 LOVE U

Ja, tack för att ni läste min första novell så får ni ha det såå bra <'33

Nattmackor/ Kajsa :)

Love is not easy - The Fooo novellOù les histoires vivent. Découvrez maintenant