Letter Eleven

5.7K 265 51
                                    

Lieve Niall,

Wat is het toch altijd leuk om naar een psycholoog te gaan, leuk praten over je leven. Wat begrijpen ze nou niet? Ik wil niet over mijn leven praten, het is toch mijn leven en niet die van een of andere psycholoog? Hoe dom is die vrouw. Elke keer als ik langskom is het: 'En Lucy, hoe gaat het met je?' Het gaat niet goed, snap je dat? Besef dat het niet meer goed komt. Dat ik niet eens weer gelukkig wil zijn. Waarom?

Omdat ik het gevoel niet meer ken. Ik weet niet wat gelukkig is. Kan je me dat uitleggen? Je gelukkig voelen is eng en raar. Je kut voelen hoort gewoon bij mij. Het is een eigenschap van mij. Ik moet een lijst schrijven over de goeie en slechte eigenschappen over mij. Ze begrijpt toch zelf ook dat ik alleen maar slechte eigenschappen weet?

Noem 1 positief ding van me, kan je niet bedenken he? Er zijn altijd mensen knapper dan ik, er zijn altijd mensen dunner dan ik. Er zijn altijd mensen die slimmer zijn dan ik. Er zijn altijd mensen die beter zijn dan ik. Ik bedoel, ik ben Lucy maar. Dik, dom en lelijk. Niet?

We gaan het ook niet ontkennen om me beter te laten voelen. Ik kan je niet geloven als de rest zegt dat ik het wel ben. Je betekent veel voor me maar jij kan niet tegen heel mijn school op. Het zijn er teveel en ze zijn te sterk. Ik moet überhaupt eigenlijk niet eens over jou praten want weetje, wie zegt dat jij aan mijn kant staat? Misschien vind jij me ook lelijk en dik.

Weet je dat ik bijna jarig ben? Over 2 dagen, op 20 April. Ik ben bang dat er helemaal niks gaat gebeuren, dat het gewoon een dag word zoals normaal. Dat ik word gepest, geduwd en ga maar door. Maar het was jaren geleden echt de mooiste dag van mijn leven. Toen jij nog aan mijn zijde stond met een doos waar taart in zat voor mij. Maar voordat je bij mij thuis was, was de hele taart al opgegeten door jou.

Trouwens, ik wil je echt niet vervangen laten voelen door mijn vorige brief. Ja ik heb een leuke gozer gevonden die me aan het lachen kan maken. Hij is knap, lief en zorgzaam. Maar hey, hij is jou niet. Jij bent mijn beste vriend en hij niet. Denk maar niet dat ik jou ooit ga vergeten. Je betekent meer voor me dan dat ik het kan verwoorden. Jij hebt mij op zien groeien, je hebt me zien huilen en je hebt me zien lachen. Je bent zo knap Niall, dat kan ik niet ontkennen.

Asjeblieft, voel je niet vervangen want ik ga niet weg. Zelfs niet als ik ooit met hem trouw, als ik zijn achternaam draag. Want het gaat bij jou ook ooit gebeuren. Je trouwt met het mooiste meisje van de hele wereld die jou verdient. Die om je geeft zoals je bent. En dat accepteer ik. Wij hadden een speciale band en dat zal niet veranderen. Zelfs niet na duizende ruzie's. Onthoud dat ik je niet zal vervangen, onthoud dat echt. Want lieve Ni, dat gaat nooit gebeuren. Nooit van mijn leven.

Wist je dat ik je trouwens zag lopen? Nee echt, ik maak geen grapje. Je zat daar met je perfecte witte Supra's en weetje, je bent zoveel veranderd. Je bent nu een echte man en een stuk langer dan ik. Weetje waarom ik je niet wil aanspreken?

Omdat ik niet naar je toe kan lopen met: ''Hey, ik ben Lucy. Ik schrijf brieven aan je.'' Nee dat kan niet Ni. Dan word ik vierkant uitgelachen, door de meisjes om je heen en door jou. Want jij herkent me sowieso niet meer. Hoe dan ook, als jij deze brieven ontvangt is het al een tijd later. Misschien ben ik er nu niet meer. Misschien heb je mij ook een keer gezien. Misschien, ik weet het niet Niall. Maar het is zowat onmogelijk. Je kon me niet zien want je was omringt met fans. Misschien is het raar maar ik snap niet waarom mensen zichzelf gaan snijden om een foto of tweet voor jou. Ja dat gebeurd Ni, dat lees je goed..

Ik snij ook om jou, voel je niet schuldig of wat dan ook want ik koos er zelf voor. Naja, Cat vertelde dat ik me er fijner door zou voelen. En ik als onschuldig meisje maar een puntenslijper uit elkaar halen. Wist ik veel dat het tot... dit zou leiden.

Maar als je deze brief ooit leest en ik ben nog in leven.. Zoek me dan voor al niet. Ik wil mijn beste vriend echt heel graag terug hoor. Maar ik wil je geen pijn doen en het is beter zo. Zonder mij ben je een stuk gelukkiger. En anders..

Ik zal van boven toe kijken naar je en je beschermen als het moet.

Love, Lucy

Half A HeartWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu