St. Holisto
Dit is een ziekenhuis voor magische mensen, gelegen in hartje Londen. Het gebouw ziet eruit als een groot, ouderwets warenhuis van rode baksteen, genaamd 'Lodder & De Krimp'. De zaak ziet er verlopen uit, in de etalage staan hier en daar wat gehavende poppen met scheve pruiken en kleren die al minstens 10 jaar uit de mode zijn.
Op alle stoffige deuren hangen grote borden met: "Wegens Renovatie Gesloten".
Je komt naar binnen door bij de etalage te gaan staan waarin één uitzonderlijk lelijke damespop staat, waarvan de valse wimpers half hebben losgelaten en die een groene nylon overgooier draagt en daartegen te praten. Je moet tegen haar zeggen voor wie je komt. Als de pop dan knikt, kun je door de etalageruit stappen, waarna je verdwijnt. Dat geeft een gevoel alsof je door een gordijn van koel water stapt, maar je blijft wel droog.Je komt dan in een drukke wachtruimte met gammele houten stoelen. Daar is ook een balie, waar een mollige blonde heks onder een bordje 'inlichtingen' zit. De muur achter haar hangt vol met mededelingen en posters met opschriften als: WAS UW KETEL ALTIJD AF, OF U DELFT UW EIGEN GRAF en WIJ ZIJN TEGEN GIFTEN VAN TEGENGIFFEN, TENZIJ GOEDGEKEURD DOOR EEN GEDIPLOMEEERD HELER. Er hangt ook een groot portret van Dina Deuvekater.
In de wachtruimte is ook een wegwijzer te vinden, waarop staat op welke verdieping je moet zijn voor welke klachten.In St. Holisto werken Helers. Ze zijn gekleed in lindegroene gewaden. Op hun borst is een embleem geborduurd: een bot en een toverstaf die elkaar kruisen. Ze lopen rond met klemborden om de antwoorden op de vragen die ze de patiënten stellen op op te schrijven.
Materiële Miskleunen - Begane Grond
Ketelexplosies, toverstokterugslag, bezembotsingen enz.Schepselletsel - Eerste Verdieping
Beten, steken, schroeiplekken, moeilijk verwijderbare angels enz.Magische Kwalen - Tweede Verdieping
Besmettelijke ziekten zoals drakenpest, verwijnkoorts, vlekzucht enz.Vergiftiging Door Plant Of Toverdrank - Derde Verdieping
Uitslag, opboering, giechelbui enz.Spreukschade - Vierde Verdieping
Permanente vervloekingen, boze oogontstekingen, broddelbezweringen enz.Cafetaria / Winkel - Vijfde Verdieping
Als u niet weet waar u zijn moet, wie u bent of niet normaal kunt praten is onze hopsiheks u gaarne van dienst.
JE LEEST
Buiten wereld
Non-FictionDit is een boek vol RPG kamers van ZweinsteinRPG. Zoals de naam zegt is dit niet in Zweinstein zelf maar de buiten wereld. In hoofdstuk 1 staat er een uitleg. Als je nog geen leerling bent ga dan naar de Sorteerhoed en dan kan je mee spelen!