2:30 pm
Jungkook tersenyum apabila bot yang dinaiki mereka sampai ke destinasi. Dia cepat cepat melangkah keluar diikuti kekasihnya, Kang Haneul dan juga BTS.
" Woi! Apasal macam seram je tempat ni. Tempat apa sebenarnya ni Jungkook." Hoseok meliarkan matanya memandang disekililing pulau tersebut yang nampak suram dan menyeramkan.
" Guys. Perkenalkan ni la Pulau Nemo. Tempat aku akan meraikan ulang tahun aku yang ke 20!" Jungkook berkata dengan penuh semangat.
" Pulau Nemo?? Pfft! Lawak doh nama tempat ni. Asal tempat ni banyak ikan nemo eh?" Taehyung memeluk bahu Jungkook.
" Yahhh. Mulut kau ni jaga sikit Taehyung. Kan hyung cili baru tahu. " Jin meletakkan begnya diatas tanah.
" Wait. Pulau Nemo? Setahu aku Nemo tu kalau terbalikkan jadi Omen dan Omen bermaksud..." Belum sempat Namjoon menghabiskan ayatnya, Jimin menyampuk.
" Wehh cepat laa. Aku penat la. Malam ni kan kita enjoy puas puas. So kita rehat dulu petang ni." Jimin menampar lengannya kerana digigit nyamuk.
" Betul cakap Jimin. Aku nak tidur. Penat nak mampus." Yoongi menguap kecil.
" Assa! Jom aku dah jumpa rumah penginapan kita." Jungkook mengangkut beg dan barangan yang lain. Dia melirik Haneul yang sedari tadi hanya diam membisu.
" Baby. Are you okay?" Tanya Jungkook prihatin. Dia mengusap sedikit pipi Haneul.
" Iam okay. Dahlah jom. Kawan awak dah tunggu." Haneul berjalan mendahului Jungkook. Jin dan Jimin yang kebetulan melihat babak tersebut mengangkat bahu. Taknak ambil pusing. Seperti karipap pusing. Kerana mereka dah cukup berpusing kerana bot yang berpusing pusing. Lol kebabian apakah yini? Mohon sepak bontot namjoon beramai ramai.
Setelah 20 minit berjalan mereka sampai disebuah rumah agam. Masing masing kecuali Jungkook mengerutkan dahi mereka.
" wehh maknae. Kau pasti ke ni rumahnya. Asal seram je aku tengok." Namjoon memandang Jungkook.
" Alah betullah. Okay apa?" Jungkook tersengih.
" Head banana kau okay! Aku tengok dah macam rumah hantu je. Tah tah ni rumah pembunuhan. Dahlah suram seram hodoh pulak!" Hoseok beruara lantang.
" Yakk! Jaga mulut kau tu. Mulut tu cibai betul. Aku lesing karang barai terus muka kau." Jin menunjuk buku limanya.
" Hyung. Biasanya yang cakap banyak lam horror movie dia la yang cepat sekali kena bunuh. Kikiki." Taehyung tersengih sengih.
" Korang nak gaduh sampai bila sial? Aku nak tidur ni. Cepat lah buka pintu ni biskut hangus. Kang aku bultoranae abis semua terbako." Yoongi mendengus marah.
" Okay. Jom masuk. " Jungkook masuk kedalam rumah tersebut.
Skip
3:00 pm
Mereka masuk kedalam rumah tersebut dengab pelbagai perasaan. Mereka memandang antara satu sama lain. Akhirnya Haneul memecah kebisuan.
" Guys, aku naik dulu. Rasa macam tak sedap badan. " Haneul menggalas begnya dan menuju ke tangga.
" Tak sedap badan? Ermm biasanya kalau tak sedap badan biasanya perempuan tu mengandung." Jimin memandang tajam wajah Jungkook.
" Err korang jangan fikir yang bukan bukan. Dia cuma tak sihat sebab dia mabuk laut. Baiklah ni kunci bilik. Korang buatlah macam rumah kau sendiri . Aku nak tengok Haneul kejap.." Jungkook menghulurkan beberapa gugus kunci.
" Arasoe. Pukul berapa kau nak suruh aku start masak?" Jin bertanya.
" Ermm anytime. Aku tak kisah. Lagipun party lambat lagi kan. " Jungkook tersengih. Dia kemudian menaiki tangga dengan tergesa gesa.
" Aigooo. Apa macam tuan rumah la. Ada ke patut kita kena layan diri." Taehyung menggelengkan kepalanya. Dia kemudian tersenyum kearah Yoongi.
" Hyuuuungggg. Kita satu room nak tak nak tak?" Taehyung membuat muka gedik.
" Aniya. Aku nak satu bilik dengan Hoseok. Sesungguhnya Sope is sailing in this penpik. Mohon Taegi shipper menggigit bontot mereka." Yoongi menjelirkan lidahnya dan memeluk bahu Hoseok. Mereka kemudian berlalu naik untuk mencari bilik mereka.
" Tae tae ya. Kita satu bilik ehh?" Jimin tersenyum malu malu mochi.
" Tak dapat mayat putih, si mochi gebu gebas kemetot pun boleh laa. Jom sayang." Tae tae menggeletik pinggang sempit Jimin.
" Auchh geli lah bahabi." Jimin tersenyum senyum. Dia menggeliat tubuh gendutnya.
"You know what Jimin. You are like KimK in my hearteu " Taehyung berpikapline.
" Kim Kardishian?" Jimin menggetel bulu hidungnya. Bangga. Acah riyak nak mampus.
" Nope. K TO THE I TO THE MAK. HAHAHHA. BYE." Pofft Taehyung berlari seperti dikejar hantu ko--- ehh hantu nenen.
" Kim Brengsek Taehyung!!!" Jimin yang keserupan mengejar Taehyung.
Tbc
Teaser next chapt.
" Ti..tidak!! Wehh bangun! Jangan mati dulu woi!! Bangun lah kimak!! Jangan buat aku takut!! Tidakkkkk! Sial!!" Seorang lelaki menangis apabila melihat susuk rakannya yang kini digantung secara terbalik dari pokok. Kulitnya yang sudah disiat seperti kulit lembu serta kepalanya yang dipenuhi dengan anak panah dan mata yang terjulur keluar serta lidah yang dipacak ratusan paku. Bau hanyir darah menguar nguar dan membuatkan sesiapa sahaja akan muntah kecuali DIA dan AKU. HAHHAHAHAHHAHAHA😊😊😊😊😊😊😊
Saeggil cukkae Jungkook. You owe me something. Thats why i make this ff just for you chagiyaa~~♡♡😊😊😊
Credit to btsjungkooks for this ohsem, pretty cover!! I love itttt.
YOU ARE READING
JUNGKOOK B'DAY: BIRTHDAY PARTY
FanfictionSEMPENA BIRTHDAY JUNGKOOK KITA: ONE SHOT JUNGKOOK INGIN MERAIKAN ULANG TAHUNNYA YANG KE 20 BERSAMA KEKASIH DAN JUGA KAWAN BAIKNYA BTS . LOKASI MAJLIS TERSEBUT DI SEBUAH PULAU TERPENCIL YANG DIPANGGIL PULAU NEMO. NAMUN SEBELUM MENJELANG DETIK 12 TENG...