...czyli spis treści i notka ode mnie. A *przed* czym? Cóż, zobaczycie za jakiś czas.
W pierwszej części "Kolekcji Kilku Sztuk", przeczytacie zbiór krótkich, małych rozdzialików, które mają Wam przybliżyć głównych bohaterów tej oto zawikłanej opowieści. Wpierw zawitacie do gabinetu dyrektora szkoły plastycznej zwanej Domem Barw, by poznać zarząd tego przybytku, a później zaprezentuję Wam wspaniałą, nieustraszoną, porażająco błyskotliwą i aż nazbyt zróżnicowaną ochotniczą brygadę detektywistyczną, w przyszłości nazywaną "Poszukiwaczami" tudzież "Młodymi Zdolnymi", acz to ostatnie ociera się raczej o pogardliwie określenie nauczyciela malarstwa znanego jako Caravaggio. To znaczy, jeszcze nie uformowali brygady - nie ma jeszcze takiej potrzeby, Dom Barw nie stoi na krawędzi przerażającego niebezpieczeństwa - toteż zaprezentuję Wam raczej przyszłych członków Poszukiwaczy, o, tak.
Przed Wami spis treści. Nazwy rozdziałów będą pojawiały się wraz z publikacją danego fragmentu, tutaj sugeruję Wam tylko, kogo poznacie w której części.
[ZARZĄD DOMU BARW]
1. PROSTO Z GABINETU DYREKTORA ["DYREKTORSKIE ROZTERKI"]
[POSZUKIWACZE]
2. DWOJE OUTSIDERÓW ["JASNE I CIEMNE STRONY"]
3. TRZY BUNTOWNICZKI ["PRYMITYWNE METODY ZAPRASZANIA"]
4. SZEŚCIORO IMPRESJONISTÓW ["ROZMAZANE CHMURY, ROZMAZANE SAMOCHODY I ROZMAZANI LUDZIE"]
5. JEDEN SAMOTNIK ["SAMOTNOŚĆ WŚRÓD KOMUNISTÓW"]
6. DWÓCH ŚWIRÓW ["ESENCJA ZAGUBIENIA"]
7. JEDEN WARIAT ["SŁONIE W SKŁADZIE FARBY"]
Czy to nie jest wprost idealny zestaw osób do uczestniczenia w stanowczo zbyt zawiłej intrydze przepełnionej niebezpiecznymi kierunkami artystycznymi i tym bardziej niebezpiecznymi twórcami światowych arcydzieł?
Co czeka Was w środku "Kolekcji"? Parakryminał, trochę inspiracji "Holistyczną Agencją Detektywistyczną Dirka Gently'ego", sporo elementów, które ukradłam z własnych, niepublikowanych poza wąskim gronem znajomych opowiadań, przerażające ilości niezbyt normalnych ludzi, szkoła z internatem, sekrety, tajemnice oraz nosorożce, walka o równouprawnienie, miks wszystkich epok naraz, różowy garnitur Leonarda da Vinci, obezwładniający chaos, zaskakująco złe decyzje, politykowanie na całego, fontanna, która zmieniła świat i bynajmniej nie była fontanną, dużo jaskrawych kropek oraz, przede wszystkim, moi ukochani artyści w nastoletniej odsłonie. A, no i surrealizm, nie tylko w dziełach tej sympatycznej młodzieży.
Skoro już wiecie, co będzie, warto chyba napomknąć słowo o kimś, kto będzie zarządzał tą chaotyczną gromadką, tudzież mnie. Pewnie nie wszyscy znacie mnie z LHC, więc warto się przedstawić, a uwielbiam mieć kontakt z czytelnikami, więc chciałabym, żebyśmy się poznali. Kim jestem? Nastolatką, którą zawsze w internecie biorą za starszą, niż jest w rzeczywistości, która postanowiła dwie największe pasje - pisanie i i sztukę - połączyć w tym czymś, posypując nieco fascynacją zagadkami. Ogromną fanką artyzmów wszelakich.
Prawdopodobnie pojawi się spis postaci, żebyście się nie pogubili, co nie będzie trudne, a także być może playlista - acz to z czasem - i coś w rodzaju potężnej notki ode mnie, gdzie będę wyjaśniała, ile z faktów historycznych przemyciłam w danym rozdziale, co będzie updatowane na bieżąco.
Chyba tyle, moi drodzy. Czekajcie cierpliwie, będzie się tu działo!
CZYTASZ
Kolekcja kilku sztuk
Short StoryNic nie może być zwyczajne, gdy znajdujesz się w szkole dla artystów, w liceum plastycznym z internatem, a Twoimi kolegami i koleżankami z klasy są najsłynniejsi twórcy ostatnich dwóch wieków, zaś uczą cię dawni mistrzowie. Nic nie może być spo...