Chapter 1

1K 75 3
                                    

Seorang gadis nerd, Song Ji Hyo, berumur 22 tahun yg baru sahaja menamatkan pembelajarannya di universiti . Gadis nerd yg tidak pandai bergaul dan hanya berkawan dengan buku .

" Hyo ? Bangun lah dah tengah hari ni " kejut omma Jihyo .

" 5 minit " kata Jihyo dengan suara mengantuk .

" Takde 5 minit bangun skrg, kejap lagi appa balik . Appa ada hal penting nak cakap "

" Yela " kata Jihyo lalu bergerak ke bilik air .

S K I P . . .

" Hyo ? Mari sini jap " panggil appa Jihyo yg berada di sofa .

" Ye appa , kenape ? " tanya Jihyo

" Appa nak Hyo kahwin "

" Kahwin ?! Tapi Hyo takde calon lagi la appa . Lagipun Hyo baru 22 tahun " balas Jihyo .

" Appa dah ade calon untuk Hyo "

" Ape ?! Sape ?! " kata Jihyo dengan muka terkejut beruknya .

" Anak kawan appa . Lagipun kami nak bergabung syarikat . Appa percaya yg dia boleh bahagiakan Hyo "

" Yela Hyo ikut je cakap appa " balas Jihyo dengan malas .

Jihyo seorang yg patuh . Dia tidak pernah mengabaikan arahan appa da omma nya kerana dia fikir apa sahaja yg mereka lakukan adalah yg terbaik untuk anaknya .

Keesokan harinya...

Jihyo bosan duduk kat rumah . So , dia nak pergi jalan jalan kat mall sambil cari buku baru . Jihyo minta kebenaran appa dan omma nya . Appa nya menyuruh driver menghantar Jihyo ke mall tersebut .

" Ramai nye orang kt mall ni " rungut Jihyo .

Tiba tiba Jihyo terlanggar pasangan sweet yg sedang berjalan sambil berpeluk pinggang .

" Auchh sakit la " marah yeoja yg dilanggar Jihyo .

" Saya minta maaf . Saya tak sengaja " Jihyo meminta maaf sambil menundukkan kepalanya .

" Oppa tengok yeoja ni langgar chagi . Sakit tau " rengek yeoja itu kepada namchin nya dengan suara manja .

" Buta ke ape ?! Spek bukan main besar lagi . Ke mata kau kat lutut ?! " jerit namchin yeoja tu kepada Jihyo .

Jihyo hanya berdiam diri kerana dia malu ditengking di depan orang ramai .

S K I P . . .

" Omma , Hyo lapar lah . Omma masak ape ? " tanya Jihyo yg sedang memegang perut nya .
" Sikit je lagi ni nak siap . Pergi panggil appa ngan Yoongi suruh makan sekali " arah omma Jihyo .

" Nae "

Semasa mereka sedang makan . Appa Jihyo mahu beritahu sesuatu .

" Hyo , appa dah tetapkan tarikh perkahwinan Hyo " kata oppa Jihyo .

" Hyo nak kahwin ? Ngan sape ? " tanya oppa Jihyo, Yoongi, dengan mata yg membulat .

" Hyo kena kahwin ngan anak Mr Park " balas omma Jihyo .

" Si Jimin tu ke ? Biar betul appa omma ? Appa tak rase lain macam ke budak tu ? " tanya Yoongi lagi dengan terkejut .

" Ishh kamu ni Yoongi , appa tengok okey je budak tu . Hormat orang tua lagi " balas appa nya .

" Lain macam ? Ape maksud oppa ? " keliru Jihyo dengan keningnya yg berkerut .

" Takde ape la " balas Yoongi ringkas .

Di rumah keluarga Park ...

" Jimin , appa dah buat keputusan . Appa nak kamu kahwin dengan anak kawan appa " kata Encik Park yg duduk di atas sofa .

" Ape ?! Appa bergurau ke ? Jimin tak nak kahwin lagi la . Jimin muda lagi " balas Jimin .

" Kalau Jimin nak jawatan CEO tu , Jimin kena ikut cakap appa . Jimin kena kahwin ngan anak kawan appa tu "

" Kahwin ?! Argh dah la tak kenal ngan yeoja tu . Entah macam mane rupa nya . Macam mane ni , dah lama aku angan2 nak jadi CEO tu tapi aku belum puas lagi enjoy life aku dah nak kena kahwin " desis Jimin dalam hati nya .

Macam mane agak nye nasib dua orang tu . Adakah mereka akan bersetuju untuk kahwin dengan orang yg tak dikenali ? Adakah diorang akan bahagia ?
________________________________________

Sorry eh kalau ade kurang or typo . Hehe jangan lupa vote tau 💕

Painful Marriage [ SJH + PJM ] Where stories live. Discover now