Jag sitter hemma vi pianot och spelade en egen låt. Det ringer på telefonen, det var mamma.
*samtal*
-Hallå? Svarade jag.
-Hej gumman, jag är på affären och handlar till middagen, det kommer komma hem gäster till oss, de ska äta hos oss. Sa mamma
-Okey, men vilka kommer? Frågade jag.
-Äsch... Det är bara en jobbar kompis och hennes son. Svarade mamma.
-Okej men vi ses sen då. Sa jag.
-Det gör vi, hejdå. Säger mamma stressat, och lägger på.
*samtal slut*
Jag gick och satte mig i soffan och började blogga på datan. Nu var mamma hemma.
-Hallå? Är det någon hemma? Frågade mamma.
-Ja, jag är hemma. Svarade jag segt.
Jag gick ut i köket och hjälpte mamma med att packa upp varorna.
-Vad blir det för mat? Frågar jag.
-Det blir fläsk filé med bakpotatis och sallad och lite sås. Svarar mamma
Det plingade på dörren. Mamma sprang ut i hallen och öppnade dörren.
-Hej! Välkomna. Säger mamma.
-Hej! Tack. Sa mammas jobbar kompis.
-Det här är min dotter, Kiara, säger mamma till gästerna.
-Hej! Jag heter Cecilia, säger mammas kompis
-Hej! Svarar jag tyst.
Sen ser jag en söt kille komma in, han har gröna ögon och sand färgat hår. När han kliver in genom dörren slänger han med håret. Han går fram till mig och hälsar.
-Tja, jag är Felix. Säger han med ett leende på läpparna.
-Heej, jag heter Kiara svarar jag.
-Fint namn, säger han lite fint.
Jag bara ler, jag har inga ord. Har ler till baka och frågar om jag kan visa mitt rum för honom. Vi springer upp för trappan, jag öppnar min dörr och går in. Vi sätter oss i sängen och pratar. Efter ett tag är vi ganska tajta.
-Det är mat, ropar mamma från köket.
Vi går ner och sätter oss bredvid varandra vi matbordet. Vi pratar om lite allt möjligt. Vi dukade av och gick från bordet och tackade för maten.
Vi gick upp till mitt rum igen och satte oss i min soffa och tittade på en skräckfilm. Plötsligt sitter jag tätt mot Felix, jag tittar på honom och han lägger armen om mig. Jag lutar mig mot honom och har det mysigt. Vi tittar på varandra och lutar oss mot varandra för en kyss. Våra läppar nuddar, och vi kysser varandra. Vi håller om varandra ett bra tag, tills Cecilia kommer upp med mamma.
-Hur har ni det? Frågar mamma. Och tittar lite sött på oss.
-Bra, men mamma kan Felix sova här? Frågar jag med stora ögon.
-För mig går det bra, fast jag ska ju jobba i natt.
-Ja, men vi klarar oss själva. Säger jag.
-Fråga Cecilia, säger mamma till mig.
-Får jag det mamma? Frågar Felix.
-Ja okej då, säger Cecilia med ett leende på läpparna
-Men nu åker vi, säger mamma till oss
-Okej hejdå, säger vi tyst
De stänger dörren försiktigt och åker iväg. Jag och Felix sitter kvar i rummet.
Vi väntar på att någon ska säga något.
-Vad ska vi göra? Säger Felix.
-Vi kan baka, föreslår jag glatt.
-Okej, säger Felix.
Vi går ner för trappan och plockar fram en bakbok som vi tittar i.
-Kärleksmuffins, läser Felix tyst.
-Jaa! Säger jag.
Vi tar fram alla ingredienser som behövs. Sen börjar vi baka. Efter fyrtio minuter är det klart. Vi går och sätter oss i soffan i vardagsrummet och dukar fram bakelserna, godis och läsk. Jag sätter på tv:n och lägger mig med huvudet på Felix bröst. Vi tittar på programmet "Paradise hotell". Felix tittar mig i Ögonen och frågar....
-Är vi tillsammans?
-Jag tror det, säger jag med ett leende.
Felix och jag pussas mycket för att visa att vi är kära, vi tar bilder på oss när vi pussas och lägger in de som bakgrundsbild. Jag ligger fortfarande med huvudet på Felix bröst, medans han drar sin hand på min ryck och äter godis. Efter ett tag så går vi upp och lägger oss i min säng.
*Nästa morgon*
Felix vaknar innan mig och väcker mig med en kyss på pannan.
Vi går ner och gör frukost, dörren öppnas och mamma kliver in.
-Godmorgon, säger mamma.
-Godmorgon, säger vi.
Mamma går upp för trappan och in i hennes rum och lägger sig i sängen för att sova. Jag och Felix sitter fortfarande och äter frukost vid det höga vita bordet i köket. Vi går upp vill mitt rum och byter om, efter det så går jag in till mamma och säger.....
-Mamma? Jag och Felix åker in till stan.
-Okej, jag ringer sen.
Jag och Felix sätter på oss skorna och går mot bussen, Där Oscar sitter, Felix kompis.
-Tja, vart ska du? Frågar Felix medans han tar i min hand.
-Jag ska till stan, jag skulle möta en tjej jag har träffat där, vi ska käka på restaurang. Svarar Oscar.
-Vill ni hänga på eller? Frågar Oscar snällt.
Felix tittar på mig och frågar om vi ska det, jag nickar på huvudet och bussen kommer. Jag och Oscar kom ganska bra överens vi pratade alla tre om lite allt möjligt. Vi är framme och möter upp Oscar tjej, som han skulle möta.
Men, det är ju Kajsa, Min kompis.
Vi gick till en thai resturang och åt, en timme efter åkte vi hem till Felix och tog det lugnt och såååå....
Lite konstigt slut kanske men aja....
Hoppas ni gillade den♡