Nama aku amylea lea. Kawan panggil aku amy. Siapa yang baca crush sebelah mata mesti kenal aku. HAHA. Now, I'm 22 y/o. Dah lepas dari zaman persekolahan. My mom suruh aku kahwin secepat yang mungkin. Entah kenapa. Nak halau aku ke apa ? HAHA joke ok. So now, i want to tell u about my life. Dulu aku bahagia sebab aku ada boyfriend yang memang aku cinta sepenuh hati but boyfriend yang aku cintai sepanjang zaman remaja itu telah membuat aku berasa pedih di hati. Pedih sangat. Aku tak sangka aku menghadapi dugaan sebegini rupa. Okay, aku akan cerita.
Ketika aku berumur 14 tahun. Waktu tu dah masuk alam sekolah menengah. Aku tinggal di banglo yang berada di Perak. Aku dilahirkan anak orang kaya. Ibu bapaku seorang yang sentiasa sibuk dengan kerjanya. Mereka jarang meluangkan masa bersamaku kerana selalu pergi ke luar negara untuk menguruskan kerja mereka. Kerja apa pun aku tak tau. Aku tak ambik kisah sangat tapi yang aku pasti ada kena mengena dengan syarikat keluarga yang dibawa sampai ke luar negara. Hebat bukan ? Jadi, aku tinggal bersama pembantu rumah dan adik aku. Aku ada adik yang bernama Farisha Lea. Dia tak banyak cakap. Suka buat kerja sendiri. Dia macam tak wujud dalam keluarga. Maybe dia ada simpan rahsia besar yang dia tak nak orang tahu ? Maybe..
So, hidup aku memang seronok sebab kaya tapi itu bukan apa yang aku nak. Aku hanya ingin meluangkan masa bersama keluarga tetapi itu tidak pernah dan mungkin takkan terjadi. Aku mengambil keputusan untuk mencari kekasih yang aku rasa dapat membahagiakan aku. Aku tidak mencari kekasih atau boyfriend di sekolah. Bak kata cikgu cina aku "lelaki di sekolah ini tak ada kualiti. Tak payah kejar lorh" HAHA Waktu tu memang aku minat ramai lelaki di sekolah yang aku belajar. Tapi, lepas dengar kata guruku ada betul juga. So, aku cari boyfriend dekat instagram. Itu je aplikasi yang aku selalu aktif. Aku mempunyai 66.9k followers. Ramai kan yang follow aku ? Mesti ada lelaki yang nak aku.. tipulah takde. HAHA berangan jap. Nak cari boyfriend punya pasal.. aku sanggup scroll kat followers aku yang ada 66k tu untuk cari orang yang menarik. LOL
Asyik aku mencari.. aku tertumpu pada satu account ni. nielray._
Hensem duh aku tengok gambar yang dia post ! Fall in love.. HAHAHA . Aku cuba message dia. Beranikan aku ?"Hai"
Aku hantar message tersebut pada jam 12 tengahari. Memang busy lah waktu tu kan ? So, sementara menunggu dia balas, aku buatlah apa yang patut. Tak lain dan tak bukan .. Makan ! Aku tempah pizza hut. Entah kenapa aku craving pizza waku ni. Aku beli pizza hawaii chicken large size dengan pizza mushroom cheese. Yummy ! Punyalah makan sampai tak ingat dunia. HAHA . Farisha ? Aku rasa dia tak makan pun takpe. Selalu aku ajak dia dan dia selalu kata "dah kenyang. Baru lepas makan" creepy tho. Dia cakap macamtu sambil dia senyum tengok kau. Eeeee...
Aku tengok jam sudah menunjukkan sekarang sudah masuk zuhur. Aku terus menunaikan solat zuhur. Selepas menunaikan solat zuhur, jam menunjukkan pukul 2. Aku terus mengambil telefon aku.
Mom 1 message
Arla 15 message
Teha 3 messageMalas aku layan . HAHA . Aku terus buka insta. Ada 1 message ! From nielray._ ! My heart tho ! Dup dap dup dap . U can hear my heart ?! U know that feeling ? HAHA
"Hai"
Aku terkedu jap. Tak tau nak kata apa. Aku buat apa yang selalu orang buat.
"Busy ?"
"Nope. Btw.. amy ? Kita kenal ke ?"
"Tak. Takdelah, just nak kenal. HAHA"
"Ouwh.."
"Awak hensemlah" Bapaklah aku ! HAHA
"Xdelah.. biasa biasa je. Hehe"
YOU ARE READING
[C] My boyfriend is my girlfriend ?!
Short StoryAmylea lea atau dikenali amy. Seorang pelajar perempuan yang cantik dan mempunyai pipi seperti pau. cute kan ? Hidup dia sangat bahagia kerana kehidupan mewahnya. Lagi bahagia dia menjalinkan hubungan dengan seorang lelaki yang dia kenal dari alam m...