Chapter 3

573 63 2
                                    

" Hyo ngan Jimin jap lagi packing pakaian korang dan boleh pindah ke rumah baru korang pagi esok " kata Encik Song .

" Mwo ?!! Rumah baru ?! " balas Jihyo dan Jimin dengan terkejut .

Pagi keesokan harinya ...

Jihyo tersedar dari tidurnya pada pukul 7 pagi . Jihyo ternampak Jimin di sebelah nya masih dibuai mimpi . Jihyo takut untuk kejutnya . Jadi Jihyo bangun mengambil tuala dan mandi .

15 minit kemudian .

" Morning omma " sapa Jihyo sambil menuruni anak tangga .

" Morning Hyo . Awal bangun harini . Tak sabar nak pindah rumah baru ke " perli Puan Song .

" Ishh omma ni takde la saje bangun awal nak tolong omma kat dapur " kata Jihyo .

" Haa macam ni la anak omma . Nanti duduk rumah baru tu selalu la masak untuk suami , kemas rumah " nasihat Puan Song .

" Ye Hyo tahu la " balas Jihyo .

" Ingat tu , masak ni salah satu cara kita nak pikat suami kita . Hyo dah kahwin , lepas ni tak boleh dah 5 minit 5 minit , kena bangun awal . Buat breakfast untuk suami "

" Yeyeye "

S K I P . . .

Mereka bersiap dan menaiki kereta milik Jimin ke rumah baru mereka .
Dalam perjalanan tersebut , Jimin bersuara .

" Aku tak nak share bilik ngan kau . Kau bilik lain , aku bilik lain " kata Jimin lalu menjeling ke arah Jihyo .

" Kenape ? " tanya Jihyo .

" Asal , kau nak aku ngap kau ke ? Kang tak pasal pasal ... "

" Saya pun tak nak sebilik ngan awak " Jihyo memotong ayat Jimin lalu pandang ke arah luar tingkap .

Sampai je kat rumah baru . Mereka membawa beg bagasi masing2 .

" Tu bilik kau , ni bilik aku " kata Jimin lalu masuk ke dalam bilik nya .

" poyo lah kau ni . Menyampah pulak aku " kata Jihyo dalam hati .

S K I P . . .

Pada sebelah malam pula ...

Jihyo turun ke bawah sebab nak tengok drama kegemaran dia . Manakala Jimin masih di biliknya .

" Nasib namja tu masih kat bilik dia " kata Jihyo lalu baring di atas sofa .

Lepas Jimin selesai mandi, Jimin pula turun sebab nak tengok rancangan kegemaran dia iaitu perlawanan bola .

Lalu Jimin merampas remote tv yg berada di tangan Jihyo dan tukar ke rancangan bola nya .

" Ehh kenape tukar " marah Jihyo .

Jimin hanya diam dan mengabaikan Jihyo .

Jihyo pun merampas semula remote tv tu di tangan Jimin dan alih ke rancangan drama nya itu .

Jimin pula memandang tajam ke arah Jihyo . Tiba tiba bunyi ringtone telefon Jimin . Jimin menjawab panggilan itu .

" Yahh chagi "

Jimin bangun terus berjalan ke pintu slide dan duduk di bangku halaman rumahnya .

" Mwo ?! Chagi ?! "
__________________________________________

Bersambung ...
Sorry kalau tak best .
Jangan lupa vote 💕

Painful Marriage [ SJH + PJM ] Where stories live. Discover now