Jag skriver detta nu i talande stund och jag har en fråga: gjorde du det?.....
Skogen är mörk och kuslig. Jag ser något i varje hörn, något med klara röda ögon som vill äta upp mig och plåga mig till döds, känner mig iakttagen av något eller dom. Är dom flera tänker jag för mig själv medans jag går försiktigt framåt, ett steg i taget.
Men plötsligt känner jag hur något tar tag i min jacka hårt så jag får sår i nacken av dess vassa klor och bär i väg mig. Vad i hela friden är det som händer tänker jag och sprattlar med hela kroppen för att komma loss. Varelsen grymtar och väser, jag var nära på att bryta ihop och börja gråta men tänker att jag måste hålla mig. Inte här, inte nu!
Varelsen slänger in mig i klippan under jorden och börjar gå
mot mig. Han väser ut ur sin stora gap "vad fan gör du i skogen?!". Jag svarar inte utan skakar bara av skräck. Varulven går ut ur grottan till solljuset och försvinner. Jag sitter kvar och darrar av skräck.
"Varför kände jag igen varelsen?" Det såg nästan ut som den där killen i min gamla skola.
"Fast kan det verkligen stämma?" tänker jag för mig själv.
För "varför skulle han försökte rädda mig!?" Han borde snarare vilja döda mig, det var ju jag som retade honom när han var modig och vågade säga att han var kär i mig. Jag minns att han inte kom till skolan på en månad efter det och idag ångrar jag det så mycket. Eller tog han mig för att han själv ville plåga mig till döds? Men jag vill inte dö inte av honom "snälla inte idag."
YOU ARE READING
SKOGENS FLICKA
Short StoryFlickan går i skogen men plötsligt tar någon tag i henne med sina vassa klor.......... Detta var ett skolprojekt jag har gjort då vi fick uppgift att göra en novell.