Rik kon zich zelf wel voor zijn kop slaan. Hoe had hij zo stom kunnen zijn dat hij dacht dat hij Jos "De Beer" Uilenburg wel zou aan kunnen. Jos was natuurlijk niet voor niets de meest gevreesde gedetineerde geweest in de PI waar hij jaren had gezeten. En Aysen was niet voor niets zo terughoudend in het begin geweest en had hem meerdere keren gewaarschuwd. En nu lag hij hier vastgebonden in het bos van Meerdijk. Zijn beste vriend Bing nog half bewusteloos naast hem. Hij hoorde van een afstandje Jos en Marco met elkaar lachen en praten. Rik wist zeker dat het over hun ging. Jos had van het begin af aan al laten blijken dat hij een vreselijke hekel aan Bing had. Het had niets te maken gehad dat Bing niet in zaken met hem wou. Enkel om de afkomst van Bing. Ook aan Aysen had Jos gelijk een grote hekel gehad. Natuurlijk had Rik door gehad dat het de racistische aard van Jos was geweest die de haat gevoed had. Hij had zijn vriendschap met Bing er voor op het spel gezet. Maar gelukkig had Bing het begrepen. Al had Bing te laat ingezien dat hij Bing in gevaar had gebracht. Naast hem kreunde Bing en vroeg wat er allemaal aan de hand was. Ik ben het Rik , ik ben in de val gelopen van Marco fluisterde Rik tegen Bing. Ik was iets aan het voorbereiden voor Nina en opeens hoorde ik iets achter mij en kreeg ik een klap op mijn hoofd fluisterde Bing tegen Rik. Kijk eens wie er wakker zijn geworden hoorde Rik opeens Jos zeggen . Hij voelde een harde trap in zijn buik.. Jullie zijn mooi op tijd wakker om aan het werk te gaan zei Jos hij trok Rik en Bing overeind en duwde Rik een schop in zijn hand. Daarna richtte hij een pistool op het hoofd van Bing. Wat gebeurd er allemaal Rik? Vroeg Bing. Hij heeft een pistool op je hoofd gericht zei Rik en probeerde de angst in zijn stem te minimaliseren. Graven maar zei Jos en knikte naar de schop in de handen van Rik. Rik deed was Jos van hem vroeg, zorg er voor dat het groot genoeg is voor twee personen zei Jos. Daarna keek Jos zonder het pistool van Bing af te wenden naar Marco. Ga de boel maar goed opstoken in Boks zei hij. De angst sloeg Bing om het hart heen. Ja let maar op de rooksignalen zei Marco en lachte om zijn eigen grap. In Boks is er een bijeenkomst over het asielzoekerscentrum aan de gang , en zitten ik weet niet hoeveel onschuldige mensen zei Bing. Twee vliegen in een klap laten we dan maar zeggen zei Marco en liep weg.
Rikki keek naar Sjoerd die met de kinderen bezig was en voelde haar sinds lange tijd weer gelukkig. Ze was zo blij dat Sjoerd toch voor haar gekozen had. Natuurlijk wist ze ook wel dat zijn gevoelens voor Aysen nog niet helemaal verdwenen waren. Dat had ze een paar weken geleden in de sauna echt wel gemerkt. En ze zag ook wel dat Aysen nog altijd van Sjoerd hield ook al deed ze er alles aan omdat te ontkennen. Maar het kon haar niet veel schelen. Sommige mensen zouden het misschien egocentrisch van haar vinden. Maar ze vond dat het haar goed recht was dat ze haar gezin bij elkaar wou hebben. Toch was het ongemakkelijk geweest toen Aysen net binnen was komen lopen. Vragend naar haar vader met wie ze had afgesproken. Rikki vroeg haar weer af of ze Aysen niet moest inlichten over wat Jos allemaal verteld had. Dat hij bang was dat Rik in de problemen zat. Maar Job had gezegd dat het niet hoefde, Jos had het immers ook gezegd. Rikki glimlachte eventjes tegen Kimberly en Sam die langs kwamen lopen. Sam sloeg Sjoerd die haar stiefbroer was even tegen de achterkant van zijn hoofd aan. En toen liepen de twee vriendinnen door naar de WC. Job was niet lang daarvoor naar boven verdwenen om nog even te sporten. Als Bram zijn ijsje ophad dan wou Rikki ook naar huis gaan. Het was hoogtijd dat Teddy naar bed ging en zelf verlangde ze naar een avondje op de bank met Sjoerd. Al had Sjoerd wel laten doorschemeren dat hij misschien nog even in Boks zou blijven. Er was een voorlichting over het Asielzoekerscentrum in Meerdijk en daar was Rover nauw bij betrokken. Maar misschien kon ze Sjoerd als nog overhalen gewoon met haar mee te gaan. Aysen kwam weer binnen gelopen en ze keek bezorgd , ze werd gevolgd door Nina die ook al zo bezorgd keek. Wat is er aan de hand? Wou Sjoerd weten. Is Bing hier vroeg Nina met een lichte paniek in haar stem. Ik heb hem vandaag niet gezien ,maar misschien is hij bij de bijeenkomst zei Sjoerd en knikte naar de zaal waar dat gehouden werd. Op dat moment klonk er een knal en begon opeens iedereen in het horeca gedeelte te gillen. Rikki keek om en zag dat de ingang van Boks in brand stond. We moeten onmiddellijk naar buiten zei Sjoerd en samen met Aysen nam hij het voortouw om iedereen in het horeca gedeelte naar buiten te krijgen. Er klonken steeds meer van de zelfde knallen door Boks heen en Rikki probeerde in paniek het tuigje van de kinderstoel los te krijgen waar Teddy in zat Sjoerd ik krijg Teddy niet los riep ze en Sjoerd zei tegen Bram dat hij met Nina mee moest gaan en rende terug om Teddy uit de kinderstoel te krijgen. Het lukte hem gelijk en hij nam haar op de arm. Sjoerd Job is nog boven zei Rikki en zonder dat Sjoerd haar kon tegen houden rende ze de trap op. Sjoerd riep haar nog maar Rikki luisterde niet. Aysen kwam er aan gelopen jullie moeten naar buiten Sjoerd zei ze. En keek hem aan met haar donkere ogen waar Sjoerd een soort angst maar ook vastberadenheid in las. Rikki is naar boven gered om Job te helpen zei Sjoerd. Ik haal haar wel zei Aysen en rende ook de trap op. Sjoerd wou niet naar buiten gaan, Rikki en Aysen waren in gevaar. Maar hij wist ook dat hij Teddy snel buiten moest krijgen. Er stond al veel rook en dat alles behalve gezond voor Teddy , die in haar jonge leven toch al zo veel had mee gemaakt. Hij rende naar buiten en zag dat Nina vol ongeloof naar het tafereel keek wat er zich afspeelde. Toen Sjoerd zich omdraaide zag hij dat er op meerdere plekken in Boks de vlammen al naar buiten sloegen.
YOU ARE READING
fanfic Gtst 1 : Familie verlies .
FanfictionHet eerste deel van mijn fan fictie over gtst ...geschreven tijdens de zomerstop van gtst 2017 ...zonder dat ik op dat moment wist wat de uitkomt van de cliffhanger was ..... Wie zou het hier niet overleven???