23- Happily ever after?

89 14 5
                                    

23- Happily ever after? --

6 maanden later -POV LOUIS-

Vol goede moed stapte ik uit bed. Vandaag was dé dag. De voorbije maand was ik erachter gekomen dat Jessy de vrouw van mijn leven was. En vandaag zou ik mijn geheim aan haar opbiechten. Eindelijk. Ik was dat switchen van de ene naar de andere kant grondig beu. Ik keek in de spiegel en zag het spiertje in mijn ooghoek trekken. Ik haatte het als dat gebeurde. Maar net zoals mijn irritante gestotter en over woorden struikelen, was dit een gevolg van de adrenaline die door mijn lijf gierde. Ik was me heel erg bewust van mijn lichaam dat tegenpruttelde. En hoe meer ik er op lette, hoe erger de symptomen leken te worden. Mijn hart bonkte in mijn keel, alsof het er elke seconde kon gaan uitspringen. Ik sloot mijn ogen en concentreerde me op mijn ademhaling. Adem in, adem uit. Adem in, adem uit.

--

Ik bestudeerde haar wondermooie snoetje. Haar rode lokken die haar hartvormige gezicht nonchalant omkaderden. Die grijze ogen die me telkens opnieuw wisten hypnotiseren en me zo meetrokken naar een andere wereld. Een wereld waarin enkel zij en ik bestonden.

Ik kon mezelf wel voor het hoofd slaan dat ik zo laat had ontdekt dat Jessy zoveel voor me betekende. Ik kende haar al meer dan een half jaar. Ze zat bij me in de les. En naarmate de maanden verstreken waren we steeds beter bevriend geraakt. En van het één kwam het ander.

-een maand eerder-

The Princess and the Frog. Ja, ze had er serieus moeten voor zeuren. Maar de gentleman die ik was, had uiteindelijk toch toegegeven. En eerlijk? Uiteindelijk bleek hij best mee te vallen. Achteraf bekeken zou hij zelfs veel beter uitdraaien dan ik ooit had durven hopen. Op het moment dat Tiana de kikker kuste gebeurde er echt iets magisch. Alsof Jessy en ik wilde kijken of we de scène konden naspelen, drukte we onze lippen op die van elkaar. En eerlijk? De rest van de film hebben we vorige week pas bekeken. Blijkbaar had zij al lang gevoelens voor mij. En hoewel ik er gewoon nooit had over nagedacht, moest ik aan mezelf toegeven dat ze wel heel erg vaak in mijn gedachten rondzwierf. Iets te vaak eigenlijk. En ik kon echt geen dag zonder haar. Volgens mij heb ik het al die tijd aan mezelf willen ontkennen. Maar na die magische kus, kon ik niet anders dan zwichten. Diezelfde avond nog waren we samen. En ik had er nog geen seconde spijt van gehad.

"Ik moet je eigenlijk wat vertellen," begon ik met een diepe zucht.

Bezorgdheid trok over haar gezicht, een frons verscheen op haar voorhoofd.

"Ja?" maande ze me aan om het gewoon te zeggen.

"Wel, euhm," aarzelde ik, niet goed weten wat ik nu precies moest zeggen, "eigenlijk heb ik twee levens."

Haar frons werd zo mogelijk nog dieper. Nog voordat ze wat kon vragen, begon ik alles uit te leggen. En weet je wat? Ze was blíj. Ze was blij dat ik haar in vertrouwen had genomen en dat ik zo in ons geloofde. En als beloning gaf ze me een kus zoals ik er nog nooit eentje had gehad.

nogmaals 2 maanden later -POV LIAM-

Ik schudde mijn hoofd en kon de brede glimlach op mijn gezicht niet wissen. Ik kon niet geloven wat ik had gedaan. Ik sloot mijn ogen en dacht terug aan eergisteren.

"Sorry, jullie moeten nog even wachten," zei meneer Cashing, onze platenbaas, "de planning is een beetje uitgelopen."

Met zen allen besloten we al naar de studio te lopen, dan konden we kijken wie er nog bezig was. Zayn liep voorop.

"Ik ken haar niet," zei hij schouderophalend, nadat hij door het glas had gekeken.

Ik ging naast hem staan en haast ogenblikkelijk viel mijn mond open van verbazing. Ze was prachtig. Ik weet niet wat het was. Haar donkere amandelvormige ogen? Haar lichtbruine lokken die in een losse knot op haar hoofd zaten vastgebonden? De passie waarmee ze haar song inzong? Ik was in ieder geval betoverd.

Life²   ||   h.s. [dutch]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu