Phoebe Halliwell staarde al een half uur naar het lege scherm op haar computer maar wist nog steeds niet waar ze zou moeten beginnen. Ze keek naar de uitgeprinte verzie van de mail die een paar dagen geleden binnen was gekomen op Ask Phoebe die in de afgelopen jaren alleen maar groter en groter geworden was. Ze liet de brieven selecteren door een aantal van haar werknemers en alleen de echt interessante brieven werden aan haar door gespeelt. Nu moest ze een vraag beantwoorden van een meisje die al jaren een relatie had met een man die in alle macht op het rechte pad probeerde te blijven maar telkens weer de fout in ging. Ondanks alles wat haar vriend gedaan had, hield het meisje nog steeds zielsveel van hem, maar vroeg haar af of ze nu bij hem moest blijven of toch een einde aan hun relatie moest maken ondanks de man de liefde van haar leven is. Phoebe wist niet precies hoe ze de brief moest beantwoordde. Ze had dan ooit wel in de zelfde situatie gezeten, maar als ze eerlijk was werd zij toen door de omstandigheden gedwongen. Als Cole Turner op dat moment niet verslagen had moeten worden, wist Phoebe niet of ze ooit wel echt los van hem zou gekomen zijn. En nu zelfs nu Cole al jaren ''dood'' was en ze hertrouwd was met Coop en een prachtige drieling met hem had. Dacht ze nog geregeld aan Cole en kon ze alleen maar aan haar zussen Piper Halliwell en Paige Matthews toegeven dat ondanks ze veel om Coop gaf , Cole altijd haar grote liefde zou blijven. Ondanks haar zussen en met name Paige er niet echt blij mee waren begrepen ze het wel. Beide hadden ze een soort gelijk iets mee gemaakt. Toen Piper er achter was gekomen toen Leo White een lichtgids was hun relatie in eerste instantie voorbij geweest. Ze had troost gezocht bij buurman Dan Cordon. En ze was heel erg verliefd op hem en wou haar leven met hem delen. Toch kon ze Leo niet uit haar hoofd zette en ondanks hun relatie problematisch was koos ze uit eindelijk toch voor hem omdat hij de liefde van haar leven was. En ondanks Paige zielsveel van haar echtgenoot Henry hield, kon ze haar overleden vriendje Kyle niet vergeten omdat hij haar grote liefde was. Henry wist het ook maar had zich er bij neer gelegd. Want ondanks Kyle inmiddels lichtgids was geworden , zou hij nooit meer een deel uitmaken van het leven van Paige. Maar ondanks ze dus precies wist hoe het schrijvende meisje haar moest voelen, wist ze niet hoe ze antwoord zou moeten geven. En sinds kort kon ze ook niet meer met dit soort dingen bij Coop terecht. Ondanks hij ooit een Cupido geweest is leek hij niet zo veel meer te begrijpen van de liefde. En werd hij steeds sneller kwaad op haar. Hun drie dochters Prudence (vernoemd naar haar overleden oudste zus) Prim en Pricilla. Trokken steeds meer naar hun vader toe .Vanmorgen was het nog uitgedraaid op een grote ruzie en Phoebe zag er tegen op om terug naar het herenhuis te gaan waar ze nog altijd met haar zussen en hun echtgenoten en kinderen woonde. Haar telefoon ging en Phoebe zag dat het Piper was. Wat is er vroeg ze als wijze van groet. Ik wou alleen weten hoe het met je ging naar vanmorgen hoorde ze haar zus vragen. Het gaat wel zei Phoebe een beetje afwijkend. Wat is er toch met jou en Coop aan de hand de laatste tijd? Vroeg Piper. Ik weet het niet hij is veranderd zei Phoebe. Misschien mist hij zijn werk en krachten opperde Piper. Die heeft hij van mij nooit hoeven op te geven gooide Phoebe in de verdediging. Dat zeg ik toch ook niet zei Piper sussend . Sorry dat weet ik ook, ik ben al een half uur bezig om een brief te beantwoorden en ik heb nog geen letter op papier zei Phoebe zuchtend. Waar gaat de brief over? Vroeg Piper. Een jonge vrouw weet niet of ze het uit moet maken met haar grote liefde die steeds weer het verkeerde pad op raakt zei Phoebe, Er viel een korte stilte voor dat Piper antwoord gaf. Doet die vraag je aan Cole denken? Vroeg ze. Ja gaf Phoebe toe wetend dat Piper van haar zussen altijd het beste met Cole had kunnen omgaan en het meeste vertrouwen in hem had gehad naast haar zelf dan. Lieverd hij is dood, en hij komt echt niet meer terug zei Piper. Dat weet ik , maar buiten die brief moet ik steeds vaker aan hem denken bekende Phoebe. Piper hoorde haar zusje diep zuchten aan de andere kant van de lijn en maakte haar zorgen over haar. Ze hoorde van uit de box in de kamer haar dochter Melinda wakker worden. Phoebs ik moet ophangen Melinda is wakker zei Piper. Ja is goed ik moet toch verder met die brief hoorde ze Phoebe zeggen en hing op. Piper liep de woonkamer binnen en pakte Melinda op die om haar aandacht vroeg. Wat is er meisje van mij vroeg ze zacht. Jaren geleden had ze nooit verwacht dat ze ooit zo zou staan. Haar leven heeft meerdere malen vreselijk op de kop gestaan. En nu stond ze hier en was ze moeder van drie kinderen, en was Leo nu echt van haar en hoefde ze hem niet meer delen met de wijzen en andere heksen die hem als lichtgids nodig hadden. Nu hij zijn krachten voor goed had opgegeven was hij er voor haar en de kinderen. Al was hij wel hoofd van de toverschool, die achter de deur in hun gang lag. Ze dacht aan wat Phoebe had gezegd dat ze nog steeds veel aan Cole dacht. Misschien hadden ze Cole niet moeten proberen te verslaan maar hem toch nog moeten proberen te helpen. Al had Cole op het einde er alles aan gedaan om verslagen te worden door Piper en haar zussen. Achteraf hadden ze beseft dat het was omdat Cole niet langer verder wou leven zonder Phoebe. En het ze het ook wende of keerde Cole en Phoebe waren elkaars grote liefde.
YOU ARE READING
Charmed...... The new Power of 3
FanfictionDe rust in het leven van de Halliwell heksen is terug. Piper Halliwell geniet van haar getrouwde leven met Leo Wyatt en hun drie kinderen, Wyatt, Chris en Melinda. P3 is nog steeds een van de best lopende clubs in heel San Francisco . Leo staat same...