Bab 3

12.5K 313 5
                                    

Aman Jaya Mall

"Wei jom tengok wayang nak ? Citer Abang Long Fadil . Membe aku kata dia best ". Tanya zu.

"Hang belanja aku eh ".

"Yela dah jom tengok tiket . Nak ambik kul berapa ni ? ". Tanyaku

"Sekarang dah kul 3 , kita ambik 3.30 laa lagi 30 minit kan".

Selesai membeli tiket , aku mengajak zu jalan-jalan sementara nak sampai pukul 3.30.

Lepas wayang

"Jom masuk Oldtown , aku nak makan asam laksa . Lama gila tak makan ". Ajakku sambil menarik tangan zu.

Sedang aku memesan makanan , zu mencuit tanganku supaya aku melihat kearahnya.

"Awat hang ni , orang dah tulis ni . Kacau laa ".

"Angkat la sat kepala hang tu . Aku nak tunjuk something confirm hang terkejut gila apa yang aku tengok ni ".

Aku mengangkat kepala dan terdiam terus melihat kearah yang ditunjuk zu.

"Wei hang nampak dak apa yang aku nampak ". Soalku kepada zu.

"Nampak . Tu sebab aku panggil hang ".

"Serius laa pakcik inspektor tu wei ? Aku tak salah orang kan ? Macam mana dia bole ada dekat sini wei ? ". Soalku

"Serius laa . Mana la aku tau . Shopping la tu kot. Haish hang ni pun , dah la tu oder cepat aku lapar ni ".

Sementara menunggu makanan sampai , aku membelek handphone membuka ig .

"Ohh maigadd . Tengok ni ".

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Caption : Hello Saturday

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Caption : Hello Saturday . Shopping time !! ¤¤

"See aku dah cakap pakcik inspektor hang tu ada dekat sini . Tanak percaya". Kata zu.

"Weii nanti kalau terjumpa dengan dia macam mana . Segan aku wei ".

"La jumpa pii la dia bukan kenai hang pun ".

Bebel punya bebel , makanan pun sampai .

"Lepas ni nak pii mana pulak ? Baru pukul 5.45 , 6.30 kita balik laa ". Soal zu kepadaku.

"Aku nak pii cari baju sat . Nak pakai untuk konvo nanti . Dah alang-alang keluar ni ".

Dah jom !

Ketika kaki melangkah masuk ke salah satu butik , ada pulak hamba Allah langgar . Ingat tak sakit ke hah ?

"Woiii pakcik mata tu letak mana , sakit tahu tak ? Jalan tu pandang la kiri kanan ". Marahku terhadap mamat tersebut.

Zu disebelah hanya diam tak terkutik melihat agenda di mata nya dan tanpa diduga dia melihat gerangan lelaki yang melanggarku dan memohon maaf bagi pihakku.

"Maaf encik , kawan saya tak sengaja tu ".

"Ehh takpe2 tak payah minta maaf bukan salah kawan awak pun , salah saya . Ok la saya pergi dulu . Bye ! " .

"Meena hang ni la cuba la jangan kasar sangat dengan orang . Main sembur je .Haihh . Cuba sabar sikit ".

"Biar la , memang salah dia pun kan ".

Aku terus melangkah ke dalam butik tersebut.

Pakcik Inspektor  POLIS !   Suami AKU ??Where stories live. Discover now