part 16

785 18 3
                                    

Alisa berdiri merenung ke luar jendela. Fikirannya kusut. Dah masuk hari ke-4 dan dia langsung tidak dapat contact Neal. Banyak kali dia cuba menelefon Neal dan hanya suara operator yang menjawabnya. Kenapa talian Neal tidak ada dalam panggilan? Neal ada kat mana sebenarnya?

" Lis? You  nak gi mane nie?" tanya Rachel saat melihat Alisa cepat-cepat mengambil kunci keretanya.

"I nak report polis ! i'm worry, maybe something happened to Neal..." kata Alisa resah. Rachel hanya mengeleng kepala melihat kelakuan sahabat seuniversitinya ini. Tak keruan minah nie...

" Maybe dia ada kat kawasan yang no coverage. Lagipun, kan Mr. Chan kata Neal and  Kenny pergi kawasan luar bandar untuk projek diorang. Come on Lis... Don't worry too much.." Alisa membisu, masih tidak bersetuju dengan pendapat Rachel.

" Don't worry k... Why you need to worry? "

Rachel mendekati Alisa, dan bahu sahabatnya itu dipegangnya lembut. Cuba menenangkan kerunsingan di hati Alisa.

" .He's already yours. U takut dia cheat ke? Trust me, he's not that type. But if you talk about Kenny, he is!"  Rachel mengajak Alisa duduk, tenangkan diri.

" Kenyataan yang tak dapat disangkal lagi ialah Neal cintakan Alisa. Noktah! You are one lucky girl,dear" pujuk Rachel lagi. Kali ini Alisa terasa lebih yakin. Ya, apa yang perlu dirisaunya? 

" Aku takut kalau 'projek' ini cuma satu alasan untuk dia larikan diri dari aku." luah Alisa. 

" Kenapa pula kau fikir begitu?" 

Luahan Alisa itu bagi Rachel adalah tidak munasabah! Neal? Larikan diri? Come on, he's the most gentleman ever.Tak pernahpun Rachel lihat Neal meninggikan suara pada kaum wanita. Di antara semua teman-temannya, Neal adalah lelaki paling perfect dia pernah kenal. Lelaki idaman malayalah. Kenapa pula Alisa nak rasa insecure? Neal bukan cam Kenny! Tapi bila Rachel lihat wajah Alisa yang serius tu, Rachel tidak senang duduk. Mungkin betul kot.. Biasaler couple.. lagipun dah lama  Alisa bercinta dengan Neal, sejak form Four.  Mungkinkah mereka sudah bosan antara satu sama lain? Tapi itu tak mungkin. Takde tanda-tanda pun hubungan mereka retak? lagi romantik adalaH!

'' Rach, kami bukan cam pasangan couple yang biasa. Everything is just tooo.. perfect. Tooo nice.. tooo romantic, too in love..."

"So? Okeylah tu.. you nak dapat lelaki yang ganas? brutal? no romance? Tu bukan cinta namanya...Dia pernah merungut? dia pernah sakitkan hati kau? Dia pernah buat kau nangis? Dia ada marah-marah? " Alisa geleng.

" That's means he is happy now, with you. He loves you. Dia sanggup buat apa saja untuk you. So jangan risau okey?."

Alisa mengeluh.. Dia tak tahu nak cerita macam mana. Memang dia tak pasti samada ini hanya mainan perasaan atau kebenaran, sebab itu dia tidak pernah berbincang dengan sesiapa tentang ini. Even dengan Rachel-sahabatnya sendiri. 

"Rachel can we talk another time.. I want to rest.."

Rachel menggangguk dan terus keluar. Kadang-kadang dia pelik dengan Alisa nie.. Banyak sangat masalah. Lepas tu tak nak bincang laks tu..Namun, yang pastinya  Alisa terlalu sayangkan Neal, sehingga fikir yang bukan-bukan.  Bila Rachel beredar, Alisa termenung di katilnya..Sesuatu mengacau perasaannya... 

~~~~

" You dah cakap dengan daddy I?"

"hmm.. dah.. ... semalam..." balas Neal, lembut. Alisa sukakan suasana macam nie.  Hanya dia  dan Neal. Together-gether~  Hmm... Perfect!!.. Dia menyedut ice teanya dengan tenang, sambil diperhatikan Neal.

" So?" tanya Alisa tiba-tiba

"Huh? So?"

" I dengar you reject offer my daddy. Mungkin kata-kata daddy semalam macam kasar sikit, macam overprotected skit,  tapi.. " " He loves you." potong Neal.  Alisa mengangguk.

Berikan ku jawapan (edited and completed)Where stories live. Discover now