Cafe Starbucks, KLIA...
Aileen menikmati minuman latte nyer sambil earphone yang disumbat ke dalam telinga. Dia hanya duduk termenung di cafe tersebut untuk melepaskan kebosanan.
' Haih...Lama nyer minah ni nak smpai... Dah lebih dari setengah jam rasanya aku tunggu ' keluh Aileen dlm hati.
Dia bangun dari kerusi yang diduduknya untuk melepaskan hajat di toilet. Keluar jer dari toilet, tergesa-gesa dia mencari fon dlm bag nyer dan tanpa sengaja dia terlanggar dengan seorang jejaka.
Bukk!!!
" Aduh!! Sakit nyer dahi aku! " rungut Aileen perlahan apabila dahinya tersembam pada bidang lelaki tersebut. Dia memegang kepalanya yang mula berdenyut.
" So...sorry miss! Saya tak sengaja " kata lelaki tersebut dengan rasa bersalah. Aileen memandang lelaki yang melanggarnya tadi.
" It's OK. Saya tak ape2 " balas Aileen dengan nada yg lembut. Dia cuba utk senyum pada lelaki tersebut.
" But saya rasa kuat tadi awak terhantuk. I'm really2 sorry!! Saya kelam kabut masa keluar dari toilet tadi " balas lelaki itu lagi.
" Don't worry encik. Saya tak ade luka kan? Lagipon, salah saya jugak sbb sibuk cari fon tadi smpai terlanggar awak " balas Aileen balik.
" Betul ni tak ape2? OK lah camtu. And again I'm so sorry... " kata lelaki itu.
" Ya.. Saya OK! Klau dah takde pape ni saya minta diri dulu ya encik.... "
" Zack " sambung lelaki itu. " You can call me Zack. No encik ok? "" Haha..Ok. I'm Aileen. Nice to meet you " balasnya.
" Leen? Aileen Dato' Aziz? " soal lelaki itu.
" Yes. Do I know you? " jawabnya.
" Hey! Ni akulah Zack! " kata lelaki itu lagi dengan nada gembira.
' Zack? Setahu aku Zack Kapcai jelah yg aku kenal. Dia ke? Aku tengok gaya dgn rupa lelaki ni mcm pilot plus putih n tegap. Klau nak dibandingkan dgn Zack yg kurus n berkulit sawo matang tu memang tak lah!! " monolog Aileen dlm hati.
" Ya Zack!! Aku Zack Kapcai! Jangan kata kau tak ingat?! " kata Zack dgn kuat.
' .... '
" WHAT??!! Like seriously you're Zack?! But you looks so different man!! " jeritnya dgn nada terkejut.
" Yup! Well... people change Leen " kata Zack.
" Hoho... seriuslah ni kau Zack?! Dah handsome ya kau sekarang " jawab Aileen pula.
" Haha... Aku memang sentiasa handsome *flip hair " balas Zack dgn bangganya.
Aileen mula buat muka menyampah dengan kata2nya itu. Perasan betul ya laki ni.
" Aku ingat kau dah berubah betul2. Rupanya tak sbb perangai kau yg perah santan tu still ada sampai sekarang " balas Aileen dgn nada menyampah.
" Well... Dah orang puji. Nak buat cam mana " katanya lagi dengan smirk.
Huh! Ingat bagus sangat ke dia buat muka macam tu. Dah serupa tenok aku rasa. Tenok pon lagi handsome dari dia.
Ting!
Aileen membuka notification fon nyer. Dia membaca mesej daripada kawannya itu ' Beb! Aku dah sampai kat depan cafe ni. Tak nampak pon kau - Sara '. Selepas baca mesej tersebut, dengan cepatnya dia simpan fon ke dalam bagnya.
" Eh?! Nak pegi mana ni kelam kabut? " tanya Zack.
" Aku nak baliklah! " jawabnya ringkas.
" Oh ya ke? K lah. Aku pon nak pegi jugak ni sbb macam yg kau tengok sekarang ni aku dah jadi pilot " balas Zack itu lagi. " Aku pegi dulu tau. Ni nombor aku. Lepas ni bolehlah kita berborak lagi. Kirim salam kat ibu ngan ayah kau. Assalamualaikum "
" Insyaallah... Waalaikumussalam " balasnya sebelum pegi dari situ.
***
Aileen terus peluk Sara apabila jumpa dgn kawannya itu. Lama mereka berkeadaan begitu.
" Rindunya aku kat kau Leen. Rindu sangat!! " kata Sara.
" Aku lagi rindu kau! Hiks...hiks " balasnya dengan tangisan yg ditahan.
Beberapa minit kemudian, mereka meleraikan pelukkan dan mula bergerak untuk pulang ke rumah.
***********************************
Alhamdulillah...
Berjaya jgk author update utk bab 2 ni..Ok tak? Mesti hambar kan? Well, author dah cuba yg terbaik masa nak buat bab ni...
Insyaallah klau ada free time author update bab yg seterusnya K!
************************************
Vote n comment XD