Kapitel 1

3 1 0
                                    

    Kapitel 1

Trubbel i helvetet

- Helvete!

Martin reste sig upp och suckade högt. Hans alldeles nya vita Hugo Boss tröja var nu nedskvätt med billigt kaffe och han hade bara 5 minuter tills nästa lektion började. Medan han plockade upp sina böcker han tappat filosoferade han varför han valde ett sådant stressigt jobb som lärare. Lönen var usel och det gav dig bara stress dag in och dag ut. Det hjälpte inte till att han skulle hålla i klassen BF16 heller. Det är nästan onormalt hur mycket energi en klass kan ha såsom de att till och med på lärarkonferensen visste man inte hur klassen skulle hanteras. Med snabba steg gick han tillbaka till lärarrummet för att byta ut sin tröja till en kofta. Han tog av sig sin tröja och fumlade i sin väska efter koftan när han plötsligt hörde dörren öppnas. Han vände sig hastigt om med koftan framför bröstet.

- Oj förlåt det var inte menin...

- Nej nej det var mitt fel att ta av mig här

Panikslagen gick Martin, med ett brinnande ansikte, förbi mannen som han varken visste namnet på eller sett ut genom dörren. Hastigt tog han på sig koftan och tog sina saker han lämnat på skrivaren.

Lektionen hade börjat vilket gav Martin en chans att sätta sig ned och ta ett djupt andetag. Han hade gett uppgifter om att göra reportage i grupper om engelsktalande länder då eleverna fick valfritt välja ett land de ville representera. Nästan hela klassen satt utanför och jobbade vilket denna gång han var tacksam för. Han brukar bli väldigt irriterad när eleverna sitter ute för han vet att de inte gör sitt jobb noga. Kunde inte elever förstå hur viktigt ens skolgång var för deras framtid specifikt engelsk som kunde ge dig jobb bonus. Han skakade på huvudet. ''Dagens ungdomar vill inget annat än lata sig och äta skräp'' tänkte han.

När lektionen slutat och alla lämnade klassrummet började han plocka ihop sina saker. Medan han fumlade med sina nycklar hörde han någon gå in. Han tittade upp och kinderna började genast hetta till. Martin kliade sig bakom nacken och funderade på om han skulle be om ursäkt eller låtsas som det aldrig hade hänt.

- Hej

- Hej? Svarade Martin eller rättare sagt frågade

Mannen som han visat sig halvnaken för stod nu framför honom och det blev allt stelare ju mer tystnaden varade.

- Emm.. Hans, er rektor, har skickat mig för att söka upp en Martin, kan det vara du?

Martin rynkade ögonbrynen

- Jag ska börja här som Psykologi lärare, fortsatte han och började sedan gräva efter något i sin väska.

Mannen som han fortfarande inte visste namnet på räckte honom ett papper. Han tog emot det och log ett stelt leende och började sedan läsa. Medan Martin läste lappen tittade mannen runt, klassrummet hade en skarpa röda väggar med gamla fönster som inte verkade ha renoverats sedan medeltiden vilket passade inte med den moderna designen som lokalerna hade.

- Förlåt, jag glömde bort att det var idag som jag skulle välkomna en ny kollega

Mannen började skratta och Martin visste inte hur han skulle reagera på det svaret. Han började skratta ett påträngt skratt. När han småningom slutat skratta sträckte han ut sin hand. Martin tittade på honom och sedan sträckte ut sin. Han kände hur en rysning kröp genom handen och in i kroppen när mannen greppade tag hans hand.

- Håkan

Han log ett brett leende och tänderna såg onaturligt vita ut. Martin log tillbaka och sa;

- Martin

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 20, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Trouble in HellWhere stories live. Discover now