014-801×××× calling . . .
Pantas aku menjawab panggilan itu .
"Hello sapa ni ". Sapaku tanpa memberi salam. Suara lelaki !
"Haii assalamualaikum . Ni cik Ameena ke ? " jawab orang di sebelah sana.
"Ya saya , ada apa ye cari saya ? ".
"Tak ada apa saja cal ". Kata si pemanggil.
"Ouhh kalau macam saya tutup dulu . Saya sibuk ! Assala .... ".
Sepantas kilat si pemanggil menghalang aku dari tutup panggilan.
"Ehhh sabar lah , saya nak berkenalan dengan awak ni . Bole tak ? " usik pemanggil.
" maaf ye encik , saya dah berpunya . Ok la saya letak dulu ".
"Kejap laa . Tanak tahu ke saya siapa ? "
"Perlu ke saya tahu . Penting ke ? " soalku . Malas melayan.
"Perlu la . WAJIB tau awak tahu . Penting sesangat ".
"Ok la kalau macam bagitahu la awak siapa . Dipersilakan ".
"Ala awak tanya laa . Segan la saya nak bagitahu ".
Mengada-ngada lahaii . Menyampah betul dengan orang main-main .
"Ikut encik laa . Assalamualaikum ! ".
Aku terus menutup panggilan tersebut tanpa menunggu jawapan dari si pemanggil.
Tiba-tiba notification wassap masuk ke telefon bimbitku.
014-801××××
Sombongnya awak , saya baru nak kenal diri saya terus tutup.Aku hanya meninggalkan bluetick saja.
Selang berapa minit chat dari nombor yang sama masuk .
014-801××××
Bluetick je sampai hati awak . Balas chat saya ni . PleaseGumamku " nak apa la mamat ni . Tak faham-faham lagi ke . Orang dah berpunya ".
Lagi chat nombor yang sama.
014-801××××
Ok last kali ni serius . Kalau awak balas chat saya ni , saya akan bagitahu saya ni sapa .Akhirnya dengan malas nya aku pun balas laa.
Me
Awak nak apa dari saya ni ? Saya tak kenal awak pun laa014-801××××
Balas pun .
Saya nak awak lah
Takpe nanti awak akan kenal juga saya ni.
Saya ni dah la handsome , baik lagi tauYa allah apa kena la dengan mamat ni . Pelik aku.
Me
Jangan main-main bole tak ? Awak siapa ? Mana dapat no saya ni ?014-801××××
Alah setakat no awak . Senang je la saya bole dapat .Me
Saya tanya betul-betul ni , awak ni siapa . Saya block jugak awak ni kang.014-801××××
Ehhh awak jangan lah block saya . Yela saya bagitahu saya ni siapa tapi jangan terkejut pulak ok ?Me
Memang tak laa.014-801××××
Betul ni ?
Jap
TadaNi saya lah encik tunang awak . :-) ;-)
"Alangkah terkejutnya aku rupa-rupanya mamat ni ialah tunang aku sendiri a.k.a mamat yang langgar aku hari tu . Oh no !!!! Macam mana bole macam ni ? Kenapa mesti mamat ni jugak jadi tunang aku ". Aku berkata bersendirian .
014-801××××
Awak awak awak awak . . . Kenapa senyap ni ? Terkejut ehh saya bole jadi tunang awak ? Hahahaha .
Awk
Awk
Tanak balas ke chat saya ni ?
Balas laaAku hanya membiarkan saja chat si dia kerana aku masih terkejut dengan apa yang terjadi.
YOU ARE READING
Pakcik Inspektor POLIS ! Suami AKU ??
Historia CortaHandsome nya pakcik . 》 Highest ranking # 4 in short story (8/3/2018) 》 Highest ranking # 3 in short story (5/4/2018)