PERMULAAN

6 0 0
                                    

Jika kisah hidupku indah seperti pemandangan langit yang dipenuhi bintang yg bak pelangi pasti akan indah....

Dhia khaisara seorang anak yang taat pada kedua ibu bapanya serta seorang anak yang sering kali dibuli oleh abang-abang dan kakak-kakaknya.Tapi,kerana satu peristiwa yang berlaku terhadap kluarganya.Dhyia menjadi seorang anak yatim piatu..

"Abang awien ni,janganlah kusutkan rambut dhyia"

Ish...suka sangat main ngan rambut aku ni...tahulah rambut aku ni cantik pon...

"Hahahah...suka lah abang awien main rambut dhyia ni..dah la lurus lepas tu warna cantik la...warna keperangan.."

Abang awien merupakan sepupu kepada dhyia...selepas keluarga dhyia meninggal dunia akibat kemalangan,dhyia tinggal bersama-sama ibu saudaranya iaitu datin ziera...

"Alah abang awien pon...tahu lah dhyia ni comel saja nak kacau dia kan."

"Apa ni kamu dhyia awien.tak habis-habis nak gaduh.Dah,kamu awien pergi beli barang kejap dekat mama.Dhyia,mari sini sayang...jom teman mama masak".

Datin ziera merupakan seorang ibu penyayang...Datin ziera juga hanya mempunyai anak lelaki iaitu awien,arien,dan yg terakhir adalah muammar.

"Hmmm....baiknya mereka terhadap diriku..."desip hati dhyia

Ketika sedang datin ziera membasuh pinggan mangkuk serta peralatan yang digunakan,tiba-tiba dhyia mengeluarkan kata-kata...

"Ma...dhyia nak minta sesuatu boleh?"
"Boleh sayang...apa tu?"
"Izinkan dhyia hidup sendiri...dhyia nak berdikari ma...dhyia dah banyak menyusahkan mama sekeluarga."
"Hmmm...."keluhan berat dilepaskan oleh datin ziera...

Mungkin ini masanya aku lepaskan dia....





Nantikan cerita seterusnya...maaf andai tidak menepati cita rasa anda...saya budak baru belajar..kalau ada salah tolong tunjukkan..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 24, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Forever mineWhere stories live. Discover now