Dries was inmiddels onderweg naar het huis van mijn oma.
Door mijn kortdurende sluimering op de sedari, had ik inmiddels een lichte hoofdpijn ontwikkeld.Tante Aziza die al een poosje waakzaam, naast me op de sedari zat, vertelde me dat ze een perfect huismiddel ervoor had.
Ze pakte een bruin glazen flesje pure munt olie, en masseerde bekwaam, mijn stijve nek en hoofdlijnen.Gezapig liep ik naar de badkamer om me te fatsoeneren.
Terwijl ik mijn vale gezicht in de spiegel bekeek, bezon ik me dat het tijd was om Dries weer onder ogen te komen.Ik wilde niet meer als de jaloerse, onzekere echtgenote overkomen.
Hoe kun je oprecht van iemand houden, als je onterecht zelfzuchtige eisen blijft stellen?
Al had hij vroeger daadwerkelijk een fling met Malika, het was ver vóór mijn tijd met hem.Oma liep naar me toe en en sprak me nog moed in.
'Straf je echtgenoot nooit verder dan het oog kan reiken, er zijn echtparen die na een heftige woordenwisseling, nóóit meer hun giftige woorden kunnen terugnemen, zei oma wijs.In het begin van ons huwelijk, hadden Dries en ik elkaar ook plechtig beloofd, om nooit boos naast elkaar te slapen, of de deur uit te gaan.
Dat leerde ik vroeger al van mijn moeder.
Ik besefte nu pas dat het één van oma's wijze lessen waren.Ik greep oma dankbaar vast en gaf haar een dikke knuffel.
'Wat moest ik toch zonder uw geleerdheid, en adviezen?, riep ik terwijl we samen naar buiten liepen.
'Bidden voor onze gezondheid, zei oma kalm, terwijl ze op het mahonie houten bankje van haar buitenterras ging zitten.Volgens haar startte of eindigde alle levens verrichtingen bij een stabiel of gebrekkig gezondheid.
'In combinatie met liefde, is een goede gezondheid, het enige die we nimmer met 'floes' kunnen kopen!, lachte ze.Ondertussen zagen we Dries aan komen rijden.
Hij begroete alle aanwezigen familieleden hartelijk, en liep op mij af.
Tante Aziza knipoogde bilijk, en oma knikte bevestigend, naar mij toe.
Dat betekende non verbaal dat Dries officeel door de 'familie keuring' heen was.Nadat oma spontaan met Dries sprak, excuseerde ze zich met een smoes, dat ze bij een drachtige geit moest kijken.
Dries kwam verlegen naar mij toegelopen.
Het was zo'n moment dat je na een ruzie of woordenwisseling, ongemakkelijk stiltes ondervond, en tegelijkertijd spontaan verliefd gevoelens voor je partner kreeg.Klinkt een beetje cliché, maar op dat moment zag hij er nog aantrekkelijker uit, dan hij al was......
Zijn atletisch gebouwde lichaam,...De lange postuur,...Het matchende nette casual outfit,...Zijn verzorgde kapsel, met glanzend gitzwarte slag....Gewoon alles aan hem was attractief.
Toen hij me ook nog heel stilletjes, zachtjes op mijn lip kuste, rook ik in een vlaag van extase, zijn hypnotiserende lichaamsgeur gecombineerd, met de bekende one million odeur.Hij pakte geruisloos mijn hand en trok me mee, naar de uitgestrekte groene weide op het landgoed.
We wandelden minuten lang in stilte, terwijl we genoten van de rustgevende ambiance op het platteland.Bij een afgelegen heuvel waren we stille getuigen, van de prachtige zonsondergang op het platteland.
Achter de cipressen, amandel bomen, en groen velden, werd door de schemerige sluierwolken, de avond ingeluid.Bij een hoge azrou heuvel, vroeg Dries hoe ik me nu voelde,....'Leeg en gelijktijdig bekomen van de eerste schrik, antwoorde ik.
'Je hoeft nooit aan mijn liefde voor jou twijfelen Nadia!
'Ik hou ontiegelijk veel van je en ben met mijn gehele hart toegewijd aan jou!, zei hij met een oprechte twinkeling in z'n ogen.Hij vertelde dat Malika nooit iets voor hem had betekend.
'Jij bent de eerste vrouw die mijn ziel wist te raken!
'Mohim, ik word niet warm of koud van Malika of anderen vrouwen, zweerde hij plechtig.
JE LEEST
Nadia's Passies & Beproevingen (Voltooid)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Mektab Hoogste Rang# 1 Dilemma's Hoogste Rang# 1 Soulmates In het vervolg van mijn boek "Nadia's huwelijks aanzoek" kun je hier het levensverhaal van de Marokkaanse Nadia verder lezen. Binnen 3 weken schoot dit boek van de 900e pla...