s e v e n 🍉

9.9K 441 9
                                    

Lya bangun dengan mata yang layu dan mempunyai lingkaran hitam.

"hishh ni semua sebab zarith.Dah kenapa dia asyik keluar dalam otak aku.Smpai tak tidur aku dibuatnya."marah lya.Nasib baik hari ni masih cuti kalau sekolah mesti jadi bahan ketawa.

'kau tengah fall in love dengan dia lah tuu'bisik otak lya."huh never!"kata lya

'dah tu kenapa kau asyik fikirkan dia'bisik hatinya lagi.Lya senyap."kenapa setiap kali aku tengok mata dia jantung aku berdegup laju eh?kenapa aku asyik fikirkan dia?aku fall in love dengan dia ke?takkan aku angau?ishhh kenapa dia handsome sangat!? ahhh serabut kepala otak aku."

"lya!!!apa bising kat atas tuuu...meh turun bawah makan!!"jerit puan anita."yee mummy jap!!lya nak mandi dulu!!"

Selepas mandi lya turun kebwah dan melihat ibunya sedang menghidangkan makanan sambil menyanyi.lya berjalan perlahan kearah ibunya dann...

"baaaaa!!!!"jerit lya

"ohhhhhh nenek kau otak kuning!"latah puan anita.Lya sudah gelak terbahak-bahak.

"ish bertuah punya anak."marah puan anita sambil menghadiahkan satu cubitan pada perut lya."arghhhh sakit myyy..."renget lya.

"memang patut pun kene"puan anita melepaskan cubitannya.

"my lepas ni lya nak pergi jogging tau"kata lya.Ibunya hanya mengangguk.Selepas selesai bersarapan lya terus keluar dari rumah untuk pergi berjogging.Lya menyumbatkan earphone ke telinganya sebelum berjogging.

"aduh penatnya.huh huh huh"lya tercungap cungap selepas berjogging sejauh 5 km.Lya berhenti dan duduk di kerusi batu yang ada di berdekatan disitu.

"eh!!minah kerek ada kat sinilah guys"kata seekor sotong yang datang entah dari mana kepada lya.

"kau nak ape erna?"balas lya dingin.'kenapalah aku mesti terserempak dengan sotong ni kat sini'desis hati lya.

"aku nak apa?aku nak kau mati boleh tak?"

"sebelum aku mati mungkin kau yang akan mati dulu sebelum aku.Kau jangan ingat kau boleh terlepas dari aku eh.Sebab kau isya mati tahu tak!?"suara lya sudah naik tinggi.

Muka erna sudah berubah pucat tapi cepat cepat dia cover.

"apasal aku pulak yang menyebabkan dia mati?dah tu ajal dia."balas erna.

"aku nampak dengan mata kepala aku sendiri.Kau langgar dia sebab kau dengki ngan aku.Kau tahu tak dia perlu mati sebab nak selamatkan aku dari kau.Semua sebab kau sundal!!!"lya menjerit dengan air mata mencurah curah.Mata yang memandang mereka hiraukan.

"tunggu kau,aku akan seksa kau"sambung lya.

"asal tak campak aku masuk gel je terus?"sinis erna."sebab aku nak kau sakit dan terseksa dulu sebelum kau masuk gel.Takpun mati terus kene tembak ngan aku."balas lya sinis.Lalu lya terus meninggalkan erna disitu.

sampai di rumah lya masuk ke bilik khas yang menempatkan senjata dan dijadikan tempat berlatih mempertahankan diri.Lya mengambil sepucuk pistol dan terus menembak kearah sasaran.

BANG!BANG!BANG!

tiga das tembakan dilepaskan oleh lya.

pasang lagu di media bagi feeling sikit.Hehe

Lya pov

"huh bodoh punya kawan.Asal kau pergi selamatkan aku huh bodoh!?kau memang nak sangat aku tengok kau mati ke huh!?"jerit aku sambil menangis teresak-esak.

aku terduduk lalu menumbuk dinding sampai tangan aku berdarah tapi aku tidak kisah.AKu hanya memikirkan pasal isya sahaja.

"I miss you damn much...but why did you leave me?why you save me dude?why?"makin laju air mata aku jatuh.

3SVILS ✓Where stories live. Discover now