"aku tak percaya cinta.. aku tak percaya C.I.N.T.A"
"Wahh riang bebeno.. happy apa tu?"
"Aku tak pernah salah beli novel.. selalu ikut jiwa aku.. "
"Apa yang betul nya?"
"Novel yang aku baca slalu cakap cinta itu menyusahkan .. "
"That's why lah kw single je.. but hati aku kata cinta itu rahmat dan takdir.. kalau dia nak datang kau tak boleh nak tolak pun.. paham tak cik Shahliya Airis!"
"But now perut aku kata lapar itu suatu kesengsaraan "Tu lah Adam kalau aku dengan Hana bertekak soal hati mesti tak nak dengar dan selalu menyampuk ..
"Kau ni menyampuk je"
mata ku renung ke arah Adam"Tah tu.."
Hana memang selalu sokong aku .. hehehe.."Aku pula.. aku pelik lah dengan korang nii.. kata BFF tapi selalu tak sehaluan and selalu gado.. "
"FYI, gado itu kerana marah .."
"Dan marah itu kerana sayang.."
"Lapar itu mintak di isi .. mohh le kita ke cafe"
"Ha mohh le kita pi makeyyy"Saja tuka lorat sat ..
"Ehh korang tahu tak ada pelajar baru dekat kolej kita.. hot tau"
Muka teruja sangat ni.. hot sangat kerrrr??"Aku lah tu yang hot nyerr kan.. hehehe"
puji diri sendiri itu umpama puji nikmat Allah
"Sapa? Sombong tk?? Lelaki ke perempuan? Handsome tak?"
"Hamboii Hana .. over nya.. kalau handsome tapi perangai berok tak payah lah.. "
"Kau mana tahu dia berperangai macam berok?"
"Aku ca....."
"Korang gado aku malas nak bagi tahu"
"Alahhh"
"Dia lelaki.. sombong ke tak aku tak pasti.. yang penting boleh lah handsome tapi aku lagi handsome"
"Hahahahaha"Meletus ketawa aku dan Hana .. tah part mana yang geli hati pun tak tau meleleh beb air mata ...
"ye lah kawan aku sorang ni handsome"
Tahu Adam sudah membuat muka Hana pun menuturkan kata yang menyedapkan hati Adam..
"Kau tak rasa kolej ni bosan ke?"
"Faie apa lgi yang kita boleh buat selain dengar cakap Tan Sri"
keluhan berat di lepas kanKalau tidak kerana Tan Sri Faris yang beria-ia menyuruh dia berpindah ke sini pasti dia sudah lama Mengikut mama dan papa pergi ke Hong Kong .. kerana ingin menjaga persahabatan antara papa dan Tan Sri Faris terpaksa juga dia akur dengan permintaan Tan Sri Faris .. tujuan sebenar dia diminta ke sini adalah untuk membantu Tan Sri Faris mengawasi anak daranya .. tetapi itu lah yang menjadi masalah buat nya.. siapa anak dara nya itu? Seorang atau ramai?? Lawa atau hodoh? Sombong atau tidak ? Pelbagai persoalan bermain di minda..
(huh.. nanti pasti terjawab.. sabar saja lah Faie)
kata hati untuk memberhentikan otak nya yang sedang memerah kuat untuk mencari jawapan di sebalik soalan yang pelbagai.."Mengeluh lagi?? Benda yang sama?? Sabar lah mungkin ada hikmah nya.. "
Pujukan Iyan sedikit sebanyak membuat aku berasa tenang.."Iyan cafe jom.. aku lapar lah"
Ajakkan ku diterima tanpa banyak soal.. kerana seingat aku baru beberapa minit lepas aku makan mi hun yang dibekalkan oleh Mak Cah .. pembantu rumahku.. Tetapi perut ni minta diisi lagi..
"Hana kau boleh tak jangan tolak- tolak aku.."
bengang betul dengan minah ni.. terkinja kinja depan orang..."Dia handsome lah weii"
"omg.. nk sgt kenal pegi lah kenal.. jangan tolak aku.. "Aku cuba menepis tapi apa kan daya takdir mendahului tingkah ku.. aku terjatuh di atas badan seorang lelaki yang aku tidak kenal.. ini semua gara gara Hana.. malu nya..
"So.. sorry encikk.. tak sengaja.."
Pasrah lah kalau kena marah.."it's okayy.. "
Tiba tiba datang lagi sorang mamat yang not bad boleh tahan handsome..
"Bro asal ni?"
Prihatin sungguh pertanyaan nya"Nothing.. cuma ada pompuan gatal je nak buat show dekat tempat awan.."
Selamba dan sepontan tapi agak menyakitkan hati ..
"emm sorry.. saya terdengar someone cakap kejadian tadi di sebab kan perempuan gatal"
Meluap rasa marah.. tangan kiri Hana sudah merangkul lengan aku mengharap aku tidak menimbulkan kekecohan
"Habis tadi bukan kau ambil kesempatan ke? "
tanpa rasa berslah soalan itu diajukan.. untuk aku dan pada aku.."Awak ing... "
Belum sempat kata-kata ku habis tangan kanan lelaki itu dirangkul oleh seorang wanita ..Agak cantik tinggi berbaju meroon .. berambut ikal..
"Hai Faie.. u ok tak study dekat sini" soalan wanita itu membuat aku tersenyum
(Nilah dia pelajar baru .. yang HOT sangat kata nya.. )
"Perempuan gatal konon.. tempat awan lelaki perempuan pegang tangan tak pula geli .. benda tak sengaja senang pula nak cakap aku perempuan gatal.. tak sedar diri. Ape kau ingan ni dekat new york"Sinis bukan? Hahahaha ada aku kesah yang penting aku puas..
#maaf diatas kekurangan
#masih baru
#masih berusaha
YOU ARE READING
BUKAN Seketika Lagi
Romancekesungguhan memiliki cinta Shahliya Airis adalah suatu rasa yang terindah bagi Rifaie Asyraf .. namun di setiap perhubungan pasti ada ujian yang mampu menggoyahkan sebuah ikatan.. dapatkan cinta yang akan berputik dihati Shahliya Airis kekal menjad...