seorg gadis yg brnma Shiera yg tnglnya di pndalman hutan dan tdak ada ssiapa mngetahui tmpt itu sngat indah, dan seorg llki yg nmnya richie ini pla tngal d bndar dn ia tringin sngat msuk ke hutan stelah sekian lma ia tdak msuk ke hutn dan kininya ia mngmbil msa untuk brcti ,.setelah beberapa minute mlihat sesuatu,richie itu mlihat satu maps yg ia tak pna mlihat sblum ini dan ingin sekali ke tmpt itu ..krna ramai org mengetahuinya tmpt itu sngatla indah sejuk serta burung berbunyian ada jga seorg gadis Shiera(sumandak)mnyanyikn lagu Gunung Kinabalu ,katanya kawn kpda llki trsebut .Richie mndgr kata² sngt xda ksabaran ke tmpat trsebut,Richie mmbuat tarik untk ke tmpt dn mmbawa kwn sekerjanya yg lain ,tetapi sunguh mlangnya kwn² ia smua jga ada plan masing² ,setelah brfkir msak² Richie mngmbil kputusan untuk dtg ke tmpat trsbut dngan seseorg,.setela sdah smpai msanya Richie turut mnyusun barang yg ingin d gnkannya serta barang pribadinya ke tmpt yg ia tujui,,sdah msanya trik trsebut ,.Richie sda brada ke tmpt destinasi sketika itu Richie hrus mnaiki boat untuk ke tmpat sdemikian ,Richie jga sda mrsakn Hp lptop srta bnda yg ingin mngunakn internet sda mnghilng (No Signal) richie jga rsa xda rasa kagum atau tkut apapun krna Richie ingin sekali mlhat dn mraskn tmpt trsebut bgaimna apa bnar kata² kwn²nya itu .. Asalkn Richie jga ble ambil gmbar ke tmpat trsebut ,Richie mngmbil ksmpatan untuk rehat kn badan dn baring² ke dlm boat yg d naikinya sblum smpai ke tmpt ia tujui..setela beberapa jam kmudian ,Richie d bngun kn oleh pmandu trsbut ,dan brkta Sir kta sda smpi ,bangun katanya ..Richie jga xda sbar untuk mlihat,dri jauh nmpk sesetengah gunung dn sekeliling sprti tiada penghuni d situ ,richie brkta kpda pmndu boat ,ia kata ,adakah ini tmptnya ? dn mnjwb Yes sir bnr ini tmptnya ,ktanya ,.. Richie sda brdiri dn mlihat sekelilingnya dn brkata kpda pmndu boat serta mnulis bila tarik akan ia kembli ke tmpt asalnya trsbut ..pmndu boat brkta Enjoy you day ! Then Richie say Okay thank you see u soon .. Richie brjlan naiki bukit trsbut yg sejuk² smbil melimpasi anak air yg kecil² , gdis tersbut kluar dri rumah yg unik sekali d buat dri Bamboo xda sepa mngenali rmh trsbut mlainkn gdis ini akn mnyanyikn lgu dari Sabah Gunung kinabalu ,d tmpt itu jga ada jmbtan gntung,smua d prbuat dri bamboo serta tali dri hutan yg kta tak pna tau mcm mna Unik buatan dn semula jdi ,. Gdis mnyanyikn lgu trsbut merdu suaranya ,..mnyanyikn lgu trsbut dpan² dengan air trjun yg sjuk .sekian lma richie jga mndgr sesuatu bnyi yg aneh lima anak air sda richie lmpas mc tak tahu ke mna tmpt yg dia ingin prgi skian mndgr bnyi suara wanita yg mnynyi trsbut mc jga mnynyikn lgu dri Gunung kinabalu dari Sabah,richie brusaha mncri jln d mna ka tmpt yg ada suara merdu itu , .krna shiera mmakai pkaian Unik jga dn xda d ketahui ..richie sda smpi ke tmpt air trjun yg tngi itu mc lg richie tdk mlihat c gdis yg brnma shiera ..setela mndgr dngn jelas suara trsbut brada dpn richie ,prasaan richie adakah sa ptut mlimpasi air trjun itu ,..dn jga brbagai² d dlm minda hati richie trtnya ,, richie brkta hello² dn xda spa yg mmblasnya ,tba² shiera menembusi dri air trjun kluar dri tmpt trsbut untk ingin tau spa ka pemuda yg sndg mnta bntuan itu . shiera brkta kpda richie ,tba² trkjut richie dgn mliht seorg gdis yg ia tak pna mlihat sblum ni,..shiera ; hai Richie; hye ,. Shiera;Isai ngaran nu? Richie; ? Apa ko ckp ni im not understand can in malay or English language? Shiera; oh im sorry i mean sipa nma ko dan apa ko bwt dtg sni dngn seorg dri? Richie; ouch im so sorry sa cma mo jln² kwn kata d sni ada tmpt tngl dn jga ble mnhilng rsa ssah hti dn lain² btul ke? Shiera;Okay Follow me. Richie; opss dmna ka arah jlnnya Shiera; jst follow me k ,. Setela sekian lma mereka menembusi air trjun itu hinga tembus ke tmpt tngl yg ingin richie stay,dapur mahu pun tmpat tdur seorg gdis itu stu pun llki tu tdak tau d mna ..hnya melhat d sekitar kwasan dn sekeliling tmpt itu shaja agak dingin sjuk dn selesa agaknnya ,.gdis itu lmpas untuk mnghntar mknn kpda llki trsbut dn xda sngja mnyentu tngan c gadis dn jga cpt² lh c gadis prgi dri stu next week slpas esok hri itu richie sda brkta kpda c gdis bhwa dia akan segera prgi ,brat hti untuk trima apa kngan c gdis brsama c richie sbnrnya then richie xda tau hati shiera dan richie hrus prgi ssah hti shiera mlepasi tngn richie ,.dn richie segera harus prgi dn kmbalila katanya richie .. ..richie xda jauh dri tmpt itu dn mlihat sesuatu yg ada d dlm bagnya dn ada trsurat SA SUDAH MULA SUKA KAN KAMU ,jgn prgi ILoveu From'SHIERA LOve richie Then richie bruba hati dn hrus kmbali ke tmpt shiera dn brteriak dri jauh dan brkata I love u to,dn mmbawa shiera ke bandar,shiera sngt cntik dn putih mulus dn ramai yg ingin mngenalinya tmpt shiera tngal akan d jdikan pnginapan org yg akn dtg sna kelak ...dan kini Shiera xda sma sprti gdis skrja richie ia lbih mnarik..dn smpi la mereka kwin...