Seminggu kemudian , Irfan mengajak aku menemaninya ke Terengganu untuk menghadiri kenduri kawan Inspektor Zul.
Kelihatan Irfan telah pun sampai di perkarangan rumah ku.
Aku bangun menyalam mama abah. Manakala memasukkak beg pakaian ke dalam boney belakang.
Setelah itu baru dia menyalam mama abah.
Mama sempat berpesan " hati2 memandu Fan . Nanti dah sampai cal mama".
Kami hanya mengangguk dan kereta bergerak meninggalkan perkarangan rumahku.
Suasana krik krik krik dalam kereta mula tercipta .
Aku menoleh kearah Irfan dan melihat dia tekun memandu .
"Kenapa tengok saya macam tu ? " soal irfan setelah hairan melihatku .
"Saja nak tengok tunang yang handsome ni ".
"Baru tahu eh saya ni handsome ".
"Perasan . Buwerkk".
Kami hanya berbual kosong sehingga lah aku tertido.
Sampai di perhentian , Irfan melihat aku tertido di sebelah nya .
"Awak bangun . Kita berhenti rehat dulu ".
Aku terus bangun dan keluar dari kereta.
Irfan datang kearahku dan kami bersama-sama berjalan menuju ke ruang solat.
Setelah selesai solat , aku melihat Itfan sedang menanti kehadiranku untuk makan pula.
Selepas selesai semua , kami bergerak meninggalkan perhentian dan meneruskan perjalanan.
Aku hanya menemani Irfan sambil bermain dengan telefon.
"Awak nanti kalau penat bagitahu saya tau . Kita tukar ". Soalku kepada Irfan.
"Takpe saya ok . Jangan risau lah . Selagi bidadari sebelah saya ada , saya ok".
Aku menjeling. Gedik !
Setelah beberapa jam akhirnya kami tiba jua di Terengganu.
Kami dibawa terus ke hotel yang ditempah oleh kawan Irfan.
YOU ARE READING
Pakcik Inspektor POLIS ! Suami AKU ??
Cerita PendekHandsome nya pakcik . 》 Highest ranking # 4 in short story (8/3/2018) 》 Highest ranking # 3 in short story (5/4/2018)