Pulang saja dari Terengganu . Masing-masing sibuk dengan persiapan terakhir sebelum majlis menjelang.
Aku dan Irfan diperintahkan untuk tidak berjumpa sebelum sampai hari akad nikah.
Makin rindu lah si Irfan tu.
Segala persiapan telah pun disiapkan 100%.
Mama abah kemain lagi kehulu kehilir menguruskan makanan dan khemah. Aku melihat ramai sanak-saudara memenuhi perkarangan rumahku.
Kata mama malam ni akan majlis khatam al-quran dan berinai untukku.
Aku ke ruang tamu atas melihat susunan hantaran yang tersusun cantik.
Aku turun kebawah untuk melihat dan membantu apa yang patut. Tapi malangnya aku ditegah oleh mereka-mereka.
Alasannya 'awak tu pengantin baru . Tak payah buat kerja . Duduk je tengok'.Sedang aku seronok berbual dengan sepupu-sepupuku. Satu chat masuk.
Sapa lagi kalau bukan Irfan.
Encik tunang
Hai
Assalamualaikum . Busy ke ?Me
Waalaikumsalam . Tak busy pun . Tengah borak ni ha .Encik tunang
Ouh .
Sihat ? Dah makan . Rindu lahMe
Alhamdulillah sihat . Dah . Sabar . Esok dah nak jumpa kan . Ok la nanti sambung lagi k. Mama panggil suruh siap2 malam kang ada majlisEncik tunang
Ok . Take care . Jaga mata jaga hati . Miss uAku berjalan menghampiri mama .
"Kenapa ma ? ".
"Akak pergi bersiap . Kejap lagi lepas maghrib majlis mula . Dan jangan ambik air sembahyany sekali".
"Ok ma".
Majlis khatam berjalan dengan nya , seterusnya majlis berinai sambil ada sikit terselit marhaban.
Ketika majlis berinai berlangsung , ramai sepupuku yang perempuan datang berkumpul sekali . Mungkin nak berhenna sekali kot.
YOU ARE READING
Pakcik Inspektor POLIS ! Suami AKU ??
Short StoryHandsome nya pakcik . 》 Highest ranking # 4 in short story (8/3/2018) 》 Highest ranking # 3 in short story (5/4/2018)