SKIP.
Papa menolak pintu rumah kami.
"Welcome to our house!!" Aku merangkul lengannya kemudian menarik masuk ke dalam rumah."Ezyn, Eryn. Pergi lah berehat" ujar Mommy lembut.
Kami mencium tangan Mommy dan papa.Baru sahaja kaki mahu melangkah ke tangga.
"Ehemm!!" Seseorang berdehem.
Kami semua menoleh kearah bunyi tersebut.Kelihatan abang Ezraf menghulurkan tangannya.
Hahahahha.
Terlupa pulak dengan abang aku sorang ni.
Semua tersenyum memandangnya."Sampai hati kau orang lupa abang! Tak nak belanja makan dah lepas ni" sambung abang lagi.
"How dare you!" Aku berlari kearahnya.
Lantas aku memeluk dan mencium tangannya.
Ezyn pon buat perkara yang sama."Okeylahh, abang. Kami nak mandi then tidurrrr..penat sangat dah ni" Ezyn merungkai tali leher dan menanggal blazernya.
"Ha ye lah. Pergi lah berehat. Esok jangan bangun lambat. Kalau lambat, abang tak nak belanja breakfast" Abang mengugut kami.
"Aip! Aip! Captain" aku dan Ezyn mengangkat tabik hormat ke arah abang. Serentak kami berkata. OYEMGIII..
Aku memandang Ezyn.
Ezyn memandang aku.Sesaat..
'Hahahahahahahah'
Aku dan Ezyn ketawa.
Papa dan mama hanya menggeleng memandang kami.
"Kuat betul jodoh korang ni" Abang Ezraf juga turut menggeleng."Dah lah pergi masuk bilik. Shuh! Shuh!" Abang Ezraf menghalau kami.
Kami berdua mencebik.
Kami membelakanganinya."Twin!!" Abang Ezraf memanggil lagi sekali.
"You two forgot something" Abang Ezraf menyambung lagi.Jarinya ditunjukkan pada pipinya.
Aku dan Ezraf menghampirinya. Pipinya kami cium lembut.
"Goodnight Abang"
"Night, Aniki"(Aniki means Big Bro)
Kami menaiki tangga menuju ke bilik masing-masing.
Aku menggenggam tangannya.
Sampai di hadapan pintu bilik.
Tertera nama.."Prince Ezyn Idami"
Pintu bilik dibuka..
Terpapar bilik tidurnya."Ni bilik abang. Abang pergi bersihkan diri dulu. Kejap lagi Eryn terjah bilik abang" kataku dingin lalu meninggalkan dirinya.
Ezyn terpinga-pinga dengan perubahan kembarnya.
Ezyn Idami POV.
Aku terkejut dengan perubahan Eryn.
Janganlah....20minit kemudian..
Aku terbaring di atas sofa berwarna merah sambil bermain game pada Iph X aku.
Dihadapanku jelas tv LG yang masih terpasang.Bang!!
Pintu bilikku dirempuh kasar. Mak aih, ni perempuan ke lelaki. Dek kerana terkejut aku terus bangun dari perbaringan. Aku terduduk di atas sofa. Eryn menutup pintu bilikku.
Correction okey. Ni bukan tutup tapi menghempas pintu namanya. Bab menjahanamkan pintu bagi sahaja dekat dia. Pro Level 7!!"Kenapa kau masih hidup hah!?" Ujar Eryn sinis.
Aku tercengang. What!? Dia tak suka aku wujud ke?
"Ke k kenapa?" Eryn tak suka ke abang datang rumah ni?" Ujarku perlahan.
Sesaat..
'HAHAHAHAHAHAHAHA'End Ezyn POV.
"HAHAHAHAHAHAHA" tawa yang dari tadi ditahan akhirnya terlepas jua. Muka kembarnya yang cuak tu dipandang. Sumpah kelakar.
"Adik gurau je lah. hahahaha.. Meh duduk sini" aku menarik tangannya agar duduk disebelahku. Dia hanya patuh. Mukanya keruh. Alamak! Teruk sangat ke prank aku ni. Aduh, merajuk ke dia ni.
"Abang..." Aku memanggilnya.
Dia menunduk. Jelas mutiara jernih turun dari pipinya. Ya Allah, kasar sangat ke gurauan aku tadi."Abang... " aku menggoncang bahunya perlahan.
"Adik minta maaf" aku merangkul lengannya.Sesaat..
"HAHAHAHAHHAHA" Ezyn ketawa kuat.Aku melepaskan rangkulan di lengannya.
"Auchhhh!!" Aku mengaduh kesakitan. Kepala ku digosok."Ni balasan siapa suruh kenakan abang. Ingat Eryn je pandai berlakon. Hahahahahaa... Abang 4Kali ganda lagi pandai berlakon lah" Ezyn berkata dengan sisa tawanya.
Bukkk!!
Aku menumbuk bahunya."Woii!! Sakit lah" dia memandang tajam ke arah ku.
Aku juga melawan panahan matanya.
Tidak sampai seminit..
'HAHAHAHAHHAHAA' ketawa kami meletus.
Aduh dua-dua masuk air."Okey, enough lah abang. Sakit perut dah ni asyik gelak je" aku menekan perut yang sedikit senak akibat terlalu banyak ketawa.
"Abang nak tahu tak. Bilik ni dah lama wujud. Walaupun abang tiada di sisi kami. Tetapi kami tetap tak lupakan abang. You know, sepanjang 16tahun without abang. Birthday kita tak pernah celebrate. Papa nak celebrate. Tapi Eryn yang taknak.. " Eryn tidak menyambungnya.
"Kenapa Adik tak nak?"
"Apa guna kalau adik bahagia dapat raikan Hari jadi kita. Sedangkan abang? Abang tak pernah merasa semua tu. Adik tak selfish. Kalau Abang tak merasa celebrate birthday . That's mean, Eryn pon tak merasa juga. Fair lah. Kalau kami celebrate. Semua yang ada dalam rumah ni akan sedih sebab abang tiada bersama kami" ujarku.
Ezyn menarikku dalam pelukannya.
"Terima kasih Adik. Abang sayang adik sangat-sangat" Ezyn mencium kepalaku. Ya Allah, aku terasa selamat bersama kembarku sendiri. Sungguh detik-detik ini aku terlalu mengharapkan. Terima kasih Ya Allah."Abang, adik nak Tanya" aku meleraikan pelukan.
"Hmm?"
"Macam mama dengan kehidupan abang sebelum ni?" Ujarku ingin tahu.Dia mengeluh memandang tv dihadapan kami.
"Abang.. " aku memanggilnya.
"Kalau abang tak nak..... " kata-kata ku mati apabila dia menyebut nama seseorang."Abang Syaz.."
"Ya, dia lah yang banyak Bantu abang" sambungnya lagi."Abang Syaz?" Tanyaku.
"Abang Syaz Irwan, your boyfriend lah adik" Ezyn tersenyum ."Wait! What do you mean by 'ABANG'? Dia sama umur dengan kita lah" aku terasa musykil.
"Err...... " Ezyn buntu.
YOU ARE READING
Mr. Gangster Fall in Love 💕
RomansaHidup Eryn Idaya yang membawa diri ke Tokyo,Japan kerana phobia dengan percintaan. Dipaksa oleh Papanya untuk mengambil SPM di Malaysia. ""Eryn Idaya sayang, stop crying. Buruknya my princess ni nangis. Abang dah bagi tahu papa yang abang akan balik...