Kısa zaman önce "şişman bir kadın" (kendisini böyle adlandırıyor) tarafından yazılan bir blog yazısı okudum; yazısında bir kadında aranacak en önemli özelliğin cazibe olduğunu iddia edip, vücut ölçülerinin pek de önemli olmadığını mantıklı bir zemine oturtmaya çalışıyordu. Ve tahmin edebileceğiniz üzere, ben bu konuda sessiz kalamam!Şişman olan her kadının aslında aşırı kilolu olmaktan mutsuz olduğuna, ama bu mutsuzluğu "Ben kendimi olduğum gibi seviyorum" veya "eksiğim yok, fazlam var" tarzı boş laflarla sakladığına eminim. Hayır! "Olduğunuz gibi" olmak zorunda değilsiniz! İnanın bana, hiçbir erkek şişkin bir göbeğe, koca kalçalara ya da bel çevresinde kat kat olmuş yağlara bakmaktan hoşlanmaz! Tabi ki bunlara dokunmak da istemez...
Ama durum değişebilir! Hikayemizin başkalarını motive eden bir örnek olmasını istiyorum.
5 yıl önce bir aşk evliliği yaptım. Rahat bir hayat yaşıyorduk; Çağla (eşim) ev işleriyle uğraşıyordu, bense çalışıyordum. İyi para kazanıyordum ve dolayısıyla sıklıkla "her şey dahil" tatillere çıkıyorduk. Akşam yemeği için hep dışarı çıkıyorduk. Tüm arkadaşlarımızı evimizde ziyafet verdiğimiz partilere davet ettiğimiz oluyordu... İşte Çağla , 2 yıllık bir zaman diliminde fazla kilolarını bu şekilde, azar azar aldı. Bu arada 5, 10 ya da 20 kilodan bahsetmiyorum! Bir keresinde tartıya çıktı ve çıkan rakam 100 kilonun üstündeydi ! Tabi bundan dolayı strese giriyordu; ancak, bir zayıflama programı uygulayacağına, rahatlamak için dondurmalar ve kekler yemeye başladı. Ve tabi 5-10 kilo daha aldı.
Bir keresinde eski arkadaşlarımız bizi ziyarete geldiler. Kendileriyle uzun zamandır görüşmemiştik. Çağla'ya baktılar ve gözlerinde beliren korkuyu fark ettim. Bana gizlice şöyle dediler: "Bu kadar kiloyla zayıflamak imkansız gibi. Bütün hayatını bir şişkoyla geçirmek istemiyorsan, şimdi bıraksan iyi olur; aksi takdirde çok geç olabilir."
Zorlu başlangıç
Bu konuşmanın ardından bütün gece gözümü kırpmadım. Bir yandan arkadaşlarımın büyük oranda haklı olduğunu düşünüyordum. Ancak, diğer yandan, aslında çok sevdiğim karımı nasıl terk edebilirdim ki? Ne yapacağımı bilmiyordum! Sabah bir karar verdim: Onu terk edemezdim, ki terk etmek de istemiyordum. Onu bir şekilde, kademe kademe, hafif hafif normal haline döndürmeyi deneyecektim.Tabi aklıma gelen ilk şey sağlıklı beslenmekti. Ama Çağla'ya tavuk kanadı, pizza ve pirzola sipariş etmemeye ve düşük yağlı süzme peynir ile çiğ sebzeyle beslenmeye nasıl ikna edecektim? Ve aklıma onun için "sürpriz" akşam yemekleri hazırlamak geldi. Birkaç akşam internette düşük kalorili yiyecekleri araştırdım. Çağla salak değil tabi, ne olup bittiğini hemen anladı. Bana "sürprizler" için teşekkür etti ve onun için hazırladığım yemekleri ağlayarak yedi.
Bir hafta geçti. Karım ben yokken kendini rahatlatmak için aşırı yemeye devam ettiğinden midir, yoksa bu yöntemin işe yaramamasından mıdır bilmiyorum ama hiçbir sonuç elde edemedik . Dolayısıyla, zayıflamak için başka bir radikal yöntem denemeye karar verdim: spor . Ancak, oldukça masum bir hale getirdiğim "sürpriz" akşam yemeklerinin aksine, spor salonu üyeliği oldukça kırıcı olabilirdi.
sonuç yok ...
Ve aklıma harika bir fikir geldi. İkimizi de spor salonuna kaydettirdim ve arkadaşlarımızdan bu üyelikleri bize "hediye" ediyormuş gibi yapmalarını rica ettim. Sanıyorum Çağla yine hediyenin nereden geldiğini anladı. Ama yine de gerçekten sevinmiş gibi yaptı ve benimle spor salonuna gelmeye başladı. Bir ay içinde her hafta 3 gün spora gidiyorduk; ben egzersiz yapmayı gerçekten seviyordum, ama karımın spor yapmaktan hoşlanmadığı açık ve netti. Dolayısıyla, yine sonuç yok...
Son deneme
Çağla sporu bıraktı ve ardından eve kapanıp dışarı adımını atmamaya başladı. Ona bakmak bana acı veriyordu ve bir keresinde bir arkadaşıyla yaptığı telefon görüşmesine kulak misafiri oldum. Karım ağlıyordu; beni sevdiğini ve onunla birlikte acı çekmemem için beni terk edeceğini söylüyordu. Bu bende bir şok etkisi yarattı! Ve beni kesin olarak harekete geçmeye iten de bu oldu.Aynı gün, Çağla uyuduğu anda zayıflama forumlarını araştırmaya başladım. Daha önce denemediğimiz yöntemleri bulmayı umuyordum. Belki yüz tane foruma baktım ve ardından bu ürünü buldum!
Bu zayıflatıcı içeceğin adı (----); ürün halihazırda birçok kadına fayda sağlamış. Kullananların "öncesi" ve "sonrası" fotoğraflarını görünce, karımı uyandırıp fotoğrafları ona da göstermemek için kendimi zor tuttum. Ama hayır, daha dikkatli hareket etmeliydim.
Bambaşka bir hayat
Ürünü kullanırken
O günü hayatımızda bir dönüm noktası olarak görüyorum. Önce içeceği Çağla'nın kahvesine gizlice katmaya başladım. Birkaç gün sonra yanaklarının küçüldüğünü ve göbeğinden bir miktar yağın gittiğini görünce, ürün kendisine sıradan bir vitamin olarak önermeye karar verdim. Ve işe yaradı! Vücudunun gözlerinin önünde değiştiğini gören karım, daha enerjik biri oldu ve kendine güvenmeye başladı. Bu etkinin "vitaminlerden" kaynaklandığını düşünüyordu.3 hafta geçti ve Çağla tartılmak istedi. Meğer 17 kilo vermiş bile! O zaman ona Ürün açıklama zamanının geldiğini düşündüm. Düşündüğümün aksine bana hiç kırılmadı. Aksine teşekkür etti ve ben olmasam, böyle bir sonucu tek başına elde edemeyeceğini söyledi.
Samimi ve içten konuşmamızın ardından her şey değişti. Birincisi, Çağla utangaçlığını bıraktı; ikincisi, ona bakmak artık beni mutlu ediyordu; üçüncüsü ise, artık birbirimize karşı daha açık sözlü olmaya başladık. Karım bir ay kadar daha ürünü kullandı. Ve sonunda, 7-8 hafta içinde... 40 kilo verdi! O kadar güzel görünüyordu ki, gözlerimi ondan alamıyordum. Anladım ki, onu terk etmektense kalıp ona destek olmakla çok doğru yapmışım. Ve artık harcadığım çabaların meyvesini yiyebiliyorum.
Karım 68 kiloya düştüğünde zayıflaması birden durdu. Başta bunun nedenini çözemedik. Ama sonradan ortaya çıktı ki, Çağla hamileymiş! O anı hatırlıyorum da, gözlerim yaşarmıştı. Yıllarca bunun hayalini kurmuştuk.
Mutlu ailemiz...
Tabi karım hamilelik döneminde birkaç kilo aldı, ama yine de bir sene önceki halinden çok daha zayıftı. Ayrıca, doğum yaptıktan sonra kilosu normale döndü. Ve bizi asıl sevindiren ise, verdiği fazla kiloları tekrar almaması . Yine arkadaşlarımızla restoranlara gidip ziyafet çekebiliyoruz. Çağla'nın bir tane fazla pizza, ya da bir top fazla dondurmayı dert etmesine gerek yok; çünkü artık ürünü yani Ürünümüz var.Not: Şu anda Çağla'nın vücudu mükemmel! Kilo verdikten sonra o kadar tatlı kıvrımları olacağını hiç beklemiyordum. Karnı dümdüz olmasına rağmen göğüsleri hala aynı. Kendime imreniyorum!
Uğur Şenkal
Eşi: Çağla Kaya Şenkal
Çocuğu: Mayıs ŞenkalBölüm Sonu....
Vote+Yorum lütfen!!!