NADHIRAH bergegas turun ke ruang makan bersama baju sekolahnya. sudah 3 minggu mama dan papanya berada di tanah suci. dan sudah 3 minggu juga dia masih berada di rumah agam milik papanya.Khairul kata minggu depan baru pindah rumah.it's okay Nad , depan rumah kau je pun kau pindah.
Khairul sedang makan roti dimeja dipandang lama. Nadhirah mahu meminta sesuatu daripada Khairul. Tapi bagaimana? dia menggigit bawah bibirnya. dia segera turun tangga dan duduk disebelah Khairul.
"morning" Nadhirah tersenyum nipis dan memulakan misinya.
"morning too.." Khairul tersenyum dan menyisip kopi di dalam cawan.
Nadhirah mengambil roti bakar dan menyapu jem kacang. Dia menghulur kepada Khairul. Khairul mengangkat sebelah kening. Haih, tak pernah-pernah tolong sapu jem ni tiba-tiba je bini aku ni. ni mesti nak something ni.
"Ambik lah."Nadhirah masih menghulur roti tadi.
"thanks." akhirnya Khairul mengambil huluran itu.
Khairul mahu mengambil teko yang berisi kopi tetapi dirampas oleh Nadhirah. Nadhirah menuang air kopi itu ke dalam cawan Khairul. Nadhirah menghulur cawan itu kepada Khairul.
Khairul mengangkat sekali lagi kening.Memang confirm nak something ni. Khairul menyambut huluran tersebut.
Nadhirah tersenyum lebar. okay next....
"Awak.."Nadhirah memanggil lembut.
"yes, ada apa sayang?"
"er, boleh tak saya nak naik motor ke sekolah pagi ni?"Nadhirah memandang Khairul dengan muka mengharap.
"Kenapa? Dah tak sudi naik kereta abang ke? patut pelik semacam pagi ni."Khairul menggosok lembut kepala Nadhirah.
"eish, bukan macam tu.."
"habis cam mana?"soal Khairul bergurau...
Nadhirah menjeling Khairul.
" saya bukan tak sudi la. cuma saya taknak awak susah-susahkan diri berhentikan kereta jauh dari sekolah untuk saya. Saya taknak menyusahkan awak.pleasee...."
Khairul diam dan ligat berfikir. hailah Khairul, bagi jela bini kau naik motor. bukan jauh pun. 5 km je dari rumah ke sekolah.
"Awak, pleaseee..." Nadhirah mengedipkan matanya. Dia masih berusaha memujuk Khairul.
Khairul mengeluh kecil."okey."
Akhirnya....
"Thanks awak.sayangggggg ustaz.."Nadhirah mengucup pipi Khairul tanpa sengaja.
"er, sorry tak sengaja." Memang betul Nadhirah tidak sengaja. nilah akibat teruja tak ingat dunia. buat ape pun tak sedar.
"Tak apa. abang lagi suka. Nak hari-hari kiss cam ni boleh?" soal Khairul dengan senyuman nakal.
"boleh......blah!" Hidung Khairul ditarik geram. Dia menjelir lidah dan menyambung makan rotinya...
"sakit la sayang.."Muncung Khairul ditarik sedepa. Tangannya disilang ke dada. persis beruk merajuk weh!!! hahahhahaha...
"Alolololo...merajuk ke bang? Nak Dee pujuk?" Nadhirah bangun dari duduknya dan berdiri ke belakang Khairul.
Khairul mengangguk kecil.mintak pujuk sebenarnye hahaahah..
Nadhirah sudah mendapat idea nakal. Dia segera menungkat dagu ke bahu Khairul dari belakang.
"awakkk..."Suara menggoda Nadhirah membuatkan Khairul kaku. liurnya ditelan. pahit! jari-jari Nadhirah lincah menari di lengan sasa Khairul. Umi, Khai tak kuat!
YOU ARE READING
SUAMIKU USTAZ KOREA (COMPLETED)
RomanceFirst story by najwain: WARNING: * CLICHE AND CRINGE STORYLINE :) * Nama watak utama bertukar atas sebab tertentu. Khairi = Khairul Natrah = Aireen Nadhirah SIPNOPSIS Khairul telah memendam perasaan sukanya terhadap Nadhirah 7 tahun yang lalu. Mere...