" Kite nak pergi mana?! " tanya Taehyung cemas
" Hospital! "
" KENAPA DENGAN BAEKHYUN?! "
" Aku tak tau! Tapi kite kena pergi hospital secepat yang mungkin! "
" Kalau macam tu, jom! " lantas Taehyung menarik tanganku.
" Tapi taehyung, hospital dari sini jauh. Kau biar betul nak jalan kaki? "
" Habistu? "
" UBER!! " kata aku memberi cadangan
" Ha cepat cepat!! "
° ° °
" Ahjumma!! Ahjussi!! " aku melambai dan berlari ke arah ibu bapa Baekhyun.
" Hyun Ji.. " kata ibu Baekhyun dengan nada sayu dan memelukku.
" Macam mana dengan Baekhyun? "
" D-dia "
" Dia ape ahjumma? "
" D-dia dah takde Hyun Ji. Anak kami dah pergi "
Hatiku bagai gugur dan pecah kepada beribu keping. Kawan aku yang aku sayang, dah pergi tinggalkan aku.
" E-eh ahjumma.. Takkan la-"
" Dia dah pergi Hyun Ji. Byun Baekhyun dah takde! "
Aku memandang ke arah Taehyung. Dia seperti situasi aku yang tak percaya dia dah pergi secepat ini.
Taehyung menggeleng kepalanya tanda tidak percaya. " Ahjumma, ahjussi, kalau tak nak kami lawat anak korang pun takpe, tapi saya rasa tak perlu kot cakap dia dah takde. Cakap tu doa tau makcik. Ehehe "
" Aah ahjumma. Tak baik tau "
" Dan cakap ahjumma tu lah yang berlaku. Kamu boleh pergi tengok dia kalau tak percaya- "
Tiba-tiba empat orang jururawat menegur aku dan Taehyung
" Cik? Boleh ketepi sikit? Kami nak lalu " katanya.
Aku melihat ke arah katil yang mereka tolak. Kelihatan di atasnya merupakan satu mayat yang ditutup penuh dengan selimut putih.
" Tuan Byun, Puan Byun, nanti datang ke pejabat saya untuk ambil surat kematian Byun Baekhyun ya? " kata seorang doktor.
Esakan ibu bapa Baekhyun semakin kuat. Ternyata, betullah yang Baekhyun dah takde di dunia ni lagi.
" Kamu berdua percaya sekarang? " tanya ayah Baekhyun ke arah aku dan Taehyung.
" K-kami pergi dulu. Kalau kamu berdua sayangkan anak kami, kamu lawatlah kubur dia besok. "
Aku terduduk lemah. Air mataku laju mengalir di pipi. Nafasku tidak teratur. Aku memang terkejut dengan pemergian Baekhyun.
Taehyung pula duduk di sebelahku dan menekup mukanya. Aku tak tau apa yang rasa bersalah dengan Baekhyun. Tapi aku taknak tau semua tu.
" Ni semua salah aku!! Kenapa aku boleh lupa dia pun ade dekat luar?! Aku- ARGHHH AKU BODOH!!!! KENAPA KAU BODOH SANGAT KIM TAEHYUNG!!!! "
YOU ARE READING
Macam Buntat ?! <> KTH <>
Fanfiction" Apsal aku tgk kau ni macam makin hari makin gemok ni ? " " Asalkan lemak tepu aku tak himpit badan kau sudah la . " Cover made by : @Syifvas Start : 16 September 2017 (2000) End : 21 November 2017 (1030)