Virüsler

127 3 0
                                    

     Hepimizin kaçamadığı lanet yazılımlar. Ben bile çoğu zaman yakalanıyorum. Eskiden bilgisayarım virüslerle doluydu. İnternetle bağlantılı olan bir bilgisayarda mutlaka virüs vardır. Zararsız virüsler. Ama virüslerin olması bilgisayarımız için kötüdür. Performans düşüklüğüne ve bilgisayarı yavaşlatmaya yol açar. Şuan "Nasıl korunabiliriz veya ne yapabiliriz?" diyor olabilirsiniz. Çözümleri mutlaka vardır. İlk olarak bir Antvirüs programı kullanmanızı tavsiye ederim. Sonra geniş çaplı bir tarama yapmalısınız. Virüslü dosyalar ve bilgisayarınıza zarar verebilecek bir yazılımı/dosyayı görebileceksiniz. Onları karantinaya taşıyabilirsiniz. Ben silmenizi tavsiye ederim.

     Peki, ya Antivirüs programının bulamayacağı bir virüs ise ne olacak ?

     Antivirüs programlarının bulamadığı virüsler, trojenler yani yazılımlar. Bu yazılımlar çok tehlikeli olabilir. Genellikle tehlikelidir. Bu virüsler kendilerini Sistem dosyası gibi gösterirler. Genellikle boş klasörlerde bulunurlar. Klasörleri silmenizi tavsiye ederim.

    İsmi belli ama kendisini sistem korunmasına alan virüsler vardır. Bu virüslerin isimlerini bulmalıyız ilk önce. İsmi bulduktan sonra mutlaka o zararlı yazılım için yapılmış olan bir program vardır. O programı indirin işinizi görün ve sonra silin.

     Peki Bilgisayarıma virüs girmesini nasıl engelleyebilirim ?

     Bir şarkı, video veya bir dosya indireceğiniz zaman güvendiğiniz sitelerden indirin. Ben Gezginler adlı siteden indiriyorum. Hiç virüslü bir dosya görmedim. Temiz bir sitedir. İnternette dolaştığınız sitelere, tıkladığınız reklamlara dikkat edin. Böylelikle virüs girmesini daha azaltmış olursunuz.

Bilgisayarımı Nasıl Tamir Edebilirim ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin