de loting

5 0 0
                                    

trekkingsdag, het woord al is angstaanjagend.  Prim, mijn zusje vindt het vooral heel eng en heeft vaak nachtmerries. 'Katniss, Je moet gaan omkleden!' hoor ik mijn moeder van beneden roepen. ik zie Prim voor de spiegel staan met een blauw/grijs jurkje staan, met 2 lange ingevlochten vlechten staan. ze loopt naar me toe en geeft me een knuffel. 'je ziet er mooi uit, Prim' dan gaan mijn ogen naar mijn bed waar mijn jurkje ligt, het is blauw met een kraagje en een strik om de middel. 'ik wou dat ik jou was' zei Prim toen ik voor de spiegel stond met mijn jurkje aan en de strik gestrikt. 'oh nee, ik zou willen dat ik jou was'. dan gaat de bel, tijd om naar het centrum te gaan dus. we kijken elkaar gespannen aan en dan vertrekken we met zijn drieën. met Prim aan mijn hand loop ik door de groep gespannen mensen.dan zie ik het; bloedprikken. Prim begint snel te ademen en ik geef haar een snelle knuffel. 'het komt goed Prim, het is maar een klein prikje'. 

na in een meterslange rij te hebben gestaan, ben ik aan de beurt. ik voel een stekende pijn in mijn rechterwijsvinger. ik bekijk de rijen mensen nauwkeurig opzoek naar Gale. daar staat hij, hij geeft me een klein knikje en dan klinkt de stem van Effie Prul door de microfoon. 'welkom, welkom, welkom' ik kijk vol bewondering naar haar kleding, dat moet heel veel waard zijn. 'en mogen de kansen immer in je voordeel zijn' dan is het tijd voor de selectie. 'voor de meisjes: Primrose Everdeen' 'kom, kom naar voren.' ik voel me leeg en raak in paniek. ik zie Prim naar voren lopen, ik ga in het midden van het pad staan en meteen staart iedereen me aan. ik ren naar voren maar word vastgehouden door 2 vredesbewakers. dan neem ik de beslissing, zonder er eigenlijk bij na te denken. 'ik ga vrijwillig' schreeuw ik over het centrum. 'ik ga vrijwillig'. meteen ren ik naar mijn huilende zusje die me om de hals vliegt. Prim wordt meegenomen door Gale en dan moet ik het podium op. 'de eerste vrijwilliger van district 12' hoor ik wazig op de achtergrond. ik kan even niet meer helder nadenken, horen of kijken. ik voel me leeg. eenmaal op het podium staar ik wezenloos voor me uit. 'meisje, wat is je naam' hoor ik Effie prul zeggen. waarschijnlijk voor de 2e keer want ze kijkt me vol verwachting aan. 'Katniss Everdeen' 'dan moet dat je zusje geweest zijn' ik kijk nog steeds wezenloos voor me uit, en er rolt een traan over mijn wang. 'en dan nu voor de jongens, Peeta Mellark' ik maak me los uit mijn dromen en zie een blonde jongen het podium oplopen. 'schud de handen' ik kijk recht in zijn ogen en herinner hem ergens van, maar kan even niet bedenken waarvan. ik schud zijn hand en dan worden we meegenomen.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 06, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

the hungergames:prim de mockingjayWhere stories live. Discover now