01

35 9 54
                                    

"Kamu semua akan pergi bercuti ke Polynesia untuk seminggu!"

Kedengaran 12 kanak-kanak ribena menjerit keriangan apabila mendengar Bang Pdnim berkata begitu. "I love this program so much!" Kata seorang manusia yang bernama Namjoon. "Tak sabarnya!" Sampuk seorang lagi manusia yang bernama Seokjin atau nama manjanya Jin. "Bawa bertenang ya kanak-kanak ribena sekali." Seorang yeoja 'swag' cuba menenangkan semua manusia di situ. Yeoja itu adalah Taeyoon. Merupakan ketua 2ELF dan ahli yang paling swag dalam kumpulannya. Tetapi dia tidak boleh lawan ke'swag'an seseorang iaitu Yoongi ataupun nama swagnya Suga. "Bila kita akan pergi ke sana?" Soal Hoseok ataupun nama pentasnya Jhope. Dia merupakan crazy virus. Always happy but kadang macam orang tak betul. Mianhae. "Dalam 2 hari lagi kita akan pergi." Kata Bang Pdnim. Semua menganggukkan kepala masing-masing sebagai tanda 'faham'. Kalau macam tu , saya beredar dulu. Kalau ada apa-apa perubahan ataupun maklumat baru , nanti saya inform kepada Namjoon dan Taeyoon okay?" "Ne!" Bang Pdnim pun beredar. Dan suasana di bilik dance practice menjadi riuh-rendah.

"Hyojeong unnie , nanti ingatkan Jihyun untuk beli memory kard ehem sorry. I mean memory card." Kata seorang yeoja bernama Jihyun. Merupakan salah seorang ahli 2ELF. Maknae. Bila mood dia baik , dia akan bercakap secara formal. Kalau tak , dia akan bercakap secara tak formal , tak ikut umur. "Hmm tengoklah nanti. Aku ni pun selalu lupa juga." Kata Hyojeong , seorang daripada ahli 2ELF. Rendah. Harap watermelon je besar. Byuntae itu hobi dia. Itu dululah. Sekarang byuntae tu dah hilang 30% daripada 90%. "Tu lah. Asyik makan semut je. Jadi pelupa." Sampuk seorang yeoja. Dia adalah Hyunji. Ahli paling tua dalam 2ELF. Suka membebel. Jangan kacau dia kalau nak hidup dengan aman. Kalau tidak , berdarah telinga nanti. "Sudahlah tu. Cuba jadi matang sikit." Itu dia ahli terakhir 2ELF sudah menyampuk. Dia adalah Jungmin. Ahli yang paling rendah , bijak , rajin dan annoying. Acah matang je lebih tu. "Entah. Kau pesanlah banyak kali dia tetap lupa juga. Apa yang dia ingat pun aku tak tahu." Kata Taeyoon. Taeyoon suka diss orang so nasiblah yang kena tu. Mulut puaka dia selalu dengan dia. Ini dia masih tahan mulut puaka dia tu.

"Kalau nak bergaduh , pergi gaduh dekat bilik korang. Jangan dekat sini. Aku nak bergembira ni. Jangan rosakkan mood aku." Kata Jungkook , maknae BTS. Suara dia fuh menusuk kalbu. Suka cari pasal dengan hyung-hyung nya lagi-lagi Jimin. "Dah jomlah balik ke bilik kita. Dah takde apa-apa lagi kan. Min nak packing beg awal-awal ni. Nanti kelam-kabut buat last minute." Jungmin mengajak rakan-rakannya untuk pulang ke bilik masing-masing setelah di tegur oleh Jungkook.

Skip▶▶

2 hari kemudian.

BTS sides▶

"Hyung , ada nampak earphone Jimin tak?" Soal Jimin kepada Jhope. "Tak. Lain kali , kalau dah tahu hilang , beli yang baru. Semalam ada masa untuk shopping kau tak nak." Jhope membebel. "Jimin baru je guna semalam. Takkan la hilang. Aduh." Jimin mengeluh. Dia pergi ke bilik membernya yang lain. Targetnya adalah Vkook. "Weh. Ada nampak earpho....-" kata-kata jimin terhenti apabila melihat Taehyung. Jimin mencubit Taehyung. Taehyung tersedar dari tidurnya lalu mengaduh kesakitan. "Apa cubit orang ni?" Soalnya. "Kau rupanya yang curi earphone aku." Kata Jimin.

"Aku pinjamlah. Semalam kau yang bagi." Jelas Taehyung. "Bila masa pula aku bagi. Menipu je tahu." Kata Jimin. "Ha tulah asyik mesej dengan yeoja mana entah sampai aku tanya tak ingat. Tersengih macam kerang busuk. Lalai. Kau yang angguk macam apa semalam bagi aku pinjam." Taehyung meng'roll'kan matanya. Jimin terdiam. Baru dia teringat kejadian itu. Dia keluar dari bilik Vkook.

----------------------------

2ELF sides▶

"Yaedeul-ah , Ireona!" Jerit Hyunji yang baru sahaja bangun dari tidurnya. "Tak perlu menjerit. Kitaorang bangun lagi awal dari kau." Kata Hyojeong yang berada di dapur. Dia sedang membuat sarapan. Yang lain tengah duduk dekat meja makan sementara menunggu sarapan siap , mereka menelefon keluarga mereka. "Awalnya korang bangun. Unbelibubble betul." Kata Hyunji seakan tidak percaya. Buat pertama kalinya Hyunji bangun lambat. "Tak payah nak ber bubble kat ni. Dah call fam kau ke?" Soal Hyojeong. "Belum. Malaslah. Dorang bukan angkat pun nanti." Kata Hyunji sambil membuka Instagram. "Baik eonnie call. Manalah tahu , mungkin harini hari terakhir kita. Nanti menye-" "Arasseo , arasseo! Geumanhae." Hyunji memotong ayat Jihyun. Lantas Hyunji menelefon keluarganya.

Trip With BTS 2ELF + 방탄소년단 투엘프Where stories live. Discover now