+ 15

3.3K 531 6
                                    

𝙅𝙀𝙊𝙉𝙂𝙂𝙐𝙆

aku rasa agak terkilan kerana eunsol menolak pelawaan aku.

semenjak dua menjak ni aku terabaikan eunsol dan tak layan dia sangat sebab aku runsing dengan si pemakan biskut pengasih tu patu bomoh agust d yang tak membantu haih.

"maaf ya jeongguk." eunsol menunjukkan muka serba salah.

"sokay." aku sengih pasrah namun aku perasan sejak aku bercakap dengan eunsol, ada seseorang berdiri kaku dan tak bergerak sejak dari tadi.

aku memandang ke arah sana, rupanya sekyung memandang tepat ke anak mata aku. mukanya merah seperti menahan marah dan mengenggam tangan serta air mata bertakung.

kemudian dia melarikan diri bila aku pandang lama mukanya.

okay...ini sangat pelik, aku pelik dengan perangai sekyung harini. macam ada benda tak kena.

"se..kyung?" kata aku perlahan.

"sekyung?" eunsol hairan dan memandang belakang.

"tak da pape, bye jumpa kat kelas." aku berjalan ke tempat yang aku tuju.

erm mungkin sekyung tu geram sebab aku marah dia tadi kot, lupakan lah.

**•̩̩͙✩•˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚*

𝙎𝙀𝙆𝙔𝙐𝙉𝙂

aku terus berlari ke tandas dan membuka paip singki dan membiarkan air itu mengalir.

aku merenung wajah aku di cermin, kenapa aku kena sakit hati sebab dia, sebab dia suka eunsol?

hei c'mon la sekyung dia musuh kau kut takkan kau nak bersedih sebab jeongguk? ramai lagi lelaki lain tak perlu kut sukakan dia.

aku basahkan muka aku dengan air, biar rasa marah ni redup sikit tapi malangnya tidak, aku asyik teringat eunsol dan lahir satu perasaan dalam hati aku.

insecure.

aku melihat wajah aku dicermin, wajah aku licin tiada sebarang jerawat but kenapa muka aku cam ada sesuatu yang kurang? kenapa tak secantik eunsol?

aku sekarang ni pun malu nak mengaku yang aku ni sukakan jeongguk.

kenapa mesti dia? dah pupus ke lelaki dalam dunia ni sampai aku suka dia?

tapi tak tahu lah aku cuba kata tidak tapi ada benda dalam otak aku kata ya, lama-lama ego aku makin nipis dan menerima jeongguk.

macam ada benda yang mengawal hati aku, penat nak gaduh dengan hati dan otak.

akhirnya aku mengaku kalah, yes aku sukakan jeongguk.

sangat sukakan dia sampai dalam fikiran aku hanya fikirkan jeongguk sahaja dan aku terfikir ingin bersamanya.

sangat sukakan dia sampai dalam fikiran aku hanya fikirkan jeongguk sahaja dan aku terfikir ingin bersamanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
biscuit | jungkook.「𝐫𝐞𝐰𝐫𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧」Where stories live. Discover now