Toen ik bijna op het punt stond om de twijfels bij Dries weg te nemen, ging mijn mobiel af.........
Met twee achterdochtige broers op mijn hielen, werd ik gered door de bel!.....
Terwijl Dries en Mounir hun aandacht op mij vestigden, pakte ik welwillend mijn gsm op.......Het was Reza........
"Hey......Ligt Leila's handtas nog op haar kamer?.....
Hij had nog géén flauwbenul in welke CIA achtige ondervragings techniek, Ramona en ik bij thuiskomst waren beland...Ik wist even niet wat ik daarop moest beantwoorden.......
Dries mocht niet door hebben dat Leila en Reza in het kliniek waren.....
Maar een kat in het nauw, maakt rare sprongen.......
Ik antwoorde terug en sprak hem aan met 'Leila'....."Oké Leila, we vragen wel aan Mohammed de klusjesman om straks de tas mee te nemen naar Fes!.......
Reza die bij het horen van mijn 'excuus stemmetje' en de awkward benaming van Leila, voelde direct nattigheid....
Hij hing snel op nadat hij mij vroeg om hun later terug te bellen....Nadat ik mijn gsm in mijn tas terugstopte, keek Dries mij nog achterdochtiger aan...
"Leila leeft bekant in die 'woon tas' van haar!
"Ze zou het nooit abrupt vergeten, en zelfs bij wijze van spreken, alsof haar leven ervan af hangt bij zich houden!, riep Dries bedenkelijk......"Touché! En juist om die reden belde ze Nadia!, riep Ramona met een vette knipoog naar mij.........
Alsof ze haar hand in een wespennest had gestoken, rende ze haastig de trap op richting Leila's kamer om de tas veilig te stellen.........
We moesten noodgedwongen reden wat er te redden viel....Ik vertelde Dries dat 'Leila' met de vraagstelling belde, om haar tas aan Mohammed mee te geven, voor zijn wekelijkse klusdag bij hun familie onderneming in Fes.....
Het was een logische verklaring omdat Mohammed, ook met regelmaat in de verhuur appartementen van Fes voor de familie kluste........
Met schering en inslag werden de verhuur appartementen door de sommigen feestende vakantiegangers flink verwaarloosd......Zo vertelde Leila een paar weken terug, dat ze liever géén appartementen meer aan jonge mgharba jongens uit Europa onder de 25 jaar verhuurde.....
De laatste keer was de toilet verstop en lagen er overal troep, vuiligheid en condooms...In het geniep ontvingen de onbezonnen vakantiegangers, die 24/7 feest vierden ook vrijpostig bezoek van prostituees....
Toen Leila dáárover, werd getipt en klachten ontving van de andere toeristen, trof ze strengere maatregelen aan...Zo veranderde ze het huurcontract met nieuwe vuistregels, waaronder een flinke hoge boete, bij onacceptabel grensoverschrijdend gedrag....
Bij vernielingen en schade werd de hoge borg ingehouden en verekend met de reparatie kosten.....Nadat ik Dries uitlegde dat elk mens weleens iets vergeet, en dat hij niet overal iets achter moest zoeken, haalde hij onverschillig zijn schouder op.......
"Fhem.....Leila is master in het opgooien van rookgordijnen!
"Ze is mijn enige zus met twee gezichten, haar impulsieve gedragingen, herken ik uit duizenden!, riep Dries terwijl hij me een hand gaf en mee trok naar de eetkamer....Inmiddels was de eettafel al reeds door Zahira bedekt met brede warme cousous schalen, gegarneerd met goudkleurige gebraden kip, verschillende groentes, en gecarameliseerde uitjes en rozijnen.....
Ramona vertelde nadat zij en Mounir aanschoven, dat ze Leila's tas op haar kamer had geborgen......
Diep van binnen wisten Ramona en ik beiden dat de tas zo snel mogelijk, naar de kliniek moest worden gebracht inplaats van Fes.......Toen de vleesschaal bijna leeg was, zag ik mijn kans schoon....
Om nog meer misverstanden rondom de tas te voorkomen, sloop ik met de lege schaal in mijn handen, als afleidingsmanoeuvre met een smoes van tafel richting de keuken.....
JE LEEST
Nadia's Passies & Beproevingen (Voltooid)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Mektab Hoogste Rang# 1 Dilemma's Hoogste Rang# 1 Soulmates In het vervolg van mijn boek "Nadia's huwelijks aanzoek" kun je hier het levensverhaal van de Marokkaanse Nadia verder lezen. Binnen 3 weken schoot dit boek van de 900e pla...