Mavi Ekran

123 2 0
                                    

     Nedir Mavi Ekran ?

     Bilgisayarı kullanmaya başladığımız günden itibaren mutlaka bir kere karşılaşmışsınızdır. Mavi Ekran, Windows'un içinden çıkamadığı buglar - Bug hata anlamına gelir.- olduğunda karşımıza çıkar.

    Mavi Ekran'ın yazılımsal nedenlerden karşımıza çıkacağı durumlar bunlardır. Birde donanımsal nedenlerden dolayı karşımıza çıkacağı durumlar vardır. Bilgisayarımız Kasa bilgisayar ise kapalı ortamlarda bulunması bilgisayarı ısıtır. Bilgisayarın ısınması performans düşüklüğüne ve bilgisayarda donmalara sebep olur. Bu durumlar ufak birşey gibi görünsede sinir bozucu oluyorlar.

      Bilgisayarımız Kasa ise ne yapmalıyız ?

     Eğer Bilgisayarımız Kasa ise yapmamız gereken önlemler ve işlemler biraz basit. Öncelikle kasamızı kesinlikle kapalı bir ortama koymamalıyız. Eğer hava değişimi olmazsa bilgisayarımız ısınacaktır. Aşırı derecede ısı sıcaklığı Mavi Ekrana sebep olan nedenlerdendir. Mümkün olursa kasanın içini 2 ayda bir açıp tozları temizlemelisiniz. Bu önlemleri almaya dikkat edersek bu sorun başınızı ağrıtmaz.

     Peki benim bilgisayarım Laptop. Ben ne yapmalıyım ?

     Bende bir Laptop kullanıcısıyım. Şimdi laptop bilgisayarlar, kasa bilgisayarlardan daha iç içe ve sıkıştırılmış olduğundan dolayı, ısı problemleri daha fazla olabilir. Laptopların içini açmak biraz zordur. Ve zorlamaya gelmeyecek aletlerdir.

     Ne yapmalıyız ?

     Öncelikle Laptopun altında fan delikleri olacaktır. Bu fan deliklerini kapatmamaya özen göstermek gerekir. Laptopun içerisindeki hava, bilgisayar çalıştığı sürece ısınır. Eğer sıcak hava laptopun içerisinden çıkamazsa bilgisayarın aşırı derecede ısınmasına sebep olur ve tekrar Mavi Ekran ile karşılaşabiliriz.

Önerilerim ;

Eğer Laptop bilgisayarımızı masanın üzerinde kullanıyorsak bir Cooler Fan -Laptop Soğutucusu- almanızı öneririm.

Bilgisayarımız Kasa veya Laptop olsun her iki ayda bir, içerisindeki tozun temizlenmesini tavsiye ederim.

Bilgisayarımız Laptop ise yerden 2-3 cm yüksekte durmasını -Hava akışının daha rahat olmasını sağlar.- öneririm.

Bilgisayarımı Nasıl Tamir Edebilirim ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin