Het oude landhuis

947 9 2.8K
                                    


Een huis, groot als een landhuis, maar  al een tijd verlaten. Een plek die in beslag is genomen door het ministerie en voor vele dingen gebruikt kan worden. Iemand huisarrest geven, schouwers opleiden, dingen in opslaan en onderzoek doen. Nog vele meer mogelijkheden.

Er zijn twee verdiepingen. De begaande grond. Daar is een keuken, eetkamer en woonkamer te vinden. En dan tellen we de velen gangen nog niet mee. Het is netjes en genoeg lampen en meubels. Alsof het nooit verlaten was en er altijd iemand heeft gewoont.

De boven verdieping zijn meerdere kamers. Een slaapkamer, een badkamer en een studeerkamer. Ook hier is het netjes en genoeg lampen en meubels. Het bed is redelijk zacht en groot, een hemelbed.

Het hele huis staat vol boekenkasten. Met boeken in verschillende talen. De een met de handgeschreven en de ander niet. De een met een merkwaardig onderwerp en de ander logisch. Er is beneden ook een kast in de trap, wat niet open lijkt te gaan.

Niemand weet van wie het huis eerst echt was, en het ministerie verzwijgt het antwoord. Maar velen die het wisten zijn het ook vergeten en zagen het alleen nog maar als een verlaten landhuis, ooit gebouwd en nooit gebruikt.

Buiten wereldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu