<> 20 <>

183 20 170
                                    

[ Keesokkannya ]

" Erggh- aku kat mana ni " cahaya matahari yang terpancar daripada tingkap bilikku memaksa untuk aku membuka mata. Terkebil-kebil mataku untuk dibuka dan bende pertama yang aku nampak adalah siling bewarna biru langit. Dan barulah aku sedar yang aku ade dekat bilik.

Tanpa melengahkan masa, aku mencapai telefonku yang berada di atas meja di sebelah katil. Aku membuka screen dan melihat ke arah jam yang terpapar di screen.

" 7:35 a.m "

" APAAA?!!!! AKU DAH LAMBAT!!! " keadaanku menjadi kelam kabut dan tidak teratur.

" Hyun Ji!! Kau ni!! Mak ayah kau baru pergi sehari kau dah kelam kabut mcm ni!! Kalau diorang tau ni, mampus kau kena ngap!! " kataku sambil memaksa diriku untuk memakai uniform sekolah.

Aku sempat mengambil topi keledarku dan menggigit kunci motorku sambil berlari ke luar rumah. Aku menghidupkan enjin motorku, namun tak berjaya.

" Eish!! Time time nilah kau tak boleh nak start pun!! "

Aku cuba dan cuba lagi untuk menghidupkan enjin motorku.

" Okay hyun ji, sabar, tarik nafas---   --hembus ~ kite cuba sekali lagi " aku menghidupkan enjin motorku sekali lagi dan akhirnya aku berjaya.

" Hahh!! Boleh pun!! Terima kasih terima kasih aku sayang kau!! "

Aku memecut laju ke sekolah. Aku dah tak memikirkan apa-apa lagi. Yang penting, pagar sekolah tak tutup lagi!

Dan akhirnya, aku berjaya tiba di sekolah! Dan nasib baiklah pagar sekolah belum tutup lagi!

" Aipp stop Yunchi stop ~ "  pengawas yang jaga di pagar utama menahanku daripada masuk ke dalam sekolah.

" Ala wey ~ kasilah aku masuk ~ aku dah lambat ni " rayu aku

" Kau nak kena kelas tahanan ataupun nama kau direkod dalam buku rekod pelajar?  "

" Masuk rekod " balasku ringkas tanpa memikir panjang

" Kenapa kau lambat? "

" Aku bangun lambat. Boleh aku masuk sekarang? "

" Ooooo--- --kayy ~ kau dah boleh masuk " katanya sambil tersenyum manis kepada aku.

" Terima kasih  "

" Sama-sama "

● ● ●

Aku melintasi di hadapan kelas Baekhyun, aku melihat di atas mejanya penuh dengan bunga. Aku hanya mengeluh dan meneruskan perjalananku ke kelas.

" Petang ni aku akan lawat kau. Aku janji "

Aku mengetuk daun pintu kelasku dan masuk ke dalam kelas dengan kepala ditundukkan.

" Yunchi!! " Taehyung menyapaku dengan lambaian. Senyuman petaknya tidak pernah lekang daripada bibirnya.

Aku hanya tersenyum melihat ekspresi mukanya. Dia nampak sangat gembira. Aku bila lagi?

" Hai Hyun Ji ~ kenapa awak datang lambat? " Ji Hee yang duduk disebelah Taehyung menghampiriku.

Tiba-tiba, aku teringat akan peristiwa yang ada nombor tak dikenali memberiku gambar Taehyung dan Ji Hee bercium. Senyumanku terus menjadi pudar.

Aku tidak menjawab soalan Ji Hee, malah aku menjelingnya dan terus ke tempat dudukku.

" Eh Yunchi ~ aku ingat kau tak datang. Asal datang lambat? " tanya Jin

Macam Buntat ?! &lt;&gt; KTH &lt;&gt;Where stories live. Discover now