Bilgisayarımızı her açtığımızda, istemediğimiz veya önceden yüklediğimiz programlardan bazıları açılır. Bu programları hep kullanmayız ve bu yüzdende sadece işimize yaradığı zaman açık kalmasını sağlamalıyız. Neden mi ? Çünkü bilgisayarımızı gereksiz yere meşgul eder ve hızını düşürür. Bu programları her seferinde kapatmak biraz zaman alır. Her zaman yapıldığında göze batan bir sorun haline gelmeye başlar. Neyse ki yeni nesil bilgisayarlarda -Windows8/8.1- bu sıkıntı yok.
Peki bilgisayarımız yeni nesil değilse ?
Yapmamız gereken çok basit bir işlem var. Bu işlemden sonra her defasında kapatmanıza gerek kalmayacak.
1 - Klavyenizde başlat tuşuna basın. Yada sol alttaki başlat simgesine tıklayın. (Windows 8/8.1 için geçerli değildir)
2 - Arama kısmına "msconfig" yazıp enter 'a basın.
Karşımıza "Sistem Yapılandırması" adında bir form geldi. Genel, Önyükleme, Hizmetler, Başlatma, Araçlar sekmeleri var. Biz bu sekmelerden sadece Hizmetler ve Başlatma olanları kullanacağız.
Hizmetler sekmesine tıklayalım. Tabloda gördüğümüz üzere Hizmet, Üretici kısımları var. -Diğer kısımlar önemsiz.- Üreticisi "Microsoft Corporation" olan hizmetleri kaldırmamalıyız. Diğer hizmetler yüklediğimiz programlardan gelir asıl kapatmamız gerekenler onlar. Solda Tik işareti olanlar hizmetin başlatılacağı anlamına gelir. Başlamasını istemediğimiz hizmetin solundaki kutucuğu boş/tiksiz bırakıyoruz.
Şimdi Başlatma sekmesine tıklayalım. Yine bir tablomuz var. Burada da Hizmetler sekmesinde yaptığımız işlemlerin aynısını yapalım.
Tüm işlemlerimizi yaptıktan sonra sağ altta "Uygula" butonuna tıklıyoruz. "Tamam" butonuna tıkladığımızda, bilgisayarı yeniden başlatmamızı isteyecek. Yeniden başlattığımızda artık o uygulamalar birdaha başlangıçta açılmayacaktır.