Tuhle otázku si kladu poslední dobou hodně často...
Proč se snažit o originalitu, když stejně za chvíli narazíte na desítky podobných příběhů, které se ''náhodou'' objevily pár dní nebo týdnů potom, co jste skoro stejnou knihu napsali vy?
Proč? Já nevím.
Říká se, že originalita se cení. Jak se ale může originalita cenit, když spoustu lidí tuto originální tvorbu zkopírují a ta se potom stává tuctová.
I přesto se dál snažím vymýšlet příběhy, které nevymyslel nikdo přede mnou, i přesto doufám, že to někomu dojde. Tohle je porušování autorských práv.
Pokud má autor u příběhu určena svá práva (a že já je mám u každého příběhu), nechápu, jak může někdo začít psát úplně na stejné téma, s podobným dějem a ještě považovat tvorbu za vlastní.
Pozor! Nemyslím tím inspiraci. Nevadí mi, když někdo píše na stejné téma, ale musí do toho zapojit sebe. Proč někdo prostě nemůže vymyslet jinou zápletku, jiné prostředí, jiné všechno? Proč musí být všechno, sakra, podobné?!
Píšu to jako osoba, kterou už štve číst si úplně stejně zformulované příběhy jako jsou ty její. Sakra, vymýšlejte si něco svého! To nemáte ani trochu sebeúcty, že musíte kopírovat?!
A úplně mě dostalo, když mi jedna nejmenovaná osoba napsala, že mám úplně stejné otázky jako ona, přitom jsem já měla příběh publikovaný dřív, už jenom podle počtu částí a počtu přečtení+ jsem si sehnala datum prvního publikování, a pak zkopíruje ještě další můj příběh! To je podle mě konec.
Nelíbí se mi to, vadí mi to a vím, že nejsem jediná. Kvůli tomu tak často mažu publikování svých knih. Naštve mě to, ale pak si řeknu- Proč bych to měla mazat já? Byl to můj nápad!
Tímto vyzývám VŠECHNY, kteří zkopírovali (říkejte si tomu jak chcete, pro mě je to kopírování) něčí příběh- ať už můj, nebo něčí jiný- aby se zeptali sami sebe, jestli se opravdu chtějí takto proslavit. Nebudu tady vypisovat dané osoby, dokonce jim, zatím, ani nebudu psát, ale trochu se nad tím zamyslete. To, že nemáte vlastní fantazii a musíte krást cizí příběhy, je podle mě dost smutné a ubohé.
Smažte to. Nekašlete na to a smažte to. U mých příběhů si tyto lidi pamatuji a jestli to v nejbližší době nesmažou sami, budu je kontaktovat a pokud ani to nezabere, budu nahlašovat. A je mi absolutně jedno, jestli mají někde napsáno, že se mnou nechali inspirovat. Mně zatím přišlo všechno, co jsem viděla hooodně stejné.
Nechala jsem to být hodně dlouho a teď už to stačí.
Sáhněte si na srdce a představte se v kůži toho, kdo to vymyslel.
Vím, nebo spíš doufám, že nejsem jediná, které tohle vadí. Budu ráda za jakoukoli odezvu na toto mé vyjádření.
S láskou apod. Sarah31102😒😚
ČTEŠ
Originalita? K čemu?!
RandomK čemu je být originální, když vás stejně za chvíli bude ta většina bez vlastní fantazie kopírovat?