A

276 30 85
                                    

Min yoongi tersenyum girang dihadapan cermin sambil membetulkan baju kahwinnya.

Ya, hari ini adalah hari bahagia buatnya kerana dia akan berkahwin dengan kekasih hatinya,

Lee Min-Ji.

"Kacak Anak eomma" puji puan Min yang baru saja masuk kebilik persalinan lelaki.

"Biasalah anak eommakan" Yoongi balas sambil memandang kearah eommanya. Puan Min tersenyum lalu membantu Yoongi memperkemaskan lagi baju Yoongi.

"Oppa!!oppaa!!" Yoonji berlari tercungap-cungap kearah Yoongi dan eommanya.

Puan Min dan Yoongi memandang kearah adik kembarnya itu.

"Kau kenapa?" Soal Yoongi dahinya berkerut memandang adiknya bergitu juga dengan puan min.

"Minji unnie!! Dia..diaaa---"

"Cepat sikit please..lembab" Yoongi memandang cermin kembali sambil membetulkan rambutnya. malas layan adik dia yang terover acting tu..

"Minji Unnie lari!! Ni suratnya!" Yoonji memberi sepucuk surat yang ditinggalkan Minji. Air muka yoongi dan puan min terus berubah

"Apa kau mengarut ni?" Yoongi merampas kasar Surat itu dari tangan Yoonji. Puan Min sudah mula pucat menghampiri Yoongi untuk mengetahui isi kandungan surat tersebut.

Dear Min Yoongi,

Neomu Mianhae.. Saya dah fikir masak-masak.. Saya tak sedia untuk berkahwin dengan awak. bukan saya tak cinta tapi..saya betul..betul tak sedia..mian..

"apa semua ni?!" gertak Yoongi kepada Yoonji, takut-takut ini hanyalah prank adiknya..

"mollayoo!!" balas Yoonji dingin. Dia tahu yang oppanya syak dia buat prank.

"Shit!" yoongi terus keluar dari bilik persalinan lelaki menuju ke bilik persalinan perempuan. Semua rakan-rakanya datang tegur tapi tidak dilayan. Habis semua dirempuh dek kerana hati yang sedang panas.

Paaangggg

Pintu ditolak kuat oleh Yoongi mengejutkan gadis yang berada dibilik itu.

"Omo!!" gadis itu hampir jatuh bila disergah bergitu.

"MANA MINJI?!" teriak Yoongi buat gadis itu tertunduk takut.

"AKU TANYA NI! MANA MINJI?!"Yoongi mendekati gadis itu lagi.. jeritan yoongi membuatkan yoonji dan puan min bergegas kebilik persalinan yeoja

"Yahh oppa! Yang sergah dia kenapa?!"Yoonji berlari anak mendapatkan sahabatnya itu.

"Aku taknak tahu kalau korang di bersubahat! Aku tak suka prank macam ni!!"Kata yoongi lagi. Dadanya turun naik menahan marah.

"Prank apanya?! Oppa tak tengok ke ni baju kahwin pun dia tinggalkan! Tetiba nak marah Seo kenapa!" marah Yoonji. Dia memandang sahabatnya yang masih menunduk. Dia tahu sahabatnya itu mesti terasa dengan apa yang oppa dia buat.

"Yoongi sekarang ni macam mana?"soal eommanya yang dari tadi mendiamkan diri. Kerisauan dihati mula menyelubungi. Tetamu sudah hadir takkanlah nak batalkan?

"Kita batalkan semua ni" balas Yoongi dingin. Puan Min memandang Yoongi terkejut baru hendak bersuara Tuan Min masuk kebilik itu.

"Kepala hotak kamu.. sepupu appa,eomma, rakan-rakan sekerja appa semua dh datang kamu jangan nak shit sangat"kata tuan min yang baru muncul. Dia dah agak semua ni akan berlaku. Tingkah laku Lee MinJi sewaktu berjumpanya dulu sudah boleh jangka bahawa dia hanya ingin harta yoongi.

"Abis appa nak suruh yoongi buat apa? Kahwin sorang-sorang? not funny dad" kata Yoongi. Suasana sunyi seketika semua memikirkan apa yang harus dibuatkan.

Aku bukan isteri simpanan Min YoongiWhere stories live. Discover now