Hoofdstuk 13

367 27 5
                                    

Louis pov.

02:40

Het is nog nooit zo saai geweest om in de club te werken. Harry reageert niet op mijn sms'jes, Ashton probeert non stop mijn aandacht te krijgen en er is bijna niemand in de club. Het kan aan mij liggen, maar de club is niet meer zo populair als hij ooit was.

"Hallo?" Ik schrik op van een jongen die enthousiast voor mijn hoofd aan het zwaaien is. Ik schrik op uit mijn gedachten en kijk in de hazelnoot bruine ogen van Liam.

"Liam!" roep ik en grijns naar hem. Hij grijnst terug en zet zijn lege glas op tafel. "Wat brengt jou hier?"

"Ontsnappen aan mam en Lottie, ze wilde me naar de kapper slepen" zegt Liam en grinnikt. Ik knik en grinnik mee.

"Another?" Liam knik en ik loop naar de tap om zijn glas opnieuw vol te schenken. Als hij tot de rand vol is, loop ik terug naar hem. Hij wil zijn portemonnee pakken, maar ik hou hem tegen. "Van het huis"

"Waarom?"

"Familie" zeg ik en knipoog naar hem. Liam knipoogt terug en brengt het glas naar zijn lippen. Even kijk ik hoe mijn oudere broer het glas bier leeg zuipt, tot ik afgeleid raak door Ashton, die met een groep jongens staat te praten. De jongens, ongeveer een kop groter dan Ashton, hebben een serieuse blik en schudden af en toe hun hoofd. Ik frons mijn wenkbrauwen naar hem, maar hij besteed geen aandacht aan hem.

''Lou?" Ik schrik op en zie dat Liam met zijn hand voor mijn ogen zwaait. Ik haal een hand door mijn haar en glimlach zwak naar hem.

''Weet jij wat er aan de hand is?" vraag ik en wijs naar de groep. Liam knikt en zet zijn glas op de bar.

''Een of ander drugsfeest in de buurt. Die gasten helpen de politie geloof ik, ze ondervragen iedereen om er achter te komen waar het feest is zodat ze het plat kunnen leggen'' legt hij uit. Ik knik en zucht diep.

''Het zal weer eens niet'' mompel ik en glimlach naar Liam. ''Ben je hier alleen?" vraag ik terwijl ik om me heen kijk. Liam schud zijn hoofd en wijst naar een groepje mensen. 

''Nee, was mee gekomen met Bart en Michael, als je ze nog kent'' ik knik en mijn ogen schieten terug naar Ashton, die zo te zien het gesprek met de mannen beëindigd en richting ons loopt. 

"Hej Liam" mompelt hij en plaatst zijn hand op mijn onderrug. Liam glimlacht naar hem en knikt, terwijl ik zijn hand van mijn rug af schud. Ashton rolt met zijn ogen en wijst naar de mannen. ''Ze willen alle werknemers ondervragen, dus..''

''I'm on it'' mompel ik, geef Liam nog een laatste glimlach en loop richting de mannen. Ze zijn met ze'n 3en, 1 met rood haar, 1 met zwart haar en 1 met grijs haar. Ik schud hun handen en stel mezelf voor. 

''De naam is Ed. Dit hier is Calum en de bijna bejaarde hier is Jessy" zegt de roodharige en grinnikt. Jessy stompt tegen zijn arm aan en rolt met zijn ogen.

''Oud maar wijs knul'' zegt hij en grinnikt. Ik glimlach beleefd en stop mijn handen in mijn zakken.

''Oké mannen klaar nu'' mompelt Calum en haalt een papier uit zijn broekzak. ''We zijn opzoek naar deze man. Hij zou 1 van de dealers zijn'' hij houd het papier op, en mijn hart zakt naar mijn schoenen.

''J-ja ik ken die m-man'' zeg ik zachtjes en voel hoe de tranen in mijn ogen springen. Ed merkt en legt een hand op mijn schouder. 

"Alles oké gozer?" vraagt hij en knijpt zachtjes in mijn schouder. Ik schud mijn hoofd en mijn ogen schieten naar Ashton, die me vragend aankijkt. 

''Hij uh.. is een vriend van mijn.. van mijn.. mijn..'' en dat is het moment dat ik huilen uitbarst. Ik kan het niet helpen. Die klootzak van een Styles, hij beloofde me dat hij geen drugs zou gebruiken. Ik zou hem helpen! Ik hielp hem! En nu is hij op een drugs feest?

"Het is oke Louis'' zegt Ed zachtjes. Ik voel Ashtons sterke armen om mijn middel en trekt me tegen hem aan. Deze keer hou ik hem niet tegen, zoals ik alle andere keren wel had gedaan. Voor even voel ik me weer veilig, maar dat is ook niet voor lang.

"Kun je ons daarheen brengen?" vraagt Calum en stopt de foto van Jeff terug in zijn broekzak. Ik haal mijn schouders op en sluit mijn ogen om even een break te nemen van de werkelijkheid. Dit gebeurt niet echt toch? Dit is een droom! Meer een nachtmerrie. Ugh knijp me.

"Au" kreun ik en wrijf over mijn arm. "Waar was dat goed voor!" roep ik verontwaardigd tegen Ashton. Hij grinnikt en schud zijn hoofd.

"Jij zei knijp me''

''Dacht ik dat hardop''

''Yup'' zegt hij en ik draai me weer om naar de mannen. Geen gedachtes meer hardop zeggen Louis, loser.

"Louis als je ons er naartoe wijst, beloven we dat niemand erachter zal komen dat jij het was'' zegt Jessy. Ik kijk naar Ashton, die alleen maar knikt en zijn haar uit zijn gezicht veegt.

"Luister Lou. Hoeveel je ook van die jonge houd, hij is een klootzak en dat weet je. Hij beloofde jou niet meer te smoken en hij deed het toch'' mompelt hij en geeft me een zetje.

Ik haal diep adem en sluit mijn ogen voor een moment. Dit is onmenselijk,

Doing what's right, or protecting the one you love

--

Sorry dat het zo kort was! Zoals ik in de update al zei, struggles met schrijven. Ik dacht ik maak het snel af zodat het online kwam, ook al is dit hoofdstuk niet geweldig..

Love you all

Don't forget to comment and vote!

Robin

Addicted - Larry Stylinson FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu