Arfa Naufal nama bak lelaki tetapi empunya nama itu adalah perempuan..Seorang yang cant..
"Auch"Belum habis aku berangan tiba-tiba aku dilanggar. Aku memandang gerangan yang melanggarku..Ok,langgar apelah sangatkan tapi yang buat aku marah sekarang ni,WHY HIS COFFEE MUST SPILL OVER ME!!!!
"Hey kau jalan gune mata ke lutut "Oh,ini lagi buat aku marah,dah tumpahkan kopi bukan reti nak minta maaf..Aku memejam mata menahan rasa amarah.
"Eh you pekak ke??..Atau you bisu??..Tak dengar eh boyfriend I tanye jawablah"Cis,eyy pekak-pekak nii jangan main eh..Wa tumbok lu Mati kang..haa..'cett arfa,arfa klau ckp dlm hati buat pe..Lepas rr'
"eh jage sikit mulut korang tu..Sekarang nii siape yang langar siape.."Aku berdiri sambil berpeluk tubuh..Hamboi² hang Arfa.
"Ni,ni kopi kekasih awak tumbang atas saya..bukan kat awak..Setitik pon takde kat awq..Yang awq nak melenting tak tentu pasal dah kenapa"Soalku..Dia menjelingku.Siot kau pikir aku takut huh..Kang aku buka langkah silat kang ko pengsan..
"Dah la baby jom kita pegi wayang.."Pantas si pembawa jerebu itu memaut lengan kekasihnya..Kenapa aku ckp pembawa jerebu??..Sebab bedak dia pkai tebal sgt..
"Eh dah sedar ke salah...Kalau dah sedar tu boleh tak minta maaf"Ujarku sebelum sempat mereka pergi ke wayang.
"Oh really..Aku tak akan minta maaf dekat perempuan macam kau nii..Maaf aku mahal"Oh ini benar-benar buat aku naik angin..Keputusan yang aku ambil ialah senyum..Macam As'Ad motawh cakap 'bila kau berduka dan engkau putus asa ku fahami apa yang kau rasa.Disini ada ku bukankah aku temanmu yang ku ingin hanyalah SENYUMANmu.'
Eh Arfa,dalam marah pun kau boleh lagi nyanyi.."Baiklah kalau macamtu..Hopefully after this we will never meet again"Lantas aku berlalu ke tandas..Sebelum ketandas aku singgah di butik untuk membeli baju dan tudung baru.
"Arfa Naufal"Lantas aku berpaling ke belakang apabila terdengar namaku diseru.And guess what i see..
"El??..El Nadhia??"Soalku dengan teruja..Dia mengangguk..Kami berpelukan..
"Where have you been El"Ok,aku nk desc sikit pasal El nii..Dia ni memang cantik.Lelaki sekali pandang cair doe..haa..dia ni kacukan jerman tau..Dah la tinggi..Ala tinggi 2cm je dari aku.170cm tinggi dia..dan 168 tinggi aku..Tinggikan..hakshaks.
"I'm not going anywhere..I just stay at jerman..Tak sangka en balik-balik terus terserempak dengn ko."Aku tersenyum..Siot ko El nampak je ayu..tapi haa sekali je rapat ngn ko..Ko tau laa perangai dia camne..
"Lol.Ko baru balik la ni.."dia angguk..
"Stay mane"soalku lagi..Sia senyum lantas geleng.Aku tepuk dahi..
"Hmm..camni la ko stay ngn aku.."Aku mencadang tempat yang paling sesuai kepadanya.Dia menggeleng.
"Haha..ko buat lawak ke der.Memang tak rr..Abang ko kan ad"Ujarnya..
"Weh mangkok kalau aku dah ajak nii that's mean my brother is not here..Ala kalau ada abang aku pon pahal??"Soalku..
"Oh abang ko pegi mne"Ujarnya..
"Overseas".."Ala kenapa kita bual kat tengah nii eh..jom starbuck"Aku mempelawanya..Sepanjang perjalanan kami hanya bercerita tentang zaman persekolahan kami..Oh ye lupa aku berumur 18..lepasan SPM..and Alhamdulillah aku dapat 4A+ 3A 1A-..EL??..Alhamdulillah aku lebih sikit..dia dapat 8A 1B..okey la kan..
"Wait,wait ufal..Aku nak g toilet jap..stomachache.."Aku angguk..
"Eh El...Nanti ko pegi kat kereta aku eh plat WV*****"Dia
mengangguk...TBC
15/10/2017
567 WORDS
YOU ARE READING
Love In Turki
RomanceArfa Naufal seorang gadis sopan,penyabar dan seorang hati beku..Tidak pernah menjalinkan hubungan cinta dengan mana-mana lelaki..dia juga seorang yang baik hati tetapi dia seorang yang tidak mudah untuk dirapati...Seorang lepasan spm yang berjaya..M...