In een reflex sprongen we alsof we door fanatieke vlooien waren gebeten omhoog............
Waar de vlo een veilig haven zocht tussen de warme lichaamsdelen, probeerde wij naarstig een uitweg in de netelige situatie te vinden.......Ramona verzon met haar inventieve spraakwaterval, dat het haakje van haar Burlesque onderjurk corset was losgesloten..............
Terwijl ze mij als haar gedegradeerde 'hofdame' tactvol meesleepte richting de toiletten, lieten we de begripvolle Malika die nog niets door had in het ongewisse........
Ondoordacht liep ik automatisch richting de de toilet, terwijl Ramona mij prompt bijtijds terugtrok in een door haar ontdekte voedsel voorraadkast pal naast de wc.................
Terwijl we ons sluipend in de grote donkere kast verstopten sloten we in één beweging de deur met onze achterwerk dicht.........................
Met een bonkend hart en onze ruggen tegen de deur geleund, luisterden we naar de luidruchtig binnenkomst van Latifa.....................Met een slaak van verzuchting lieten we ons op de koele voorraadkast vloer neerzakken..............
Het scheelde maar een haartje of Latifa had ons pontificaal bij haar zusje aan tafel betrapt..............Badend in het zweet hoopten we dat onze abrupte afleidingmanouvre, geen argwaan zou opwekken bij zowel Malika als Latifa...............
Gek genoeg reageerde Latifa niet alarmerend op de terloopse afspraak van Malika, en haar twee klanten die toevallig even naar het toilet moesten................
Heimelijk beriepen we ons op de precaire situatie waarin we ons op dat moment bevonden... Nee,.....we vonden het zelf ook absoluut niet leuk, maar ja,....de situatie waarin wij onszelf bevonden maakte het nu eenmaal onmogelijk om iets anders te doen...............
Hier gold de regel nood breekt wet..........
Nog totaal onwetend waar onze lot die ochtend zou eindigen, snoven we verplicht de weeïge voedingslucht van gebakken vis,......En versgemalen Marokkaanse viskruiden,.....Mijn ochtend misselijkheid stak al de kop op bij de sterk geurende gemarineerde vismarinades in de gestalde potten van de voorraadkast...........................We zaten nog géén 10 minuten in de voorraadkast, of Ramona's gsm ging abrupt af............
Ons geluk was dat ze haar mobieltje vóór de afspraak op trilfunctie had gezet...................
Anders hadden Malika en Latifa luidop kunnen meegenieten van de Zouhair Bahaoui 'Hasta Luego' ringtone..................Ik vond het maar niets dat we als twee kleine kinderen verscholen in een kast zaten.......
Ik moet toegeven dat ik achteraf niet altijd blij ben met bepaalde acties in mijn leven, maar ja,......niet geprobeerd is altijd mis toch?Ramona pakte de gsm geïrriteerd en fluisterend op.
"Mam??....we staan op de luchthaven te wachten! Hoorde ik Aicha' s stem roepen.
Aicha, Samira en Abdel waren dus aangekomen in Marokko.Ramona keek paniekerig om zich heen en lispelde dat ze nog héél even geduld moesten hebben en dat we hen in no time zouden ophalen.....
Met de kruising van de aankomende bruiloft van Leila en Reza in het vooruitzicht en onze geheime undercover ontmoetingen met Malika, waren we glad vergeten dat Aicha, Samira en Abdel vandaag zouden landen..........
"Waarom fluister je zo Sneaky geheimzinnig Ma? "Hebben ze je ontvoerd of wat?, riep Aicha terwijl Samira op achtergrond gierde van het lachen....
"Wat zijn jullie nu weer aan het uitvreten?! Gilde Samira vermakelijk."Ewa gangster! Moeten we Dries en Mounir bellen om ons op te halen? vroeg Abdel gevat.
Ramona siste dat hij niemand moesten bellen!
"We zijn onze jurken aan het passen bij Leila's negaffa!
Ik laat jullie ophalen door Tamimount de familie chauffeur! Riep Ramona dominant.
JE LEEST
Nadia's Passies & Beproevingen (Voltooid)
Non-fictieHoogste Rang# 1 Mektab Hoogste Rang# 1 Dilemma's Hoogste Rang# 1 Soulmates In het vervolg van mijn boek "Nadia's huwelijks aanzoek" kun je hier het levensverhaal van de Marokkaanse Nadia verder lezen. Binnen 3 weken schoot dit boek van de 900e pla...